Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Har tenkt og ta oppdrag for et firma og jobber med noe helt annet, men spørsmålet er om jeg må informere min nåværende arbeidsgiver om det? Anonymous poster hash: c0bd2...78b
Mammaaaaaa Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Jeg mener at arbeidsgiver ikkexhar noe ned hva du gjør på når du ikke er på jobb..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Sansynlig vis trenger du ikke si noe. Du må selvfølgelig sørge for at arbeidstiden ikke kolliderer, men ellers er det ikke arbeidsgivers problem hva du gjør når du ikke er på jobb. Anonymous poster hash: 106c6...ac3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har vært ansatt flere steder der både verv og andre jobber må avklares først med hovedarbeidsgiver. Det har med blandt annet interessekonflikt å gjøre. Sjekk arbeidsavtalen din og personalhåndboken, HI. Anonymous poster hash: e7689...996
Iiiiik Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Du kan ikke jobbe mer enn 100% til sammen for samme arbeidsgiver, kan altså ikke ha en 50% og en 60% i samme kommune f.eks selv om arbeidstidene ikke kolliderer. Mange arbeidsgivere har som standardformulering i arbeidsavtalen at arbeidstaker ikke kan ha andre jobber uten at det er avklart først med arbeidsgiver.
Tired mama Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Jeg kunne ikke gjort det. Jeg hadde måttet informere min arbeidsgiver om jeg hadde tatt jobb andre steder.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Det spørs veldig på hva du jobber med. Hvis det ikke kommer i konflikt med din nåværende arbeidsgivers interesser eller "hemmeligheter", er det ikke noe problem sånn sett. Forøvrig skal en hovedarbeidsgiver forvente at biarbeidet ikke går utover utførelsen av hoedarbeidet. Dvs. at du er for trøtt/sliten osv pga bijobb. Jeg hadde valgt å spille med åpne kort. Anonymous poster hash: 6576b...b1f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Så lenge det ikke er en konkurrerende bedrift så kan du det. Men det gjør vel ikke noe å gi beskjed? Anonymous poster hash: fd219...bb1
aanonym Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Hva står det i reglementet på jobben din om sidegjøremål? Endret 8. februar 2014 av aanonym
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Som regel kan du ikke jobbe for en konkurrent samtidig, og mange har regler om dette i kontrakten eller i personalhåndboken, så du må sjekke opp hva som gjelder i din bedrift. Du må også være inneforstått med at første arbeidsgiver står som hovedarbeidsgiver og det kan blir problemer i forbindelse med ferieavvikling, tvungen overtid pga sykdom o.l. Men så lenge det er bedrifter i forskjellig bransje og hovedarbeidsgivers interesser går først pleier det ikke være noe problem. Har en person ansatt i deltid selv, som også tar ekstravakter et annet sted. Hun tar selvfølgelig bare vakter nå hun har fri hos meg, og jobber ekstra under ferieavvikling, sykdom o.l. hos oss (som det står i kontrakten hennes), og tar da ikke på seg vakter hos den andre arbeidsgiveren når det er travle tider og ekstra arbeid å få hos oss. Men hun spurte om det var greit før hun tok på seg jobb som ringevikar på det andre stedet faktisk, noe jeg satte pris på at hun gjorde. Anonymous poster hash: c2cdc...4e8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Det kommer helt an på din arbeidsplass regler og bransje, vil jeg tro. Jeg jobber på bolig og i butikk, det at aldri være et problem. Hadde på et tidspunkt en tredje jobb i en annen bransje også. Anonymous poster hash: fed2c...12b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Har tenkt og ta oppdrag for et firma og jobber med noe helt annet, men spørsmålet er om jeg må informere min nåværende arbeidsgiver om det? Anonymous poster hash: c0bd2...78b Man skal alltid spørre nåværende arbeidsgiver. I det fleste kontrakter står det noe skrevet om det. Anonymous poster hash: e91f6...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå