Gå til innhold

Mat/Drikke tips mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Jeg har en boks med ritz kjeks ved senga og flaske vann, vannet må jeg drikke utover natta, våkner av ubehag som blir lindra av kaldt vann. Men våkner fortsatt kvalm og ikke i stad til å spise frokost.. som da gjør kvalmen enda værre, på tom mage.

Jeg klarte bare å drikke vann og eplemost blandet med farris(tror det hjelper litt!?).

Hva gjør dere for å motvirke kvalmen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144117977-matdrikke-tips-mot-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål... Veksler mellom å være kjempekvalm og ikke ha lyst på noen verdens ting, og å være supersulten og spise alt jeg finner. Men jevnt over spiser jeg mye mindre enn vanlig, ingen ting som frister.

Tar ingefær-kapsler, noen dager synes jeg de virker utrolig bra, andre dager ikke i det heletatt. Brukte sjøsyke-armbånd sist svangerskap, syntes det hjelp litt, og har hørt at akupunktur kan være effektivt. Må nok vurdere det dersom det blir like ille som sist, da var jeg sykemeldt i 3 mnd pga kvalmen... (og resten av svangerskapet etter det pga bekkenløsning. gøy.)

Anonymous poster hash: de40b...a71

Annonse

Salte lakrisdrops her også :) favoritten var salte pingviner fra taxfree :)

Var sånn jeg kom på salte drops, for forrige svangerskap gomlet jeg pingviner! Heldig du som har dem! Spørs om jeg ikke må smile fint til noen som skal gjennom taxfree i vinterferien :)

Ellers merker jeg at jeg må spise veldig ofte for å holde kvalmen borte. Klarer egentlig ikke spise ofte nok for det tar bare en halvtimes tid fra jeg har spist til jeg blir kvalm igjen. Klarer ikke å spise SÅ ofte... Må finne på flere ting jeg kan småspise på. Tenkte litt gulrøtter og sånn...

Mini gulrøtter, cola zero med myyyyyyye isbiter, grønne sure epler på det verste, hjalp litt for meg når kvalmen var som verst, måtte jo ha i meg noe... Spyr bare litt innimellom nå takk og lov...Sitter og knasker mandler nå ("bare" sure oppstøt), håper det gir seg.

Anonymous poster hash: e4065...8ae

Annonse

Sea Band armbånd mot kvalme!

Fås kjøpt på apoteket. Armbånd som trykker på et punkt som skal hjelpe mot kvalmen. Har bare gått med mine et par timer men er i bedre form nå enn jeg har vært den siste uken. 159 kr. Absolutt verdt et forsøk!!

Jeg har drukket så mye farris & eplemost mot kvalmen nå at jeg begynner å brekke meg med en gang jeg nærmer meg, så det er oppbrukt.

Jeg har byttet over til limonade, kaldt og forfriskende, føler meg litt bedre av det tror jeg

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...