Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er over 4 uker gravid og tatt tempen i noen dager nå og den har ikke stiget siden før jeg ble gravid. Lurer på om det er andre som ikke har hatt stigning på tempen?

Det rare er at når jeg sjekket den hos legen for en uke siden så var den høyere en det den er nå o.o Kan dette bety at noe har gått galt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144118291-kroppstemperatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier før du ble gravid, mener du da også før eggløsning? Det er jo da tempen stiger. Dessuten skal tempen tas om morgenen, før du i det hele tatt har rørt deg i sengen, og til samme tid hver dag. Regner med at tempen hos legen ble tatt en annen tid på døgnet? ;) Forskjellen kan være inntil en hel grad mellom morgen og kveld, og avhenger også av hva du har gjort i løpet av dagen.

Jeg sluttet å tempe etter at jeg testet positivt, men i dagene rundt IKM registrerte jeg at tempen steg ytterligere et hakk opp fra vanlig dpo-temp. Det er imidlertid slett ikke alle som får en sånn trifasisk kurve, så om tempen din fortsatt er høyere enn den var før EL er alt helt normalt.

Tempen min har alltid ligget på ca 36 grader. Jeg var hos legen og da var den 37.5, og i dag for noen timer siden var den tilbake på 36,4. 

Det jeg er redd for er at enten fosteret er dødt eller at jeg er på vei til å få en spontanabort, etter hva jeg leste på nettet :( 

Hmm vet virkelig ikke hva grunnen til dette kan være.

Annonse

Det hjelper ikke så mye hvis du ikke har tatt tempen over en lengre periode da, det tar minst to-tre sykluser før du ser mønstret ditt. Så om du ikke tempet riktig og regelmessig før du ble gravid er det for sent å begynne nå! Synes du skal slappe av og glemme hele greia, slutt å tempe. :)

Hehe passer så fint at jeg har heftig helsangst, antagelig derfor jeg legger veldig mye i alle symptomer. Skremte meg veldig at det står på nettet at noe kan være galt med graviditeten hvis tempen din plutselig synker. Syns det var så rart at jeg for en uke siden hadde 37.5 og nå 36. 

Men jeg får prøve å ikke tenke på det og se hva som skjer :) Skal heldigvis til legen på fredag ;)

Dropp det. Selv trodde jeg at jeg ikke hadde el forrige måned fordi jeg ikke hadde temp-stigning. Diverse blodprøver avdekket imidlertid skyhøy progesteron og jeg er gravid.

Spurte om dette på en fertilitetsklinikk, og der fikk jeg beskjed om at temp-stigning IKKE er noe alle har. Det blir imidlertid presentert som en sannhet uten modifikasjoner.

Dropp det. Selv trodde jeg at jeg ikke hadde el forrige måned fordi jeg ikke hadde temp-stigning. Diverse blodprøver avdekket imidlertid skyhøy progesteron og jeg er gravid.

Spurte om dette på en fertilitetsklinikk, og der fikk jeg beskjed om at temp-stigning IKKE er noe alle har. Det blir imidlertid presentert som en sannhet uten modifikasjoner.

Sant det du sier :) Og når tempen ble tatt hos legen så hadde jeg jo faktisk et angstanfall så kan jo også ha noe med det å gjøre også. 

Bare syns det er rart at tempen min ikke har gått opp i det HELE tatt. Men må kanskje ikke legge så mye i det ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...