Kmbr Skrevet 7. februar 2014 #1 Del Skrevet 7. februar 2014 Hei.. jeg er 22 år og fyller 23 dette året. Min kjæreste og samboer (27 år) gjennom 1 år, har vært sammen i snart 2 år, og vi har vært igjennom dette før - jeg har blitt gravid fordi jeg har glemt pillen eller tatt den forsent.. Dette skjedde i forfjor kun noen mnd etter vi offisielt ble et par, og for å si det mildt tok han dette som en klassisk drittsekk ville gjort - helt ubrydd og bekymringsløs - og selvsagt for abort som om det var en selvfølge. Han ville i forelesning på skolen istedet for å være med meg på sykehuset dagen aborten skulle gjennomføres, og når jeg etterhvert uttrykte hvor fælt det var ble han jo med. Men dagen jeg skulle være hjemme for at aborten skulle skje, lå han på sofaen og så på fotball hele veien. Jeg har aldri vært så skuffet, og har vel aldri latt være å la han få høre hvor såret det gjorde meg, i alle fall når han burde være voksen i hodet. (da var han 25). Uansett - nå har det skjedd IGJEN og jeg er helt fra meg… Jeg har ikke økonomi til dette barnet, ei heller en leilighet jeg eier, men vil ikke at det skal være de eneste grunnene for å ta abort. For de to er vel i bunn og grunn de eneste grunnene. Ja, jeg vil såklart ut å reise og oppleve verden men når jeg først er gravid og det er min egen feil at jeg er blitt det ( så og si, siden jeg har tatt pillen for sent og likevel hatt sex etterpå), så føler jeg at jeg burde ta ansvar og selvsagt føler jeg jo alt et bånd til den lille inni meg og tenker framtid. Jeg er i følge mine beregninger i uke 6. Min saboer derimot sier han ikke er klar for det, oppi hodet. Han HAR vært i utlandet og studert, han HAR hatt sin tid som ungkar og det som innbar(en haug av damer) og han har festet seg mildt sagt ferdig etter min mening. Han er ferdig utdannet fullmektig eiendomsmegler og har fast jobb som han kan ta perm fra. Og han er veldig ufølsom denne gangen og, FØLER JEG. Jeg ser at han angrer på hvordan han var forrige gang, og han vil hele tiden sette uttrykk for hvor mye han er her for meg denne gangen.. mtp aborten da selvsagt, og ellers, men han har sagt han ikke er klar.. og jeg blir såret av dette, men fornuften min sier jo at han har like mye rett som meg til å bestemme hvor vidt han ønsker barnet, det er trossalt 50% av han…. Jeg bare forstår ikke hvorfor KUN JEG skal føle all skammen og skyldfølelsen og båndet til barnet, som jeg ikke kan kjenne eller føle på meg annet enn kvalmen, når han ser ut til å ha det superfint og planlegger gutteturer til geilo om en ukes tid.. jeg mener, hvis jeg skal ta abort ( som må skje snart )vil jeg jo ikke sitte hjemme og gråte og blø meg i hjel for å sette det på spissen, bra vitende om at grunnen til at jeg blør er fordi jeg har utført en abort - og i tillegg se instagram bilder og snapchats fra en fin og avslappende skitur til Geilo med bestekompisene… Jeg er egentlig ikke ute etter å få høre at jeg må dumpe han eller noe, for jeg elsker jo gutten, dere får jo nå kun høre de negative sidene (veldig negative synes jeg) ved han, han er jo selvsagt en fantastisk gutt ellers. Men jeg er så lei meg, jeg søker hele tdiden på nettet etter folk i samme situasjon men jeg finner bare tråder med folk som alt har barn med samboere som ikke ønsker flere…. Jeg vet ikke om jeg er ute etter råd engang, men jeg er i alle fall ute etter en mening og tilbakemelding fra dere som leser slik at jeg kan få bekreftet at det er flere som ville følt som jeg føler meg hvis dere var i min situasjon..Hilsen trøtt og utslitt samboer… Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118317-gravid-samboer-vil-ikke-ha-det-og-jeg-er-usikkerlang-tekst-men-trenger-svar-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill%E2%80%A6/
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Del Skrevet 10. februar 2014 Sender en liten trøsteklem. Hvis du virkelig vil ha barnet, så må du beholde. Det er ingen garanti for at du kan bli gravid igjen senere. Kanskje samboer vokser litt med tanken etterhvert som det går lenger ut i svangerskapet. Han høres veldig umoden ut. Masse lykke til med avgjørelsen. Anonymous poster hash: 1df72...51e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118317-gravid-samboer-vil-ikke-ha-det-og-jeg-er-usikkerlang-tekst-men-trenger-svar-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill%E2%80%A6/#findComment-146106878
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Del Skrevet 10. februar 2014 Hvis du velger abort så burde du også dumpe han. Han er en voksen mann som virkelig må stå til ansvar for sine handlinger. Men det virker som om han aldri blir voksen hvis han ikke er det nå. Anonymous poster hash: fb0b9...a84 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118317-gravid-samboer-vil-ikke-ha-det-og-jeg-er-usikkerlang-tekst-men-trenger-svar-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill%E2%80%A6/#findComment-146106894
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Del Skrevet 10. februar 2014 IKKE få barn med en sånn fyr. Høres ut som min eks, vi ble også gravide 2 gang på de 3 årene vi var sammen. Begge gang med beskyttelse, så det var veldig frustrerende. Er det beste valget jeg har tatt i hele mitt liv, selv om det var tungt der og da. Skal ha barn med samboeren nå, og endelig har jeg fått oppleve hvordan det er å være med en ordentlig mann, som jeg innerst inne vet blir en kjempe god far og mann for meg. Anonymous poster hash: 5e95b...b58 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118317-gravid-samboer-vil-ikke-ha-det-og-jeg-er-usikkerlang-tekst-men-trenger-svar-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill%E2%80%A6/#findComment-146106896
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Del Skrevet 10. februar 2014 Behold barnet og la han velge om han vil være involvert eller ikke. Du vil uansett klare deg! Stå på Anonymous poster hash: 88e3f...1e0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118317-gravid-samboer-vil-ikke-ha-det-og-jeg-er-usikkerlang-tekst-men-trenger-svar-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill%E2%80%A6/#findComment-146106907
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Del Skrevet 6. september 2014 Hva endte du opp med å gjøre? Anonymous poster hash: fd92b...faf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118317-gravid-samboer-vil-ikke-ha-det-og-jeg-er-usikkerlang-tekst-men-trenger-svar-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill%E2%80%A6/#findComment-146646029
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå