*Attpåklatten* Skrevet 5. februar 2014 #1 Del Skrevet 5. februar 2014 Tenker på ut å spise middag, kino eller liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 5. februar 2014 #2 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg var på julebord da hhanvar 4,5 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illi85 Skrevet 5. februar 2014 #3 Del Skrevet 5. februar 2014 Vi var i bryllup når hun var 5 uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfuglbarn Skrevet 5. februar 2014 #4 Del Skrevet 5. februar 2014 8 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 5. februar 2014 #5 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg var ute alene da han bare var noen uker, men da var samboer hjemme med babyen. Første gangen vi begge var borte på kvelden var babyen sikkert 8 mnd ca...... Vi hadde hatt barnevakt tidligere, men ikke noe særlig på kveldstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 5. februar 2014 #6 Del Skrevet 5. februar 2014 Eldste var hjå svigers medan eg var i 30-årsdag då ho var 3 mnd. Ho sov i vogna si ca 200 meter unna festlokalet, våkna ikkje der eller under transport heim og overføring til vogga kl 2 om natta. Yngste er 2,5 mnd og eg er borte 17-18.30 kvar mandag. That's it.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Attpåklatten* Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 5. februar 2014 Fullammet dere da? Ga dere flaske med mm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfuglbarn Skrevet 5. februar 2014 #8 Del Skrevet 5. februar 2014 Fullammet dere da? Ga dere flaske med mm? Pumpet men hadde mme i bakhånd hvis den flaska (eller to) jeg hadde stående ikke var nok. Pumpet når jeg kom hjem om mini nettopp hadde fått flaske da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illi85 Skrevet 5. februar 2014 #9 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg var livredd for at hun ikke skulle ha nok mat, enda jeg bare var 5 min unna. Jeg hadde pumpet 7 måtlider, hun spiste 2 hadde også lagt med nan i tilfelle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Del Skrevet 7. februar 2014 Når ungen var rundt 8mnd. Men for all del så ei som skulle alene på weekendtur imens den 3mnd gamle ungen var hjemme hos besteforeldre. Folk må gjøre som de vil, men weekendtur uten ungen når den er så lite reagerer jeg på! Anonymous poster hash: 5df96...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påfuglbarn Skrevet 7. februar 2014 #11 Del Skrevet 7. februar 2014 Når ungen var rundt 8mnd. Men for all del så ei som skulle alene på weekendtur imens den 3mnd gamle ungen var hjemme hos besteforeldre. Folk må gjøre som de vil, men weekendtur uten ungen når den er så lite reagerer jeg på! Anonymous poster hash: 5df96...917 At det ikke føles ok for deg er helt greit, men for enkelte er det ekstremt viktig å komme seg litt bort også! Hvis jeg ikke hadde ammet skulle jeg gladelig tatt meg "fri" for en helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 7. februar 2014 #12 Del Skrevet 7. februar 2014 Tror vel mange kan ønske seg litt pause, men syns de som passer barnet bør være ekstremt nære når de er såpass små. Har noe med trygghetsfølelsen til babyen, er noe annet hvis pappa evt passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modesty Blaise. Skrevet 8. februar 2014 #13 Del Skrevet 8. februar 2014 Vi var borte ca 4 timer når knøttebøtt var 4 mnd. Vi valgte heller å gå ut å spise lunsj sammen med noen venner av oss, enn å dra ut på kvelden. Bestemor var barnevakt, og det gikk kjempebra. Lille knøttebøtt var fornærmet / sint på meg når vi kom tilbake, og det tok nesten en time før jeg var tilgitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #14 Del Skrevet 8. februar 2014 Når ungen var rundt 8mnd. Men for all del så ei som skulle alene på weekendtur imens den 3mnd gamle ungen var hjemme hos besteforeldre. Folk må gjøre som de vil, men weekendtur uten ungen når den er så lite reagerer jeg på!Anonymous poster hash: 5df96...917 At det ikke føles ok for deg er helt greit, men for enkelte er det ekstremt viktig å komme seg litt bort også! Hvis jeg ikke hadde ammet skulle jeg gladelig tatt meg "fri" for en helg. Frihelg i et annet land når barnet er 3 mnd? For meg er det hårreisende at folk velger å gjøre slikt etter 3 (!!) mnd. Så forbanna viktig er det ikke med love/shopping weekend for både mor og far i huset - igjen etter kun 3 mnd... Anonymous poster hash: 5df96...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lemon-aid Skrevet 11. februar 2014 #15 Del Skrevet 11. februar 2014 Var ute og spiste da hun var rundt 2 mnd, henta babyen på kvelden, overnattet borte da hun var 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lemon-aid Skrevet 11. februar 2014 #16 Del Skrevet 11. februar 2014 Når ungen var rundt 8mnd. Men for all del så ei som skulle alene på weekendtur imens den 3mnd gamle ungen var hjemme hos besteforeldre. Folk må gjøre som de vil, men weekendtur uten ungen når den er så lite reagerer jeg på! Anonymous poster hash: 5df96...917 At det ikke føles ok for deg er helt greit, men for enkelte er det ekstremt viktig å komme seg litt bort også! Hvis jeg ikke hadde ammet skulle jeg gladelig tatt meg "fri" for en helg. Er enig med deg, jeg. Er sunt å kunne være kjærester også, selv etter "bare" noen måneder. Skal selv på weekendtur sammen med mannen min, gleder meg til å få litt alenetid. Så lenge man VET at babyen er hos noen den er trygg på :-) Alle er forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #17 Del Skrevet 11. februar 2014 Pappan i huset var borte fra eldste da hun var 6mnd i en uke. Det tok 3 dager før jenta oppførte seg normalt mot ham igjen! Tok lang tid før han reiste bort igjen etter dette... syns det er ille med foreldre som reiser begge to når de er så små! Om egentid er så viktig så fort hvorfor skaffe barn da?? Noen timer en kveld kan jeg forstå, men en helg? Og tenk om noe skulle skje, feks sjukdom og ungen må på sjukhus? Nei da er mamma og pappa i london men kommer hjem mandag... tragisk! Anonymous poster hash: c708e...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2014 #18 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg tenker at foreldre som trenger å reise bort hele helger når barna er så små, kanskje ikke var helt klar for å bli foreldre enda. Weekendturer uten barn er etter min mening en av tingene man må sette på vent noen år når man velger å bli foreldre. Det er uten tvil viktig å ta vare på kjærligheten og parforholdet, men det finnes mange måter man kan gjøre det på uten år reise fra et spedbarn i flere dager! Svar på hovedinnlegget er forøvrig som følger: Var en kort tur på julebord (edru og kjørbar) når eldste var 3 måneder. Ammet og la henne før jeg dro, og var hjemme igjen før neste amming. Neste gang var hun nærmere året tror jeg. Begge ganger var far hjemme. Nr. 2 var nærmere året. En mer krevende baby, som ikke sov like lange perioder og var mer avhengig av mor. Ser ut til at nr 3 blir en mellomting mellom 1 og 2, men det er litt tidlig å si enda. Snart 2 måneder gammel og det har ikke vært i mine tanker å dra fra babyen enda. Anonymous poster hash: 1ea54...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Attpåklatten* Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #19 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg tenker at foreldre som trenger å reise bort hele helger når barna er så små, kanskje ikke var helt klar for å bli foreldre enda. Weekendturer uten barn er etter min mening en av tingene man må sette på vent noen år når man velger å bli foreldre. Det er uten tvil viktig å ta vare på kjærligheten og parforholdet, men det finnes mange måter man kan gjøre det på uten år reise fra et spedbarn i flere dager! Svar på hovedinnlegget er forøvrig som følger: Var en kort tur på julebord (edru og kjørbar) når eldste var 3 måneder. Ammet og la henne før jeg dro, og var hjemme igjen før neste amming. Neste gang var hun nærmere året tror jeg. Begge ganger var far hjemme. Nr. 2 var nærmere året. En mer krevende baby, som ikke sov like lange perioder og var mer avhengig av mor. Ser ut til at nr 3 blir en mellomting mellom 1 og 2, men det er litt tidlig å si enda. Snart 2 måneder gammel og det har ikke vært i mine tanker å dra fra babyen enda. Anonymous poster hash: 1ea54...a12 Diskusjonen om når man reiser fra babyen for første gang (overnatting) er det ikke vits å diskutere her inne. Såååå mange forskjellige og sterke meninger;-) I dette tilfelle er det snakk om at babyen er hjemme med pappaen og skipper kanskje bare en eller to måltider. Dette burde jo egentlig bare være supert for pappaen! Kan ikke skjønne hvorfor babyen skal lide av det.... Jeg har to barn fra før og ser at det å knytte gode bånd også til pappaen er gull verdt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lemon-aid Skrevet 20. februar 2014 #20 Del Skrevet 20. februar 2014 Ja, det er og blir en endeløs diskusjon. Noen velger å vente noen år, mens andre gjør ikke. Syns alle foreldre skal gjøre som de vil, men jeg mener selv at hvis babyen er hos omsorgspersoner den kjenner godt, ser jeg ikke problemet ;/ Er jo ikke snakk om en lang ferie, heller. Ei natt eller to. Selv om babyen er bare noen mnd, så betyr det ikke at man ikke er klare for barn, det mener jeg er tull. Bare fordi en velger å ta et llite avbrekk. Et velfungerende forhold med uthvilte foreldre er viktig for å ta seg av babyen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2014 #21 Del Skrevet 20. februar 2014 Når ungen var rundt 8mnd. Men for all del så ei som skulle alene på weekendtur imens den 3mnd gamle ungen var hjemme hos besteforeldre. Folk må gjøre som de vil, men weekendtur uten ungen når den er så lite reagerer jeg på!Anonymous poster hash: 5df96...917 At det ikke føles ok for deg er helt greit, men for enkelte er det ekstremt viktig å komme seg litt bort også! Hvis jeg ikke hadde ammet skulle jeg gladelig tatt meg "fri" for en helg. Frihelg i et annet land når barnet er 3 mnd? For meg er det hårreisende at folk velger å gjøre slikt etter 3 (!!) mnd. Så forbanna viktig er det ikke med love/shopping weekend for både mor og far i huset - igjen etter kun 3 mnd... Anonymous poster hash: 5df96...917 Helt enig. Vet også om noen som har gjort dette. Babyen ble til og med ammet. Hvordan de løste dette vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 4144b...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå