Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen andre som har fått ett veldig søtsug i tredje tri? Jeg hadde null lyst på sjokolade i 1. og meste av 2.tri (pga kvalmen tipper jeg), men nå er jeg nesten umettelig!! Kunne spist sjokolade til alle måltider om jeg kunne.. hehe huff!

Jeg har vært mer på friske ting jeg, sånn som frukt og sånt! Tung middag er helt pyton, da føles det som om magen sprenger :( Men jeg kan få litt munch på godis iblant! Problemet er at det jeg liker best er sånn som gir meg halsbrann :P

Haha, har ikke fikset noen ting. Må vel grave noen klær frem fra loftet, skaffe vogn og bilsete. Er jo ikke så mye som trengs i starten. Vi får ta det som det kommer:)

Gleder meg til én uke vinterferie neste uke! Deretter litt jobb og så ved påsketider starter permisjonen.

Anonymous poster hash: 48f83...583

Annonse

Sniker litt her, har også termin siste dagen i mai.  Vi har ikke kjøpt mye, men fikk tak i bilsetet vi skulle ha på salg og da kom det på 4.000 kr.  Dyrt nok.  Også har vi vogn.  Alt annet kan vente til jeg går ut i permisjonen og begynner å kjede meg :lol:

I dag måtte jeg ut og kjøpe meg noen nye topper iom at alt jeg har har smøget oppover i takt med at magen har blitt større.  Holder meg til gravidbukser, alle andre klær er vanlige ikke-gravid klær.  Amme-bher vil jeg og vente med iom at størrelsen endrer seg rapido.  Dette er barn nr 3, men midterste vil være 6 år når minstemor blit født.  Som følge er det litt å arve av klær, dog ingenting av utstyr.  Butikkene er oppe etter at jeg har født, så holder meg unna hastekjøp.  Merker jeg er mhye mer redd for å kjøpe noe denne gang i tilfelle det går galt...

Jobber for øvrig fullt ennå og henter meg inn i helgene.  Mot midten av uken er symfysen så vond at jeg nesten ikke klarer gå.

Heisann :) Inne og titter litt her også :)

Jeg er 29+6 idag (tenk 30 uker i morgen!). Og vil vel si jeg har hatt et knirkefritt svangerskap (bank i bordet). Førstegang for meg, men fikk ingen kvalme første trimester, fungert nesten som normalt 2 trimester og litt mer sliten nå inn i 3 trimester. Kjenner at kroppen jobber med vekst, selv om magen ikke er enormt stor. 

Det er ei jente som lurer i magen, og hun er ganske bedagelig av seg. Jeg har morkake på fremsiden, så kjente ikke bevegelser før de var synlige på utsiden! (dvs fra uke 24 ca). Skal si jeg ventet lenge på de bevegelsene! Nå i snart uke 30 er det ikke veldig mye bevegelser nå heller, men det er noe daglig - og jeg får litt mer følelse av at det er trangere der inne og kjenner at hun tar litt salto innimellom. Jeg liker å kjenne på bevegelsene, og kunne nesten til tider ønske det var mer - men er vel farlig med hva man ønsker seg ;) Kan godt hende det kommer noen gode solide spark i både ribber og nerver etter hvert!

Ellers av innkjøp har ikke jeg vært av den raskeste. Men når jeg plutselig så uke 30 på kalenderen min her en dag, fant vel jeg og samboeren ut at det kanskje var på tide og handle inn det som trengs av møbler. Vi har kjøpt vogn og vugge til stua (leandervugge) men ikke noe særlig mer. I går gikk derfor turen til Ikea og det ble handlet inn kommoder, madrass til barneseng, ammestol, sengetøy, teppe, rammer, hyller ++ (førstegangsfødende - måtte jo lage barnerom også).

Så da ligger det noen flatpakker og venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb :)

Dette ble langt innlegg!

Helse generellt: Ingen problemer med lukkemuskulatur/bekkenbunn, men plages tidvis av sure oppstøt - så lukkemuskulaturen andre kanten er ikke like god. Stivhet i bekkenet hvis jeg går/står over 60 minutter, jogge fungerer ikke - gir raske kynnere. Ellers svømmer jeg som aktivitet. Ski er godt, men vært elendig skiføre her nå...

Hei:0) ny her inne.. Eller, gammel bruker egentlig.. Har en gutt på 1,5 år og var veldig aktiv det svangerskapet.. Ny her i dette:) er 30+ 5 i dag, venter ei jente 8 mai, helst litt før;) formen er egentlig ganske så bra... Veldig sliten på kveldene, men går ellers bra med både jobb og liten gutt å ta vare på:) er heldig og har ingen plager, hadde veldig mye vann i kroppen sist, har til nå sluppet unna det.. Deilig:) gleder meg til å følge dere på siste innspurt.. Hadde ks sist, så veldig spent på hele fødselsprosessen...

Jeg hadde akkurat en litt bedre periode jeg, men nå kjennes det ut som om skambeinet skal revne igjen gitt :P Får ta det med ro frem til fødsel, er vel greit å ikke være helt ødelagt... Noen med bekkenløsning og låsing av dere som har føda før? Gjorde det fødselen ille?

Jeg er 30+3 i dag:) Har en tass på snart 3,5 år, og en luring på 1,5. Gleder oss til siste mann er på plass:)

Slitt med bekkenlåsning denne gangen, og litt ruskete bekken, men føler meg ellers i fin form ellers.

Navn sliten jeg med, synes det er vanskelig nok med guttenavn, og nå blir det den 3. gutten... 

Noen som skal føde i Fredrikstad? Terminen her er 12. mai:)

Jeg har også en del smerter i bekkenet og hadde det også sist svangerskap. Sist ble det bedre rundt uke 36 då hodet festet seg og klarte då gå uten krykker for første gangen på 10 uker. Fødte vanlig og hadde vondt i bekkenet hele åpningsfasen, men hadde god hjelp av å ligge i badekar. Den her gangen har jeg klart å ha det under rimelig kontroll og begynte tidlig med kiropraktor og bassengtrening.

Annonse

Jeg har også blitt værre i bekkenet siste tiden, noe fysio også kjente... Tror det er pga gutten er så stor og presser sånn! Er i 33 sv.skapsuke, hodet er ikke festet. Ligger i seteleie.

Tenk, nå er det ikke lenge igjen jenter! Bare 1-2 mnd for noen av oss!

Begynner å gå opp for meg at det ikke er så lenge igjen nå! Veksler mellom å synes det er skummelt og å savne lille jenta så utrolig mye at jeg vil hun skal være her nå! 32 fulgåtte uker imorgen:)

Formen er helt grei - bekkenet mitt har faktisk blitt litt bedre, ikke sikker på hvorfor men hadde en periode der babyen klemte på en nerve og det gjorde fryktelig vondt å gå. Men det er heldigvis borte! Ellers er jeg mye trøtt og veldig hormonell..!!

Jeg hadde et par dager der jeg synes det var litt lite spark og var usikker på om jeg burde ringe, men igår var det heldigvis full baluba igjen så da tror jeg at alt er fint. Magen føles anderledes også - jeg har mindre press på lungene og føler at det er lettere å bevege seg, så jeg lurer på om hun kanskje endelig har snudd seg fra tverrleie?! Skal på UL om noen dager så krysser fingrene :) og for at morkaka har flyttet seg opp - så jeg slipper KS.

Så bra at du er bedre BabyBoom84! Kjipt for dere som er blitt verre. Jeg nådde 30 fullgåtte i går og kjenner jeg er veeeldig misunnelig på dere som har kommet enda lengre :P Sliter litt med bekkenet jeg også, men veldig varierende fra dag til dag. Det som plager meg mest for tida er at jeg er sulten hele tida og ikke får spist meg mett uten å bli kvalm. Så jeg gleder meg sykt til å kunne spise normalt igjen.

Og forresten BabyBoom84.. jeg har lest noen steder at man kan bli litt bedre i bekkenet når babyens hode fester seg. Vet ikke om det stemmer, men det kan jo hende at det er det som har skjedd hos deg :)

Er det noen av dere som vet hvorfor noen babyer fester seg og noen ikke?

Verken min mor sine barn eller min søster sine barn har festet seg... Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men lurer på om min fester seg. Er bekymret for å føde i seteleie og slik det er nå er det ingen tegn til at han skal snu seg - det begynner jo å bli liten plass til det i uke 33 også... Han sparker som aldri før nedover i blæren og noen ganger er det så ille at det kjennes ut som det kommer en fot ut "down there"!

Å? Ja da håper jeg du har rett:) selv om jeg trodde ikke hodet typisk fester seg så tidlig? Hm:) mulig det også bare kommer av at hun har snudd seg fra tverrleie - hun har ligget sånn siden uke 17 hvertfall så jeg har ikke noe annet å sammenlikne med. Føler meg hvertfall "mindre gravid" og tar meg selv i å sjekke i speilet at magen fortsatt er der.. Haha;) det er det hvertfall ikke tvil om, så jeg får vel bare være glad for at det plutselig er litt lettere å få på seg skoene osv:)

Jeg har også hatt veldig sultfølelse i 3.tri og hadde problemer med å bli mett for følte at lungene presset på magesekken og at det ikke var plass til mer mat. Så skjønner frustrasjonen din! Det blir nok snart bedre:)

Har dere begynt å tenke på sykehusbaggen? Jeg synes det er så altfor mange lister og råd så det blir bare forvirrende. Må jo ha med en stor koffert om man skal følge alt man leser..!

Det står på svangerskapsapp'en at i uke 30 er det allerede noen barn som legger seg med hodet i bekkeninngangen... men jeg har ikke hørt det fra noen leger da at dette kan hjelpe på bekkenløsningen, så aner jo ikke om d stemmer. Uansett bare bra at du føler deg bedre da :)

Sykehusbaggen ja, har vært innom tanken.. men konkluderte med at jeg venter til jeg er ferdig med uke 33. Er vel lite sannsynlig at ungen kommer før den tid, men har hørt om flere som har født premature i uke 33.. så derfor nådde jeg den konklusjonen. Heldigvis har jeg ikke kikket så mye på hva man bør ha med seg, men kan tenke meg at det finnes en haug av forskjellige forslag ja. Man må vel bare prøve å tenke seg til hva man selv tror man virkelig trenger i en slik situasjon. Tror og håper jeg skal klare å sile ned til et forsvarlig antall ting selv om det finnes mange forslag der ute...

Babyboom-84 og all i want is u: Det er fakta at man ofte føler forbedring når hodet har festet seg og det er normalt fra nå av :) Men det kan også være at ungen bare ligger litt godt til noen dager, så nyt det! Jeg hadde en helg hvor bekken, halsbrann og lunger føltes 100 ganger bedre, kunne til og med gå en tur! Også kom mandagen så flytta hun seg jaggu igjen... Så nå ser jeg virkelig frem til hun fester seg ordentlig :D 

Ike85: Vet egentlig ikke hvorfor noen ikke fester seg, har aldri lest noen forklaring på det når jeg tenker meg om! Eneste jeg har funnet ut er at det er nesten like vanlig som at det fester seg og hvis vannet går når hodet ikke er festet er det rett på sykehuset visstnok. Men er ikke noe farlig :) 

Var på kontroll i dag, alt var bra og normalt så da er det bare å se frem til UL neste onsdag for å finne ut om det blir KS eller vanlig fødsel! Krysser fingrene litt for vanlig. Også regner jeg med de måler og styrer litt så jeg får vite ca. størrelse, har litt angst for 5 kilos baby :fnise: Men det skal jo litt til når jeg og søskena mine alle var akkurat passe. 

Husk å ta de målingene med en stor neve salt.  Det er feilmargin på +/- 500 gram sier de.  Jeg fødte en gutt på 4.7 kg, de estimerte ham til ca 4-4.2 kg.  Vanlig vaginal fødsel uten smertelindring og kun to kosmetiske rifter.

Nr to ble i uke 28 estimert til å være 3.8 og hun kom ut 3.815 gram.

Nr tre ligger pr i dag +3% ift vekstavvik og regner med hun ender opp som søsteren.  

Barna regnes vel ikke som "store" før de er + 4.500 gram, eller?  Jaja, ut skal de lell :lol:

Husk å ta de målingene med en stor neve salt.  Det er feilmargin på +/- 500 gram sier de.  Jeg fødte en gutt på 4.7 kg, de estimerte ham til ca 4-4.2 kg.  Vanlig vaginal fødsel uten smertelindring og kun to kosmetiske rifter.

Nr to ble i uke 28 estimert til å være 3.8 og hun kom ut 3.815 gram.

Nr tre ligger pr i dag +3% ift vekstavvik og regner med hun ender opp som søsteren.  

Barna regnes vel ikke som "store" før de er + 4.500 gram, eller?  Jaja, ut skal de lell :lol:

Joda, vet at det er noe feil ute og går. Tror de opererer med feilmargin på ca. 500g på sykehuset her hvertfall :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...