Sesilia Skrevet 8. februar 2014 #1 Del Skrevet 8. februar 2014 Vurderer å anskaffe med ringslygne eller bæresjal. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 8. februar 2014 #2 Del Skrevet 8. februar 2014 Har prøvd ringslynge uten å like den. Men dette er nok veldig individuelt. Selv har jeg likt meitai veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MillaLilla Skrevet 10. februar 2014 #3 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg har brukt ringslynge med begge mine da de var nyfødte, men synes fort det blir for tungt (du bærer all vekten på en skulder), så har byttet til bæresjal a la moby wrap rundt to mnds alder. De er supre! Vekten fordeles da jevnt mellom rygg, skuldre og hofter og med det kan jeg bære i timesvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 10. februar 2014 #4 Del Skrevet 10. februar 2014 Venninna mi likte det veldig godt, jeg syns det var håpløst. Signerer det her med skjevbelastningen, hadde heller valgt et bæresjal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sesilia Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 10. februar 2014 Takk for svar!!! Spesielle bæresjal dere anbefaler? Helst moby wrap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 12. februar 2014 #6 Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg har et mobywrap og et girasol (vevd sjal). Hadde jeg skulle valgt igjen hadde jeg nok bare kjøpt det vevde, syns de elastiske har litt for kort brukstid (de sier opp til barnet er 15 kg, men jeg syns at det blir for slarkete etter 6/7kg). Evt kjøpt et elastisk brukt. Et vevd sjal kan også uten problem brukes til barnet er godt over 3 år, så sånn sett enn billig investering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sesilia Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg har et mobywrap og et girasol (vevd sjal). Hadde jeg skulle valgt igjen hadde jeg nok bare kjøpt det vevde, syns de elastiske har litt for kort brukstid (de sier opp til barnet er 15 kg, men jeg syns at det blir for slarkete etter 6/7kg). Evt kjøpt et elastisk brukt. Et vevd sjal kan også uten problem brukes til barnet er godt over 3 år, så sånn sett enn billig investering Men kan vevde med fordel brukes til nyfødt? Eller er det helst elastiske til det? Et spesielt vevd sjal du anbefaler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sesilia Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg har brukt ringslynge med begge mine da de var nyfødte, men synes fort det blir for tungt (du bærer all vekten på en skulder), så har byttet til bæresjal a la moby wrap rundt to mnds alder. De er supre! Vekten fordeles da jevnt mellom rygg, skuldre og hofter og med det kan jeg bære i timesvis. Hvorlenge brukte du moby wrap da? Ca alder/kg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 13. februar 2014 #9 Del Skrevet 13. februar 2014 De fleste anbefaler vevd sjal til ca 6 mnd, og da ofte bytte til en bbæresele. Jeg har (eller har hatt) mye forskjellig bæretøy. Min erfaring er at sjal er best før 6 mnd og etter 1,5 år. Mellom der foretrekker jeg bæresele for ryggbæring. Skal sis at jeg er veldig gla i sjal for å bære på magen til og fra bil, eller i settinger hvor de må mye opp og ned. Jeg har manduca (som er en av de største bæreselene). Jeg har i lang tid foretrukket sjal på min som nærmer seg 3 år. Jeg foretrekker som sagt vevd sjal ihvertfall fra de er 6-7 kg, hvor gamle de er da varierer veldig, men oftest en stund før de er 6 mnd. Da blir det så mye krefter i de, at jeg syns det elastiske sjalet føles for ustabilt ut. Jeg ville anbefale et vevd sjal og en bæresele (f.eks manduca, ergobaby, beco). Sjal og bæresele har ganske ulike bruksområder, og er supre til hver sin bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 13. februar 2014 #10 Del Skrevet 13. februar 2014 Minste byttet jeg før 3 mnd, eldste var litt eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MillaLilla Skrevet 14. februar 2014 #11 Del Skrevet 14. februar 2014 Det jeg har er ikke mobywrap. Det er likt i utformingen, men midtstykket er ikke elastisk og resten er i et litt tykkere stoff enn trikot - det er laget slik nettopp for at det skal holde lenger og butikken sier det kan brukes så lenge man ønsker - gjerne til 3/4-årsalder med forskjellige knytteteknikker. Foreløpig er veslegutt bare tre mnd gammel, så jeg vet ikke hvor godt det stemmer, men til eldstejenta brukte jeg helelastisk sjal til forveksling lik mobywrap til hun veide vel 10 kg. Alle sjalene og slyngene jeg har er kjøpt i en spesialforretning for slik her jeg bor i Mexico (og de produserer selv produktene), så jeg vet dessverre ikke om den typen jeg bruker med uelastsk midtsykke er tilgjenghelig i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sesilia Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 16. februar 2014 Det jeg har er ikke mobywrap. Det er likt i utformingen, men midtstykket er ikke elastisk og resten er i et litt tykkere stoff enn trikot - det er laget slik nettopp for at det skal holde lenger og butikken sier det kan brukes så lenge man ønsker - gjerne til 3/4-årsalder med forskjellige knytteteknikker. Foreløpig er veslegutt bare tre mnd gammel, så jeg vet ikke hvor godt det stemmer, men til eldstejenta brukte jeg helelastisk sjal til forveksling lik mobywrap til hun veide vel 10 kg. Alle sjalene og slyngene jeg har er kjøpt i en spesialforretning for slik her jeg bor i Mexico (og de produserer selv produktene), så jeg vet dessverre ikke om den typen jeg bruker med uelastsk midtsykke er tilgjenghelig i Norge. Takk for svar... Skal undersøke litt mer hva som finnes i Norge:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Del Skrevet 24. februar 2014 De fleste anbefaler vevd sjal til ca 6 mnd, og da ofte bytte til en bbæresele. Jeg har (eller har hatt) mye forskjellig bæretøy. Min erfaring er at sjal er best før 6 mnd og etter 1,5 år. Mellom der foretrekker jeg bæresele for ryggbæring. Skal sis at jeg er veldig gla i sjal for å bære på magen til og fra bil, eller i settinger hvor de må mye opp og ned. Jeg har manduca (som er en av de største bæreselene). Jeg har i lang tid foretrukket sjal på min som nærmer seg 3 år. Jeg foretrekker som sagt vevd sjal ihvertfall fra de er 6-7 kg, hvor gamle de er da varierer veldig, men oftest en stund før de er 6 mnd. Da blir det så mye krefter i de, at jeg syns det elastiske sjalet føles for ustabilt ut. Jeg ville anbefale et vevd sjal og en bæresele (f.eks manduca, ergobaby, beco). Sjal og bæresele har ganske ulike bruksområder, og er supre til hver sin bruk Alt til sitt formål. Sammenlignes gjerne med sko. Ringslynge sammenlignes med slippers. Enkelt og greit fra bil og inn i barnehage for å hente storebror eks.. Eller inn i butikken. Elastisk sjal kan brukes hele dagen. Knyte en gang og barnet kan tas ut og inn. Blir mer som gode sandaler. Mei tai fungerer kjempebra for noen. Formsydde er også bra for mange. Fjellskoene er likevel det vevde sjalet. Trykkpunktene elimineres helt. Barnet kan bæres lenge selv et barn opp til 3 4 år. Tettinntil.no for inspirasjon Anonymous poster hash: 92163...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå