Gå til innhold

Trenger hjelp ang kjøkken blandebateri...rørlege råder meg til å ikke kjøpe den på IKEA..hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rett og slett ikke råd til å bruke mye penger til å bruke på blandebateri, og da har jeg sett på en tøff på IKEA som passer min lommebok men rørlege råder meg ikke til å kjøpe den. Han har dårlig erfaring med blandebateri fra IKEA.

Noen som har fra IKEA og erfaringer?

Legger ved link til den jeg har lyst å kjøpe men ble litt usikker nå...

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20257891/

Anonymous poster hash: f15bf...ee3

Skrevet

Det var vel helt i starten når IKEA kom med sånt at d var ett problem.

Har hatt det på 3 forskjellige kjøkken vi har bygd aldri noen problemer

Skrevet

Dette sier nok rørlegger, fordi han vil tjene ekstra penger, ved at du kjøper hos de.. Hadde gått for ikea sitt :)

Anonymous poster hash: 307d6...ff7
Skrevet

Rørleggeren har rett! Vi kjøpte og den begynte å lekke etter kort tid. Fikk beskjed på Ikea at vi ikke kunne bytte den fordi den var åpnet. Så hvordan kunne vi vite at den var lekk før vi åpnet den da? Snakket med flere der og fikk aldri pengene tilbake. Og de mener de har verdens beste bytte og returett. Yeah....right!

Mannen min jobber som snekker og ble også advart av kolegaer, men vi hørte ikke. Måtte ut med flere tusen for en ny en :( Hør på rørlegger, han vet hva han snakker om.

Anonymous poster hash: 51f0c...f30
Skrevet

Jeg har fra ikea. Hatt tidligere også. Fungerer utmerket.

Skrevet

Dette sier nok rørlegger, fordi han vil tjene ekstra penger, ved at du kjøper hos de.. Hadde gått for ikea sitt :)Anonymous poster hash: 307d6...ff7

Jeg skal i utgangspunktet ikke handle det hos ham, men der hvor jeg vil.

Ble bare så usikker etter det han sa. Han hadde en episode med et blandebateri fra IKEA som løsnet fra hverandre og skaden på kjøkkenet kom på 200.000,-. Vet ikke hvordan det er mulig jeg.

Skrevet

Har hatt blandebatteri fra ikea - fungerte utmerket! (Det gjorde forresten det fra biltema også)

Anonymous poster hash: d79ce...753
Skrevet

Dessuten tjener jo ikke røleggeren penger på hvor du kjøper deler, han råder deg bare til å gjøre et godt kjøp.

Anonymous poster hash: 51f0c...f30
Skrevet

Mannen min er rørleggermester med eget firma. Han avviser alle som ringer og skal ha montert blandebatteri fra Ikea eller dusjkabinett fra Maxbo osv. Dette fordi ifølge han produktene ikke holder mål, og han har ofte reparasjonsjobber pga billigprodukter. Han monterer gjerne om kundene har kjøpt kvalitetsprodukter andre steder enn hos han, så rørleggeren din har rett.

Anonymous poster hash: 7edd7...aaf

Skrevet

IKEA her og. Funker fortsatt etter 5 år.

Skrevet

Rørleggere vil helst selge produkter fra eget firma. og de vil kunne gå god for produkter de kobler på. Er ikke normen slik nå at dere kan koble blandebatteriet selv?

Vi har ikea blandebatteri på kjøkken.Hatt i noen få år. Sålangt ikke noe problem

Men det vi har kjøpt på biltema og jula er noe piss.

Anonymous poster hash: 0002f...6f8

Skrevet

Det er en del rørlegere som ikke vil montere slikt utstyr pga kvalitet (jeg tar ikke stilling til om de har rett eller ikke). Det vil si at du må montere selv og kan få problemer enten med forsikkringsselskap eller hvis du skal selge videre om noen år. Da har du et bad som ikke er "godkjent" av rørleger.

Anonymous poster hash: 95fd7...233
Skrevet

Jeg har ikke lyst at vi skal tukle med det selv, rørleger får ta den æren. Han sa ikke at han IKKE vil montere den, han fortalte bare hva det er som kan skje.

Så det blir egentlig opp til meg om vi tar den sjansen eller ikke, ja eller nei....Hm ikke lett, det er sikkert.

Tusen takk for svar alle sammen, det blir satt pris på.:)

Skrevet

Ser ikke noe problem med Ikea blandebatterier. Ikke de de selger idag. Moren min har fra Ikea og har aldri hatt problemer

Skrevet

Blandebatteriet vårt fra IKEA er 6 år og fungerer kjempebra. Ingen drypping og ingen andre problemer.

Akkurat her hadde jeg ikke hørt på rørleggeren. Han skal tjene penger og lar nok anbefalingene bli farget av det.

Anonymous poster hash: 2a051...2d1

Skrevet

Vi kjøpte hos vvskupp.no

Der er det ofte billigere end hos rørlæggeren

Skrevet

Dere argumenterer litt rart her.. fordi om noen av dere har hatt ikea-batteri uten uhell betyr det ikke at det er bra. 

Elektrikere nekter å montere utstyr kjøpt på biltema om det ikke er elko, av den ene grunn at det er for dårlig. De monterer gjerne om du har kjøpt kvalitet. Rørleggeren er fagmann. Hør på han. 

Skrevet

Mannen min va rørlegger før og de nektet å montere blandebatteri pga mye feil

Anonymous poster hash: 00d1b...06e

Skrevet

Altså fra IKEA.

Hilsen hun over her

Anonymous poster hash: 00d1b...06e

Skrevet

Hihi.. En egen rørlege.. Ikke værst:D

Anonymous poster hash: 67407...1e3

Skrevet

Hihi.. En egen rørlege.. Ikke værst:D

Anonymous poster hash: 67407...1e3

...også kalt urolog😉

Anonymous poster hash: 92685...263

Skrevet

Vårt falt fra hverandre.

En dag sto jeg med håndtaket løst i hånda.....

Skrevet

Når vi kjøpte kjøkken på ikea for to år siden sa hun som jobbet der at vi ikke burde kjøpe de.....det sier vel det meste:)

Anonymous poster hash: f2198...d55
Skrevet

Det er nok ikke bare noe rørleggeren sier. Selv om kvaliteten fra IKEA er en del bedre enn før og de har en av de beste returordningene på markedet, så er mye av det ræl. Noe av problemet med IKEA er at de ikke bruker standard, og derfor er det ikke sikkert rørleggeren kan skaffe delene de trenger for å bytte om noe lekker/sprekker. Vi har smertelig erfart dette på både kjøleskap og seng. I tillegg ryker det over en lav sko. Bygde for 5 år siden og nesten alle hvitevarene på kjøkkenet er byttet ut eller er delvis i ustand/reparert. Heldigvis kjøpte vi alle batterier og røropplegg gjennom rørlegger/foss bad. Ingenting som har gått i stykker i løpet av disse fem årene.

Skrevet

Jeg ville hørt på fagmannen, og ikke diverse damer på et forum ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...