HvittHus Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Sønnen min har søkt læreplass i Oslo, og hvis han får den må han flytte innover. Arbeidstedet blir isåfall på C J Hambrosplass. Hvor i Oslo bør han se etter hybel? Han kan også søke bolig på Anker studentbolig, men jeg leser litt forskjellig om hvordan det er å bo der. Noen som kjenner Oslo godt og kan komme med råd?
signifikansverdi Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Kan han søke bolig gjennom studentskipnaden? Det ville jeg undersøkt dersom jeg var deg. Om ikke har veldig mange kjellerleilighet til leie. Kan dog bli dyrt (minimun 7-8000). Kollektiv er et alternativ?
sug lut Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Anker er dyrt, men sønnens kompis bor der og er fornøyd. Ellers ville jeg nok lett etter bofellesskap, Sagene-Bjølsen - Grünerløkka-St Hanshaugen.
Jallow B Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Spørs veldig på hva slags interesser han har, og hva han gjerne vil være i nærheten av. Kollektiv er billigst, om studenthus ikke er mulig.
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2014 Takk for svar alle. Han er kun 18, og en veldig rolig ung mann, så kollektiv er jeg litt usikker på. Anker var dyrt så jeg, selv med borteboerstipend. Nå er jeg usikker på om han i det hele tatt fyller reglene for å søke studentbolig, så det må vi sjekke nøyere ut. Han ønsker å bo et stille rolig sted hvor det helst ikke står langere utafor døra. Trenger ikke fasiliteter som kafeer, trening og utesteder. Så lenge han har en god internettlinje er han fornøyd. (IKT-lærling)
signifikansverdi Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Da vil jeg anbefale å leie i et roligere område, ut i bydelene finnes det mange fine og rolige områder, både øst, vest, nord og sør i byen. Røa er det første jeg tenker på, fint, rolig og veldig sentralt. Vet om flere som har leid hos privatpersoner i området (i hovedsak kjellerleiligheter). Hør med studentskipnaden i Oslo, ingenting å tape, alt å vinne (og det er nå man bør søke) !
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Bolig i Oslo er dyrt, og spesielt om han ikke vil bo i kollektiv. Da anbefaler jeg han å finne seg en hybel litt utenfor Oslo, med nærhet til en togstasjoner som har hurtigtog inn til sentrum. Anonymous poster hash: 56ad8...1d4
Vinterlilje Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Han burde revurdere kollektiv. Kollektiv er en fin mulighet til å bli kjent med folk (særlig når han er nyinnflytter og lærling), ha sosial omgang med andre og så er det rimeligere. Kollektiv trenger ikke bety fest og full rulle 24/7 Fine områder er Bjølsen, Sagene, Alexander Kiellandsplass og der i omegn.
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2014 Takk for svar Foreløpig sonderer vi bare, for det tar noen måneder før han får svar fra lærestedet, men jeg er svært glad for tilbakemeldingene. Det vil gjøre jobben lettere hvis han får plassen.
Jallow B Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Støtter forslag om tog til utenfor, med mindre han liker å gå på byen? Lillestrøm, Lysaker, Kolbotn ol.
HvittHus Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2014 Støtter forslag om tog til utenfor, med mindre han liker å gå på byen? Lillestrøm, Lysaker, Kolbotn ol. Bonde i byen nå, men slik jeg forstår det må han da gå 2.5 km fra Oslo S opp til C J Hambros plass?
signifikansverdi Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Ja, det blir trikk/buss eller beina på han fra togstasjonen, men sånn blir det lett når man jobber i oslo
Jallow B Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Støtter forslag om tog til utenfor, med mindre han liker å gå på byen? Lillestrøm, Lysaker, Kolbotn ol. Bonde i byen nå, men slik jeg forstår det må han da gå 2.5 km fra Oslo S opp til C J Hambros plass? Tar ikke lange tida heller Og om han pendler med tog, har han uansett månedskort, og dermed tilgang ti kollektiven i sentrum også.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Som lærling oppfyller han ikke kravene om studentbolig via samskipnaden. Da må han være student. Anbefaler å sjekke ut diverse bokollektiv, alternativt Anker eller privatleie litt utenfor sentrum. Oppsal, Bøler, Lambertseter og Manglerud er bra. Kort vei til sentrum med banen, og ikke langt å gå fra Stortinget til CJ Hambros plass. Anonymous poster hash: aa250...121
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå