Gå til innhold

Tips til å få baby til å ta smokk:)

andrelillegull

Anbefalte innlegg

Har en liten tass på 2 mnd som absolutt ikke tar smokk, men har ett stort sugebehov å bruker derfor meg som smokk, som er veldig slitsomt:/

Har prøvd alle typer jeg har kommet over i butikken, har prøvd å dyppe i morsmelk å i sukkervann... Til ingen nytte.. Noen som har andre tips eller triks som kan hjelpe han ta smokken?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte gumdrop smokk (google det), det fungerte litt. Men plutselig en dag oppdaget han hendene sine og nå blir de suttet på! Ikke slutt å prøv, plutselig en dag tar han smokken  :)

Anonymous poster hash: 4330f...bce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok han smokken når han var 4 mnd :) tok den til slutt "sittende" i bilstolen med en klut over smokken for å holde den litt på plass :)

Anonymous poster hash: d5d50...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så d er bare å holde håpet oppe å fortsette å øve?:)

Endelig i kveld begynte han sånn smått å suge på den ene typen jeg har kjøpt😃 så får håpe det holder seg vedlike😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det problemet til å begynne med at han mistet smokken ut hver gang vi ga han den. Vi tolket det til at han ikke ville ha, men vi fortsatte å prøve allikevel. Vi tilbø ofte, og når smokken var på vei til å gli ut, dyttet vi den forsiktig inn igjen. Dette gjorde vi om og om igjen, og det tok ikke lange tiden før det gikk av seg selv. I bilen hadde vi ikke mulighet tilå sette inn smokken igjen hver gang, og da brukte vi siklesmekke til å "fange" den, smokken falt dermed aldri helt ut og han kunne suge den inn igjen selv. Vi fant ut at smokkene med flat tupp er vanskeligere å holde i munnen, smokkene fra MAM er de beste for de er tykkere i tuppen og holder seg lettere inne i munnen og krever mindre "arbeid" for å bli værende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...