Gå til innhold

Første time til jordmor i morgen.

Fem til sommers

Anbefalte innlegg

Veien hit har vært kronglete og full av tårer, men nå er jeg roligere. Er 15+3 nå og har ekstrem svangerskapskvalme. I helga lå jeg med intravenøst i to dager å. Dette er langt fra en planlagt spire, men hun blir en del av verdens beste gjeng! Min mann og jeg var ferdige med ungeproduksjonen, vi har fire flotte unger i alderen 5-20 år. Selv er vi 40 og 50 år.

Min mann sterilisere seg i november. Vi har vært ekstremt forsiktig og påpasselig i redsel for en graviditet. I oktober skjedde dog et uhell og jeg var snar til apoteket og fikk tatt en angrepille. Etter det hadde jeg mens i både oktober og november. Rett før jul tok jeg en test fordi jeg var så kvalm, og den ble positiv tvert. Kjøpte meg to tester til, og likt resultat; jeg var gravid!

Fikk legetime rett over nyåret, og tankene var mange og tunge. Valget falt tungt på abort mht alder, økonomi, livssituasjon, folkesnakket her på bygda osv osv. Fra lege var ventetiden kort til sykehus, men der fikk jeg meg en ny sjokkopplevelse; fosteret var ikke 7 uker, men over 12! Da klarte jeg ikke gjøre det, klarte ikke fjerne!

Så da ble det duotest, og alt så vel ut. Det er ei lita jente som kommer på slutten av juli. I ettertid har jeg funnet ut at angrepillen ikke funker på oss over 80 kilo! Så hun jenta her, ja hun er nok virkelig ment å bli;)

Har tenkt bestille meg time til akupunktur, det skal visstnok hjelp på denne grufulle kvalmen. Har prøvd alt annet føler jeg.

Og imorgen er det første tur til jordmor. Er både spent og redd. Redd for at det at jeg er då dårlig går utover den lille. Enn om ikke jordmor finner fosterlyd? Sukk. Like mange bekymringer, om ikke flere nå som førtiåring som da jeg var tyve, om ikke flere!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...