Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trøtthet her også.. zzz!! Har litt småplager, men sånn i det hele synes jeg formen er ok - synes alt er bedre enn den ekstreme kvalmen og oppkasten de første 20 ukene!

Kanskje et dumt spørsmål..men som intetanende førstegangs så lurer jeg på hvordan man merker at melken har kommet? Står i disse appene at endel har fått melk nå og at man kan lekke råmelk.. Merker ingenting til dette jeg. Skjer det alltid før fødsel? Er 34+3.

Hvordan står det til med dere andre mai-mager? :)

Fortsetter under...

Trøtthet her også.. zzz!! Har litt småplager, men sånn i det hele synes jeg formen er ok - synes alt er bedre enn den ekstreme kvalmen og oppkasten de første 20 ukene!

Kanskje et dumt spørsmål..men som intetanende førstegangs så lurer jeg på hvordan man merker at melken har kommet? Står i disse appene at endel har fått melk nå og at man kan lekke råmelk.. Merker ingenting til dette jeg. Skjer det alltid før fødsel? Er 34+3.

Hvordan står det til med dere andre mai-mager? :)

• 3 uker senere...

Annonse

Her blir det ikke mai-baby, men en april-baby!!! Var på UL idag (36+5) og morkaken min ligger lavt slik at de er nødt å ta keisersnitt (skuffet først da de nevnte dette i uke 32, men nå har jeg forberedt meg litt mer). Skal møte med lege imorgen for å få mer informasjon og mest sannsynlig få en dato for KS. De vil unngå at jeg går i vanlig fødsel så dato blir satt rundt uke 38+ tror jeg. Merker jeg er en haug av blandede følelser ikveld - og jeg kan ikke tro at om ca 1-2uker så har jeg en baby i armene! 

Hvordan står det til med dere andre mai-mamas? :)

Her blir det ikke mai-baby, men en april-baby!!! Var på UL idag (36+5) og morkaken min ligger lavt slik at de er nødt å ta keisersnitt (skuffet først da de nevnte dette i uke 32, men nå har jeg forberedt meg litt mer). Skal møte med lege imorgen for å få mer informasjon og mest sannsynlig få en dato for KS. De vil unngå at jeg går i vanlig fødsel så dato blir satt rundt uke 38+ tror jeg. Merker jeg er en haug av blandede følelser ikveld - og jeg kan ikke tro at om ca 1-2uker så har jeg en baby i armene! 

Så spennende! Kjenner jeg er litt misunnelig! Jeg vil også ha april-baby, er veldig klar for å få ut baby nå :) Krysser fingrene for at hun har tenkt seg ut litt før... 

Holdt faktisk på å ende opp med KS pga. morkaka jeg også, men min hadde flytta seg :)

Jeg vet ikke om det er selve keisersnittet som gir deg blandede følelser, men jeg har hatt et høyst ufrivillig snitt selv og kan ærlig si at jeg hadde en kjempefin opplevelse av det. Og jeg ville virkelig ikke, så la nok ikke godviljen til:)

Du slipper ihvertfall overtid og igangsetting, det er ikke optimalt det heller.

Masse lykke til:)

Takk for oppmuntring:) enda så rart det kanskje høres ut så tror jeg de blandede følelsene har litt med at jeg føler jeg blir "snytt" for en vanlig fødsel, etter å ha gått gravid i snart 9mnd er jeg så nysgjerrig på hvordan denne fødselen som det er så mye snakk om føles og lurer på hvordan jeg ville taklet det. MEN, når det er sagt så ser jeg jo absolutt noen fordeler med KS og i mitt tilfelle er det det eneste som er trygt for meg og babyen. Og det er det aller viktigste! Som yoga læreren min sa "its no right or wrong way to give birth" :)

Fikk ikke dato av legen idag så det var jo litt skuffende, men fikk vite det blir mellom uke 38-39 så det er ikke lenge til!! Får bare håpe jeg ikke går i fødsel før for da blir det hastesnitt og det vil jeg slippe..!

Jeg var overbevist om at jeg skulle få en stor baby da jeg selv var stor og har ikke kjøpt nesten ett eneste plagg i str 50, men nå er baby estimert til å bli rett over 3kg så nå må jeg nok ut å shoppe litt..huff da;);)

Takk for oppmuntring:) enda så rart det kanskje høres ut så tror jeg de blandede følelsene har litt med at jeg føler jeg blir "snytt" for en vanlig fødsel, etter å ha gått gravid i snart 9mnd er jeg så nysgjerrig på hvordan denne fødselen som det er så mye snakk om føles og lurer på hvordan jeg ville taklet det. MEN, når det er sagt så ser jeg jo absolutt noen fordeler med KS og i mitt tilfelle er det det eneste som er trygt for meg og babyen. Og det er det aller viktigste! Som yoga læreren min sa "its no right or wrong way to give birth" :)

Fikk ikke dato av legen idag så det var jo litt skuffende, men fikk vite det blir mellom uke 38-39 så det er ikke lenge til!! Får bare håpe jeg ikke går i fødsel før for da blir det hastesnitt og det vil jeg slippe..!

Jeg var overbevist om at jeg skulle få en stor baby da jeg selv var stor og har ikke kjøpt nesten ett eneste plagg i str 50, men nå er baby estimert til å bli rett over 3kg så nå må jeg nok ut å shoppe litt..huff da;);)

Så spennende! Masse lykke til! Du har jo ikke lenge igjen!

Jeg begynte permisjonen idag, men har jo vært sykemeldt - så ikke så stor forskjell. Ingen tegn til modning eller fødsel her. Baby har heller ikke lagt seg til nedi bekkenet :-( 37+2 idag. Kjedelig... Kunne godt fått en aprilbaby jeg også ;-)

Sikkert litt vanskelig å innstille seg på keisersnitt BabyBoom. Skjønner hva du mener. Men som du skriver så er jo dette d tryggeste for dere begge. Tenk hvis man ikke hadde hatt teknologi til å finne ut at dere trenger keisersnitt! ..så d er jo såå bra egentlig :)

Her hos meg er jeg 35+2 i dag, og i går på ekstra UL ble nurket estimert til å være 2390kg. Skal følges opp med enda en ekstra UL 2.mai pga avvik på fundusmålet og mulig arvelig dårlig morkakefunksjon.

Ellers er jeg stressa pga at ting som burde vært gjort ikke blir gjort pga bekkenløysninga mi som er blitt verre. Men, jeg prøver å fokusere på at d gjør egentlig ingenting om ting ikke er på plass. D viktigste er at hun kommer hel og frisk ut :)

Kjenner på det samme stresset med alt som burde vært ferdig... Vi bygger jo hus, det burde hvertfall vært ferdig, men det blir det ikke :P Så da skulle jeg vaska ned leiligheten min da, men det klarer jeg jo ikke :( Og pga. vegg til vegg teppe er det egentlig ganske viktig at det blir gjort. 

Men er uansett veldig klar for å få henne ut nå, lei av bekkenløsning og halsbrann nå!

Annonse

Her er nestinginstinktet i full sving også - tror jeg har pakket om sykehusbaggen tre ganger, brettet og organisert babyklærne ørten ganger, alt som ikke er klart stresser meg og hvis jeg ber om hjelp fra kjæresten så snakker vi ti min deadlines på når ting må være gjort.. Haha, huff!!

Her er nestinginstinktet i full sving også - tror jeg har pakket om sykehusbaggen tre ganger, brettet og organisert babyklærne ørten ganger, alt som ikke er klart stresser meg og hvis jeg ber om hjelp fra kjæresten så snakker vi ti min deadlines på når ting må være gjort.. Haha, huff!!

Misunner deg det egentlig :P Jeg putta litt diverse i en bag istad, men annet enn det har jeg ikke gjort mye gitt! Har ordna vogna da, så hun får sove der om hun kommer altfor tidlig :fnise:

Ååå, misunnelig på deg som er ferdig ;) Gratulerer så masse!

Høygravid imorgen(termin 31.05), men føler han ligger så langt nede at jeg må krysse beina for at han ikke skal falle ut innimellom :P Har hatt et drømmesvangerskap til nå, men gleder meg så ubeskrivelig til alt ikke er så tungt lenger :) barn nr to forresten :)

Da har jeg født!!! Det planlagte KS gikk veldig fint - var veldig nervøs, men alle på operasjonsstuen var fantastiske og jeg fikk se babyen bli løftet ut og følte meg ikke snytt for fødselsopplevelsen slik jeg var litt redd for. Pappaen fikk trimmet navlestrengen og jeg fikk ha baby hos meg mens jeg lå på observasjon:) første døgnet var ganske tøft pga ammeproblemer, kløe fra spinalbedøvelse og generelt hormoner og adrenalin all over the place. MEN 4 dager senere og hjemme fra sykehuset er alt så mye lettere og jeg føler meg i bedre form enn jeg hadde trodd jeg ville. Vi er superforelsket vår lille jente og synes hun er verdens søteste!!!

Grattis babyboom!

Jeg er 38+4 og har hatt maserier som kommer og går siden torsdag. Stort sett lite vonde, korte (15-30sek) og kan vare flere timer uten noe som helst....Kommer typisk på kvelden. Med førstemann hadde jeg det kun i 2 døgn før fødsel så er veldig spent på hvor lenge det drøyer nå. Noen flere med maserier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...