Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Jeg byttet tannlege og ville gå til kontroll for å unngå hull. Han sier at det er 2 små hull på høyre side, nede. Jeg får en time der han ordner, altså borrer og gjør i ordning. Skal sies at jeg aldri har hatt vondt der før. Men ja, han ordna det. Så ble det mer og mer ubehag for meg. Var vanskelig og spise mat på den siden, og hele området var ubehagelig. Jeg bestilte en ny time og sa jeg hadde vondt, at jeg kunne ikke bite sammen og det gjorde vondt og spise mat. Han sier at det mest sannsynlig er visdomstanna som plager den, MEN at han ikke finner noen feil. Bare at jeg selv sier at jeg har vondt, men han kunne ikke finne feil. Hverken ved røngten eller ved metall mot tennene, f.eks. Så gikk det 1 mnd og jeg møtte opp for og ta visdomstanna. Den lå på skrå, så den måtte uansett ut. Og om dette var noe jeg måtte gjøre for og få tilbake en normal munn som før, var det helt okei. Siden den ikke var over huden eller på noen måter syntes, så måtte han skjære i huden for så og "operere" den ut, skjære i tannkjøtte og i kjevebenet(?). Etter tre bedøvelsesprøyter kjente jeg enda litt. Men det værste var da han trodde han hadde fått delt tanna i 2, helt ned. Men det visste seg at han hadde fått delt den bare halvveis, og hadde brekt og rykt i tanna, og den hadde løsna i mange deler, samtidig som det satt igjen siste rest med røtter og alt. Så det ble mer vondt enn "nødvendig". Dette beklaga han så mye for etterpå.(Håper dere forstår forresten). Etterpå, 2 uker etterpå, måtte jeg ta over 100 smertestillende for og holde smertene i sjokk, jeg fikk noe sterkere av fastlegen. Men etter to uker var det over. Men ikke siden han tok og borra i tennene framfor, har jeg kunne spist mat på den. Jeg har prøvd, men det gjør så vondt. Og nå, som i dag, så kan jeg ikke bite tennene i sammen, før enn nesten tårene spretter.. Og det føles så feil ut at jeg har hatt vondt nå så lenge sammenhengende da jeg aldri har hatt vondt der før Nå vil jeg ikke tilbake til han, medtanke på at han "ikke vil finne noe feil". Burde jeg ta kontakt med en tannspesialist og er det dyrere?? Anonymous poster hash: d28ea...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Ingen tannleger eller noen som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: d28ea...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Hadde kontaktet en annen tannlege. Her høres det ut som han har gjort noe feil. Finn en annen tannlege, og forklar hva som har skjedd og hva den andre tannlegen har gjort. For Du kan ikke gå slik som du gjør nå, stakkars. Anonymous poster hash: 618f1...4b4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Må nesten gjøre det :/ Lei av og skulle ha det slik og, medtanke på null smerter før tannlegebesøket for fler måneder siden. Anonymous poster hash: d28ea...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Ingen som har opplevd det samme?? Anonymous poster hash: d28ea...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Du må gå tilbake til samme tannlegen og si det som det er. Sånn kan du ikke ha det. Her er det flere muligheter for hva som er galt: -Fyllingene er for høye og må slipes litt. -kontakten mellom fyllingene er for løs, og derfor presses mat mellom når du spiser og gir tyggeømhet og verking. I så fall må ene fyllingen gjøres om. -tannen er blitt hypersensibel etter fyllingsarbeidet. Da hjelper det ofte å borre ut det som er gjort, legge en beroligende midlertidig fylling, og så vente til alt har roet seg før du går tilbake igjen for ny permanent fylling/evt krone. -du har fått ekte tannverk og tannen må rotfylles. Du må ikke gi deg! Sånn som dette skal det ikke være. Når det er sagt, så betyr ikke dette at det er gjort noe galt, eller en dårlig jobb. Kroppen er rar og noen ganger slår den seg vrang. Men det finnes behandling for dette, og tannlegen din bør gjøre alt i sin makt for at du skal bli smertefri igjen. Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: 587d7...310
Strandloppa og lillebror Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har ved et par anledninger hvor jeg har hatt hull, borra og alt som hører med, fått beskjed av tannlegen om at det den første tiden kan være litt vondt å tygge med tanken. Hun sa at det ikke er farlig og vil gå over av seg selv etterhvert. Hvor lang tid det tar avhenger fra person til person. Også fikk jeg beskjed om at det ikke skal verke i tannen når jeg er i ro og sånn, for da er det noe galt. Kanskje det er noe sånt med dine tenner og at det er normalt?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Har også veldig tannlegeskrekk, så dette er ikke så bra for meg Han fant jo ingenting til "skavanker" da jeg var der i starten, det er det som er så "rart". Han var fast bestemt på at det ikke var noe galt. Og har jo ikke lyst til å møte opp der igjen da jeg aldri har hatt vondt før etter jeg gikk inn der. Og vil jo ikke tro dette er normalt heller... Anonymous poster hash: d28ea...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Har også veldig tannlegeskrekk, så dette er ikke så bra for meg Han fant jo ingenting til "skavanker" da jeg var der i starten, det er det som er så "rart". Han var fast bestemt på at det ikke var noe galt. Og har jo ikke lyst til å møte opp der igjen da jeg aldri har hatt vondt før etter jeg gikk inn der. Og vil jo ikke tro dette er normalt heller... Anonymous poster hash: d28ea...8c2 Alle tannleger opplever dette fra tid til annen. Da må vi løse problemet! Tannlegen din tenkte at det var visdomstannen som laget problemene, han tok tydeligvis feil. Nå må du gå tilbake og la han ordne opp i det. Vil han ikke det, får du gå til en annen. Men da må du jo også betale for det hos den nye. Kjedelig situasjon. Men hvis han har noe mellom ørene tar han deg alvorlig og løser dette for deg. Anonymous poster hash: 587d7...310
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Får vel bare bite i det sure eple og ringe de Takk for svar Anonymous poster hash: d28ea...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå