Gå til innhold

Konstant redd for å miste lillefrø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er konstant redd for at noe skal gå galt med lillefrø :-( er 12+1 i dag og har sett hjertet slå og armer og bein sprekke da jeg var 9+4, men klarer ikke slappe av. Skal på første kontroll om ca 1 uke, noen som vet om de leter etter hjertelyd når man er 12+5 eller er det for tidlig ?

Anonymous poster hash: 64115...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis er det litt for tidlig. Sjansen for å ikke finne hjertelyd er ganske stor, og det vil ikke være bra for deg som er så bekymret.

Det er svært liten sjanse for at noe er galt :-) Du må rett og slett bare prøve så godt du kan å slå deg til ro med det. Klart det kan hjelpe å høre hjertelyd, hjelpe med en ny UL - men det vil alltid komme nye bekymringer.

Anonymous poster hash: 63a9b...dde
Skrevet

Kjenner følelsen, var sånn i forrige svangerskap selv og merker litt til det nå også.

Selv hadde jeg ul i uke 8 nå og så et bankende hjerte, skal til ny ul til uka og da er jeg 12:)

Var hos jordmor i uke 12 sist og da fant hu hjertelyden. Vet de praktiserer litt ulikt der, noen vil prøve og andre ikke. Men du kan jo spørre:) Bare ikke være redd hvis de ikke finner den. For kommer ann på hvordan ungen ligger og hvor langt over bekkenkanten livmora har kommet. Så er helt vanlig å ikke finne den så tidlig også

Skrevet

Har det akkurat slik jeg også.

Så den lille i uke 8 og 11+. Klarte å slappe av to dager etterpå og så var jeg tilbake til hysteriet igjen.

Var like hysterisk forrige gang også.

Det sliter veldig på meg psykisk. Er 13 i dag og føler jeg har mistet symptomene mine.

Prøver å kjenne etter liv og forestillinger meg at det er en "fisk" som svisjer rundt der inne. Noen ganger er det også luft, reagerer veldig på melk så magen er ikke helt i lage.

Skal til legen 20 feb så håper hun kan høre noe da.

Skrevet

Samme her! Er 11+2 og har mistet mange symptomer.. Alt då bra ut i uke 9 på ul og jeg har ikke hatt noe blødninger.. Håper på å finne hjertelyd på kontroll om fire dager...

Skrevet

Kjenner følelsen! Har hatt det sånn med alle. Og da også alltid fått tidlig ul for å bevise meg selv at alt er ok.

Spesialisten som tok ultralyd har holdt på med det i over 30 år og jobbet på riksen som fødselslege før det.

Han sa deg at fra uke 7-8 som tidlig ul som regel er, kan han se om dette går bra eller om det er fare for abort.

Så trøst deg med at alt var fint på ul, da er nok sjangsen veldig stor for at du skal beholde!!

Men snakk med noen om redselen din...

Skrevet

Jeg er konstant redd for at noe skal gå galt med lillefrø :-( er 12+1 i dag og har sett hjertet slå og armer og bein sprekke da jeg var 9+4, men klarer ikke slappe av. Skal på første kontroll om ca 1 uke, noen som vet om de leter etter hjertelyd når man er 12+5 eller er det for tidlig ?

Anonymous poster hash: 64115...a77

Når du har sett hjertet slå går det stort sett alltid bra :hug:

Hadde jeg vært deg ville jeg spurt legen eller jordmoren om de har doppler, for det er jo veldig greit å vite om de har muligheten til å sjekke hjertelyd for deg senere. Noen kan, noen kan ikke.

Personlig har jeg vært litt i mot angelsound og hjemmedoppler, men jeg var også veldig engstelig mellom uke 12 og uke 18. Nesten litt for mye. Så jeg tror kanskje jeg skal kjøpe doppler selv når vi skal ha nummer to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...