Gå til innhold

Nattavvenning men fortsatt amme???

Salvador

Anbefalte innlegg

Er det noen som fortsatt ammer selv om dere ikke gjør det på natten? Baby er nå 9mnd og spiser bra på dagen, så jeg er litt innom tanken på å avvenne han fra nattamming, men vil ikke at det skal gå ut over resten av ammingen. Han ammer 1-2 ganger hver natt, og 3-4 ganger på dagen i tillegg til 3 faste måltider. Jeg har masse melk fortsatt, og vil ikke slutte helt med ammingen, men det hadde vært godt å kunne sove en hel natt sammenhengende hvis det hadde vært mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nattavent, men ammer forsatt. Ikke noe problem, hun er mer effektiv i spisingen på dagen etter at jeg nattavvente.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 61071...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann nattammet jeg i grunnen bare de første ukene, så sov hun iallfall 22-6 hver natt. Med andremann nattammet jeg til han var 18 mnd, så i snitt er vel ungene mine nokså normale.... Okkesom, begge ble/blir ammet lenge etter nattavvenningen, så det er fullt mulig å fortsette å amme selv om du ikke ammer om natta :-)

Det er lurt å amme før fast føde når målet er amming så lenge som mulig, og å amme i stedet for å gi noe særlig med vann (amming som tørstedrikk). I tillegg er det lurt å gi relativt tørr mat, altså ikke smoothies, mos og grøt til alle måltider. Prinsipper fra babystyrt tilvenning (BLW) kan med fordel brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...