Gå til innhold

Hjelp! Konisering og graviditet.

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager hvis jeg har postet feil. Litt fersk her inne. Uansett, rett på sak!

Lurer på om noen her har vært borti konisering og vært gravide samtidig?

Jeg hadde konisering for tre uker siden, og fant ut her om dagen at jeg er gravid. Kan ikke være spesielt langt på veg. Bestilt legetime, så jeg må ta det der ifra men vil gjerne forberede meg litt.

Vil jeg bli anbefalt å ta abort? Hvor stor sansynlighet er det for at barnet (med mindre jeg spontanaborterer) kan få senskader eller skader mtp inngrepet og evt lokalbedøvelsen?

Har vondt av meg selv, for at det kunne skje. Etter tre måneder med kondom fra jeg fant ut om celleforandringen, ble nødens løsning av å til å hoppe av i svingen, og tydeligvis var det nok. Jeg vet ikke om testen kan være feil heller, kan man produsere hcg etter en konisering? Jeg har jo symptomene, uvel, vondt i puppene og null menstruasjon....

Håper noen kan svare!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118396-hjelp-konisering-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm ikke for å skremme, men jeg googlet og fant denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=363472

Jeg har dessverre ingen råd, og ville nok rådført meg med kyndige leger. Håper det ordner seg for seg!

Anonymous poster hash: 17bb4...87b

Hei!

Jeg har lest en del om dette, og hørt en del. Hørt man kan få en ring som de setter i livmorhalsen siste del av svangerskapet slik at den ikke skal "gi etter" og dermed føre til for tidlig fødsel.

Problemet mitt er bare at jeg har blitt konisert MENS jeg er gravid. Er som sagt sikkert veldig tidlig, men er kvalm og har symptomer, så ja. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men legetime er bestilt. Håper jo at det ikke nødvendigvis trenger å være farlig for fosteret, da det heller ikke er uønsket.

Takk for svaret uansett :-)

Hvis noen skulle lure på det samme som meg engang i tiden og google frem dette innlegget; jeg har vært hos lege. Hun sa det ikke skulle ha så mye å si og at det stortsett vil bli som et vanlig svangerskap. :-) Bare å få litt ekstra oppfølging. Og at man kan få en sånn "ring" som nevnt over. Jeg er henvist til tidlig ultralyd og skal ta fler prøver for å finne ut mer. Jeg kan jo si det sånn at JEG ER GRAVID. :-) Hihi

Så fint!! Gratulerer. Jeg er selv konisert, men det var flere år før jeg var gravid. Jeg fikk jevnlig kontroll hos gynekolog, med både innvendig og utvendig UL, for å måle livmorhalsen. Min var faktisk veldig lang hele tiden. Gynekologen sa at jeg ved neste graviditet ville bli fulgt opp på samme måte. Trygt og godt og litt fint med noen ekstra ultralyder :-)

• 3 uker senere...

Gratulerer, Kakespade!! :)

Fru Monalisa: Hvor tidlig var du til UL? Jeg ble konisert for 6 år siden og skal starte prøvingen til høsten. Veldig kjekt med ekstra oppfølgning :) Var svangerskapet greit ellers med tanke på koniseringen?

Annonse

Jeg var der vel allerede rundt uke 10 tror jeg, men tror strengt tatt ikke det var nødvendig før etter uke 20 om jeg ikke husker feil, da blir jo fosteret større og begynner å presse mot livmorhalsen i større grad. Var vel da på kontroll 2 eller 3 ganger til utover ordinær ul hvis jeg ikke husker helt feil. Utrolig at man kan glemme det på bare 3 år....

Jeg var veldig dårlig, og det i kombinasjon med at jeg visste jeg skulle henvises til gyn, men ikke når gjorde at jeg var der kanskje rundt uke 8-9?? Du kan jo bare ringe og forklare situasjonen når du blir gravid og høre. Er sikkert litt forskjellig praksis rundt omkring. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...