Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 I noen dager nå ( samme dag som mensen kom) kjente jeg en svie og ubehag i underlivet. Jaja tenker jeg. Idag holdt jeg meg litt for lenge før jeg fant en do. Og det er nå det eneste jeg kan gjøre. Det svir HELE TIDEN og jeg drypper bare. Føler jeg tisser masse på meg men det kommer kun et par dråper. Jeg tør ikke røre meg. Sitter enten musestille med smerter i sofaen eller på do. Får ikke lagd mat eller noe her. Det kom ekstra ille etter jeg måtte holde meg. Ganske så sikker på at det er en urinveisinfeksjon. Har en 3 dagers kur med antibiotika på apoteket så håper virkelig mannen rekker det. Jeg har fått "feber frysninger" og føler meg i grunn litt uvel pga dette. Stakkars barna blir sittende alene i sofaen med tv fordi jeg lider på do hele tiden. Tips Vær så snill! ! Det Gjør både vondt og er meget...slitsomt Anonymous poster hash: 70b35...222
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Drikk masse surt, masse masse
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Krise.... surt... Hva er surt da. Eneste jeg har tilgjengelig er cola og eplejuice. Jeg sitter stiv som en stokk på sofaen. Det gikk fra ok til grusomt på et sekund. Kan bosette meg på do... ikke at det hjelper men Anonymous poster hash: 70b35...222
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Drikk noe syrlig, vann med sitron, cola, tranebærjuice (helt fantastisk bra), eplejuice, appelsinjuice…Men bare drikk så mye du bare orker+ enda litt mer Har du prøvd å ta deg et bad, evt en dusj å ha strålen mot underlivet? Kanskje det blir litt bedre da. Er ikke noe godt Men er annet tips, gå på toalettet hver gang dere har hatt samleie. Anonymous poster hash: 97990...5d4
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Jeg tror ikke du kan gjøre så mye annet akkurat nå enn å ta smertestillende, putte en bleie i trusa og holde ut mannen MÅ rekke apoteket, da får han heller prioritere annerledes. Og så får han kjøpe tranebærjuice med seg hjem. Om det svir forferdelig når du tider, kan du prøve å avhjelpe med å helle lunkent vann over underlivet mens du tisser, fyll f.eks. en Imsdalflaske...god bedring!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Åååå, jeg vet hvordan du har det!! Dessverre er det ikke mye som hjelper før du får påbegynt antibiotikaen din. Knask to piller med én gang og fortsett så med en pille tre ganger daglig eller hva det nå er. TA HELE KUREN! Ellers kan de sterkeste bakteriene overleve og komme sterkere tilbake! Bare sitt på do, du, det er ikke mye annet man kan gjøre. Stort sett er man merkbart bedre etter bare to piller. Lykke til! Anonymous poster hash: dcdf8...5f2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Takk for masse gode tips. Skal drikke masse!! Har tatt smertestillende og mannen får seriøst juling og mere til om han ikke får dratt innom apoteket. Jeg orker ikke mer. Det ble så ille etter at jeg holdt meg lenge. Skal dusje med en gang barna er i seng. Sitter bare stiv som en stokk på sofaen og ikke fått lagd mat eller noe slik. Det får mannen bare finne på noe til barna. Kjenner feberen vil komme... så cola og eplejuice kan fungere?? Skal gjøre alt jeg kan. Bleie var nesten en løsning..for jeg lekker jo nærmest. Og herregud som det svir :( Tårene renner... Pleier å vaske meg med en gang etter sex men er det mulig at dette kom av dette? (Sovnet rett etter sex for noen dager tilbake). Jaja samme hva grunnen er. Det er her nå og jeg lider. ... mildt sagt Anonymous poster hash: 70b35...222
Krisa71 Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Feber med frysninger og kvalme i forbindelse med UVI kan være symptomer på nyrebekkenbetennlse. Drikk masse vann og appelsinjuice. Tranebærjuice er også veldig bra. God bedring til deg.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Åååå, jeg vet hvordan du har det!! Dessverre er det ikke mye som hjelper før du får påbegynt antibiotikaen din. Knask to piller med én gang og fortsett så med en pille tre ganger daglig eller hva det nå er. TA HELE KUREN! Ellers kan de sterkeste bakteriene overleve og komme sterkere tilbake! Bare sitt på do, du, det er ikke mye annet man kan gjøre. Stort sett er man merkbart bedre etter bare to piller. Lykke til! Anonymous poster hash: dcdf8...5f2 Er en 3 dagers kur. Kun 3 piller :/ jeg skal iallfall få kastet i meg en med en gang. Åh smerte!!!! Anonymous poster hash: 70b35...222
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Feber med frysninger og kvalme i forbindelse med UVI kan være symptomer på nyrebekkenbetennlse. Drikk masse vann og appelsinjuice. Tranebærjuice er også veldig bra. God bedring til deg. Hmm... begynner å få feber iallfall. Og kvalme har jeg hatt av og på i et par dager... hmmm Anonymous poster hash: 70b35...222
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Få noen til å kjøpe kjærringrokktee fra helsekostbutikken, den teen hjelper veldig og lindrervmed engang. Den er sunn med urter. Tranebærkapsler og masse masse vann så får du skylt ut de forferdelige bakteriene. God bedring:-) Hilsen meg som ofte plages med den hersens Urinveisinfeksjonen. Anonymous poster hash: 07e94...e55
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Takk for svar. Det kan jeg få gjort imorgen da! Dette var et.... smertehelvete. Hehe. Doen er min beste venn. Ikke at det kommer noe men... Anonymous poster hash: 70b35...222
MrsMilla Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Høres ut som en litt for liten kur for såpass ille Uvi. Ikke drikk cola, det er masse sukker som gjør deg verre. Masse vann og tranebærjus, litt appelsinjuice, men ikke for mye, hardt for nyrene... Varmeflaske eller varmt vann lindrer litt mens du venter på bedring. Om du ikke er gravid tar du cranmax. Det er piller med buccoekstrakt, funker godt, de vanlige pillene er litt svake. Men ikke i graviditet!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Høres ut som en litt for liten kur for såpass ille Uvi. Ikke drikk cola, det er masse sukker som gjør deg verre. Masse vann og tranebærjus, litt appelsinjuice, men ikke for mye, hardt for nyrene... Varmeflaske eller varmt vann lindrer litt mens du venter på bedring. Om du ikke er gravid tar du cranmax. Det er piller med buccoekstrakt, funker godt, de vanlige pillene er litt svake. Men ikke i graviditet! Da blir det evt ny legetur for ny kur da. Ja kan virkelig ikke huske en så sterk smerte før ved UVI. Denne var meget tydelig. Skal prøve å bosette meg i dusjen etterpå. :( Ikke cola nei .... ok.... har ikke All verden her hjemme ikveld. Men skal hamstre imorgen. Takk for gode råd og støtte... Anonymous poster hash: 70b35...222
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Det er ikke mye bedre men noe. Men nå KLØR DET helt vilt i underlivet!!! Åh herregud jeg blir gal...... Anonymous poster hash: 70b35...222
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Bor dere i nærheten av Rema? Isåfall få mannen din til å kjøpe tranebær kapsel og tranebærjuice. Tok 3 kapsler om dagen i lag med juicen. Det hjalp massevis for meg iallefall Håper det funker fot deg og. God bedring Anonymous poster hash: 6eda3...381
MammantilNurket Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 Dette er en huskur (som virker): Kok opp en STOOOR kanne kamillete. Tøm det i en _ren_ vaskebøtte e.l. Sett deg på bøtten med bar stump. La så dampen fra teen gjøre jobben. Dampen hjelper. Om du må tisse gjør du det i bøtten - sitt så lenge du orker. (obs.tøm ut bøttens innhold og vask med Klorin når du er ferdig). Lykke til og masse god bedring!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 Ikke drikk appelsinjuice eller andre søte juicer. Jeg var mye plaget med UVI før (Av en eller annen grunn sluttet dette da jeg kuttet ut tamponger)Så plaget at det ofte bare var blod. Jeg er ofte litt redd for overforbruk av antibiotika, så jeg pleide å heller gjøre miljøet så lite gunstig for bakteriene som overhodet mulig. Jeg tok en halv liter vann (Gjerne farris) og sprutet oppi en halv flaske sitronsaft. Drakk dette på styrten og etterfulgte med masse vann i løpet av dagen (Derfor er farris så bra, for du får i deg salter) Ti timer etter første sitronvann gjør du dette igjen. Tiss så mye du kan, prøv å press ut de siste dråpene. Dette er mer generelle tips. Har du feber blir det selvsagt noe annet. Lykke til og god bedring. Anonymous poster hash: 94997...fc2
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. februar 2014 #19 Skrevet 7. februar 2014 Ettersom du har feber mener jeg du bør kontakte lege. Du får en tredagers antibiotika kur. Jeg er i samme båt akkurat nå. Elendige greier.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #20 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er mye plaget med urinveisinfeksjoner. Fikk derfor som råd fra legen min om å ha c-vitaminer og tranbærkapsler i hus. C-vitaminer gjør urinen surere. Dette miljøet liker ikke bakteriene. Tranbær gjør at bakteriene ikke får festet seg til urinrøret. Så når symptomene kommer tar jeg 1g c-vitamin og en dose Tranbær med jamne mellomrom. Hjelper ikke dette er det bare å komme seg til lege. Anonymous poster hash: a819c...90a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #21 Skrevet 7. februar 2014 Takk for masse gode svar!! jeg er nå på siste dag med antibiotika kur og vegrer meg for å ta den siste pillen for oppå all denne herlige Uvi så har jeg fått en hissig sopp infeksjon . ( ikke første gang med antibiotika men det kom så veldig raskt!!!) Underlivet er nå helt hovnet opp og jeg sliter med å gå. Jeg smører på med canesten og det roer litt men. Nå er doen skrekk. For da klør det attpåtil verre. Tør nesten ikke fullføre pillene.... Anonymous poster hash: 70b35...222
Krisa71 Skrevet 7. februar 2014 #22 Skrevet 7. februar 2014 Huff.. du fikk det skikkelig du. Ta stikkpiller mot soppinfeksjonen i tillegg til canestensalve. Hvis du er ofte plaget med UVI kan du spørre legen om du kan få Hiprex som surner urinen. Fortsatt god bedring til deg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. februar 2014 #23 Skrevet 7. februar 2014 All mulig symp. Sopp og uvi kan neppe være noen god kombo. Ville kontaktet legen og hørt om å få en annen type antibiotika, det kan hende du har blitt resistent. Og når du nå får feber igjen tyder det på at tabletten ikke virker.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #24 Skrevet 7. februar 2014 Feber har heldigvis gitt seg. Formen er helt ok bortsett fra Uvi som har roet seg betraktelig ( Gjør fortsatt vondt å tisse. Men er ikke låst fast til doen) . Men den soppinfeksjon er kverken. Det hovnet opp så mye igår at jeg gikk hjulbeint for å ikke komme borti. Canesten har roet det noe. Håper det fortsetter slik. Ikke tatt siste antibiotika pille enda. Litt skeptisk. Hehe.. Ja jeg fikk det skikkelig denne gangen. Æsj....:/ Anonymous poster hash: 70b35...222
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #25 Skrevet 8. februar 2014 Høres ut som om du bør drikke sitronvann hver dag, eventuelt tranebærjuice/tabletter. Spiser du mye sukker? Anonymous poster hash: 94997...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå