Gå til innhold

Hvor mye veier jentene deres på ca 2 år?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten her veide jo 12 kg når han var året, så vi er vant til hans str.. Men lillesøster en en annen sak.. Hun veide 10,2 kg på et års kontrollen, men når jeg veide henne i dag, siden jeg synes hun ikke blir noe tyngre, så veide hun 10,3 kg.. Lurer jo på om det er innen normalen, og om det er "ok" at de kun går opp 300 gram på ca 9 mnd? Gutten gikk jo opp 2,5 kg på et år :P

Hun er jo ikke radmager, men helt klart av den slanke typen, og starter å bli lang også.. Starter å lure på om jeg må kontakte helsesøster..

Anonymous poster hash: 997ee...40d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninna til sønnen min (drøy mnd i mellom), har omtrent hele livet veid mer enn sønnen min. Vi har 2 gutter og nr 2 veier betraktelig mer enn hva storebroren gjorde på samme tid. Mye individuelle forskjeller, og de vokser jo i ulikt tempo også. Høres for meg ut som litt lav vektoppgang, men vekta varierer jo hver dag og ila i dagen i forhold til dobesøk, drikke etc. Jeg selv veier nå endel mer på kvelden enn på morgenen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi veide 10,6 kg på 2 års kontrollen, men nå er hun svært småspist av seg å da.. men det rare er at hun ikke ser så tynn ut egentlig, men ser jo forskjell på henne og de som veier mye mer enn henne på samme alder. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi blir 3 år i april. Hun veier litt over 13 kg. Hun er tynn og det ser man. Husker ikke hvor mye hun gikk opp fra 1-2 år, men hun har lagt på seg rundt en kilo fra 2-års kontrollen og til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye har jo med kroppsbygning å gjøre, ikke alle ser ut som de veier den vekta de har. Vår eldste er smal, men har mye muskler (ikke så rart for han sitter knapt stille -hehe). Yngste derimot er betydelig større enn storebroren var. De er begge kompakte rundt bringen, men det syns faktisk spesielt godt på underkroppen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere.. Jenta vår ser tynn ut også, ser hele ryggraden hennes, og ribbena, men armer og ben er normale i str (altså med litt ekstra) Tror det er det som gjør mest med tankene mine her, hun ser jo utsultet ut på overkroppen.. Hun er lang, bruker str 92, og buksene der starter å bli litt for korte alt.. Mens storebror ikke vokste stort på den tiden, men nå har han skutt i været også, så han ser ikke stor ut i forhold til vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

jenta mi på 2,5 veier 14 kg :)

Anonymous poster hash: f4f78...9d6

Samme her. :)

Anonymous poster hash: 36cd0...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 års kontrollen er over, 10,3 kg og 94 cm.. Vekt kurva ligger et godt stykke under det som har vært normalen hennes, så skal til legen med henne neste uke for å ta noen blodprøver, så er det ny kontroll om 2 mnd igjen..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her veier jenta som ble 2 nå i mars akkurat 10 kg, badevekta hjemme viste 10,1 en kveld her forrige uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

2,5 år og 13 kg. Ca 95 cm. Hun veide omtrent det samme da hun fyllte ett, men var mye kortere.. Rund som ei kule :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...