Gå til innhold

baby 2 mnd sover nesten ikke på dagtid

Anbefalte innlegg

Min lillegutt på 2 mnd har du småblunder på dagtid, som max varer i 30-40 min.. 

noen som har tips til å få han til å sove lengre.. han er jo kjempetrøtt stakkarn, men klarer liksom ikke helt falle i den dype søvnen..

alt av tips mottas med stor takk:D

Fortsetter under...

Det eneste som fungerer for oss er å trille tur (baby våkner hvis vogna stopper) eller bruke bæretøy. Prøver å få til en dupp i vogna på minst 1 time hver dag + noen gode dupper inne i ergobabyen.

Anonymous poster hash: 6440a...3e5

prøv kiropraktor- det hjalp med nr 3 her

nr 2 hold på slik til han ble 9mnd, det eneste som hjalp var trilleturer. Da sov han imens vogna var i bevegelse. Har sverget på at det aldri skal skje igjen! Fikk aldri slappet av selv og trillet som en gal!

Noen råd du kan prøve:

Legg han etter 1-1,5times våkentid. (kanskje enda kortere våkentid også. Sett av en dag eller to der du har full fokus på å legge han før han blir trøyt) 

Avler søvn, mer søvn? SOver han når du ligger vedsidenav? I såfall bruk en dag der du legger deg med han før du prøver råd nr 1. da vil det muligens gå lettere. 

hva med å se om han liker å ligge på magen og sove på dagen- det gjør min.

hvordan legger du han nå? Prøv å legg han før han sovner helt slik at han "sovner inn" av seg selv uten noe stimuli

Anonymous poster hash: 91ec7...f84

Kjent problem det der ja. Min gutt er 5 uker og er lik din gutt .

Sover når jeg triller vogna og når jeg kjører bil. Non ganger kan han sove videre etter turen, men som regel ikke . Noen ganger kan jeg løfte han ut fra setet og over i seng i stua etter biltur og han sover videre, men som regel ikke. Det er litt slitsomt ja og jeg blir oppgitt enkelte dager kan man si ; )

Er best de dagene vi er på farta med endel bilkjøring og grilling i vogn. Sånn som Igår da vi var på akter ned de tre eldste og så i byen etterpå.øø da sov han og slutta gjennom store deler av dagen : )

Det som redder oss er at gutten så og si alltid sovner bra på kveld og natt. Tar natte mellom kl 20 og 21 og sover da 3-4 timers intervaller gjennom natta.

Har ikke noen tips til hvordan få de til å sove lenger , men tar gjerne imot tips : ))

De to andre gutta mine sov lange lurer på dagen også og det var utrolig deilig : )) da får man gjort utrolig mye

30-40 min er ein vanlig dagdubb her i huset, første gjekk over til lengre strekke langt inn i andre halvår og yngste er framleis slik ved 12 veker. Begge har hatt lengre sovestrekke på trilletur.

For min del er trikset å legge før ho er overtrøtt og grinete, og får ho ikkje nok dagsøvn er det eit mareritt å legge for natta. Eldste var aldri slik, var ho trøtt sovna ho, enten det var på fanget, på golvet eller i sofaen. Dei fleste dubbane vart tatt under babygymmen. Denne nye må eg altså følge med på, og legge i akkurat rette øyeblikk. Noko slitsomt, men det går på eit vis.

Det med lengd på dubbane stressar eg ikkje med, det er som det er..

Annonse

Godt å høre at jeg ikke er aleina om dette:) men skulle så gjerne ønske d fantes en måte å få han til å sove lengre på, for han trenger d så sårt da han er kjempetrøtt når han våkner etter 20-30 min å klarer ikke roe seg igjen.. Nå funker ikke puppen heller lengre, da han har bestemt seg for at når han er mett så er han mett, ferdig med d!!:P å smokk tar han ikke😢 men går med håpet om at det blir bedre med tiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...