Gå til innhold

Fødselsgave fra far..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved forrige (og første) fødsel fikk jeg et gavekort på min favoritt-klesbutikk. Da hadde jeg nok hintet i forkant om at det ville vært fint med en gave. Denne gangen har jeg sagt at det ikke er nødvendig, da det både har vært jul, bursdag og straks er morsdag. Tror ikke mannen hverken har mer penger eller fantasi ;-) Dog, håper det kommer en blomsterkvast om ikke annet!

Jeg fikk ikke noe sist av min mann og forventet ikke noe heller. Jeg har sagt at han får fylle opp kjøleskapet med spekemat og ost og sånne ting jeg ikke har kunnet spise på 9 mnd til jeg kommer hjem fra klinikken. Da er jeg mer enn fornøyd ;)

Jeg fikk ikke noe sist av min mann og forventet ikke noe heller. Jeg har sagt at han får fylle opp kjøleskapet med spekemat og ost og sånne ting jeg ikke har kunnet spise på 9 mnd til jeg kommer hjem fra klinikken. Da er jeg mer enn fornøyd ;)

Det var også en god ide! :-)

Det må jeg også be om, kjenner jeg. Nam nam ☺️☺️

Annonse

Bare meg som synes det med fødselsgave er rart?

Nå ønsket vi barna våre begge to, det er ikke sånn at jeg gjør han en tjeneste, eller enda verre, at jeg er suroogatmor for ham og får en diamantring som betaling.

Men jeg får i gave en mann som tar seg av mye mer husarbeid mens jeg er gravid, kommanderer meg til å hvile og kose meg mens han går ut og måker snø, ringer meg bare for å sjekke at jeg har det bra, lager deilig mat på kvelden når jeg ikke orker selv, og generelt er god og omsorgsfull mot meg.

I tillegg får jeg etter fødsel en mann som er en tilstedeværende pappa, bruker masse tid med babyen, står opp til gråtende baby på natten, og er hensynsfull og hjelpsom mot meg.

Han trøster meg uten å le når jeg gråter for de teiteste ting. Han lytter uten å hisse seg opp når jeg er rasende for noe som er helt urimelig. 

Og vet du hva, jeg ville ikke byttet det for alle gaver i verden :)

Jeg synes også det var rart... Aldri hørt om, og kommer definitivt ikke til å nevne det for ham engang ;)

Dette er noe vi er to om, som begge ønsker (!) høyt og ikke noe jeg skal ha en gave for å gjennomføre ;) Den største gaven blir uanstet babyen som er til oss begge :hjerter_rundt:

Nå ønsket vi barna våre begge to, det er ikke sånn at jeg gjør han en tjeneste, eller enda verre, at jeg er suroogatmor for ham og får en diamantring som betaling.

Men jeg får i gave en mann som tar seg av mye mer husarbeid mens jeg er gravid, kommanderer meg til å hvile og kose meg mens han går ut og måker snø, ringer meg bare for å sjekke at jeg har det bra, lager deilig mat på kvelden når jeg ikke orker selv, og generelt er god og omsorgsfull mot meg.

I tillegg får jeg etter fødsel en mann som er en tilstedeværende pappa, bruker masse tid med babyen, står opp til gråtende baby på natten, og er hensynsfull og hjelpsom mot meg.

Han trøster meg uten å le når jeg gråter for de teiteste ting. Han lytter uten å hisse seg opp når jeg er rasende for noe som er helt urimelig. 

Det er jo lov med to tanker i hodet på en gang.. Jeg har alt det du nevner i mannen min OG jeg får ny diamant i allianseringen min for hvert barn :)

Anonymous poster hash: b0334...5a1

Jeg fikk et smykke av mannen min uken etter fødseln, han hade fått navnet og datoen til vår datter ingraverat. Detteskal hun få når hun fyller 18 år. Jeg mener at vi kvinnor gjør en stor jobb når vi går gravide og føder. Mannen min e fantastisk MEN jeg syns helt klart jeg fortjente en gave:)

Anonymous poster hash: 0d7b0...bf8

Annonse

Betyder det da at dåre aldrig ønsker gaver utenom bursdag? Når man e klar med studier feks?? Mannen e jo oftast super grei hele tiden er jo ikke det som er tingen. Det er det å få en oppmerksomhet etter att man gjennomført en graviditet, noe man har lov å va stolt av!!! Jeg hintet aldrig noe om gave til mannen min, detta var noe han ønsket å gjøre selv. Jeg ble kjempe gla över at han faktiskt syntes at jeg gjort noe stort når jeg gått gravid i 9 mnd for å så føde et barn! Greit at man ikke får gaver men ikke lat som at dere ikke ville ha blitt gla hvis han kom med en gave!

Vi har jo snakket om det, vi er generelt glad i å gi hverandre oppmerksomhet ved spesielle anledninger, som da jeg var ferdig med bachelor og fikk autorisasjonen min. Gaver er noe vi legger mye energi i, vise at man setter pris på hverandre gjør man jo hver dag med handlinger og gode ord. Det er også en fin måte å få det man ønsker seg synes jeg, ikke bare kjøpe alt selv! ;) Jeg har gullringen min mor fikk med faren min da jeg var født, og den betyr veldig mye for meg, så ja, tror nok det blir et smykke av et slag når lisja kommer :) Dette er jo smak og behag, og jeg tror ikke jeg hadde synes det var rart om noen ikke fikk gave heller, barnet er jo den største gaven man får :) Jeg har også en slik man som stiller opp og gjør alt han kan for meg, og jeg er evig takknemlig for det! :D

Jeg har fått noen gaver i svangerskapet og vi er enige om at det ikke blir fødegave.

Men da den gravides føtter ble vonde kom han f eks med gavekort på fotpleie og det ble satt pris på.

Og så har han kjøpt nye sko til meg av samme grunn når jeg tenker meg om:)

Betyder det da at dåre aldrig ønsker gaver utenom bursdag? Når man e klar med studier feks?? Mannen e jo oftast super grei hele tiden er jo ikke det som er tingen. Det er det å få en oppmerksomhet etter att man gjennomført en graviditet, noe man har lov å va stolt av!!! Jeg hintet aldrig noe om gave til mannen min, detta var noe han ønsket å gjøre selv. Jeg ble kjempe gla över at han faktiskt syntes at jeg gjort noe stort når jeg gått gravid i 9 mnd for å så føde et barn! Greit at man ikke får gaver men ikke lat som at dere ikke ville ha blitt gla hvis han kom med en gave!

Jeg syns det er kjempehyggelig med gaver, spesielt de jeg får når jeg aller minst forventer det (helt utenom alle store annledninger eller merkedager).

Men jeg ønsker ikke en belønning / påskjønnelse / betaling for å ha bært frem et barn "for ham".

Så det koker vel ned til at jeg stiller et spørsmålstegn ved hva som er motivasjonen. Ut i fra det en del skriver her (ikke du) ordlegger de seg som at dette er noe de krever og forventer som lønn for godt utført arbeid. Og det ønsker jeg meg like lite som at han skulle ha stukket til meg en 500-lapp etter en god runde sex.

Det er jo lov med to tanker i hodet på en gang.. Jeg har alt det du nevner i mannen min OG jeg får ny diamant i allianseringen min for hvert barn :)

Anonymous poster hash: b0334...5a1

Jeg skjønner det.

Som jeg har skrevet lengre ned så er det forhistorien til denne gaven jeg setter spørsmålstegn med. Jeg er kritisk til at enkelte ordlegger seg som om det er en betaling de forventer å få, mer enn en gave han spontant har kjøpt ut av sin kjærlighet.

Men gaver er fint det. Jeg har faktisk og en alliansering med en diament for hver av barna, og navnene deres gravert inni. Den kom han med en vanlig onsdag et par år etter at tredjemann var født, for da hadde han tenkt at det kunne vært hyggelig. Helt topp det :)

Her har vi gitt hverandre barselgave begge to. Jeg har lette svangerskap, men likevel er energien brukt opp når jobbdagen er over. Så min mann har tatt støyten på hjemmebane. Denne gangen er det to stykker å passe på, kjøre, stort hus som skal ryddes, handling osv. Han har gjort like god jobb som meg! Denne gangen får han nok tv-abonnemnet på den kanalen som viser fotball-vm. Vet ikke hva jeg får:)

Ingen plikt, men en måte å vise at man setter pris på hverandres innsats (vi kunne også valgt en annen anledning, men nå har vi nå valgt det slik)

Anonymous poster hash: d0ed1...8bd

Jeg har gjort det klinkende klart at en så strabasiøs jobb som avsluttes med en heidundrende fødsel fortjener noe etterpå! :P Det er jo fint at far verdsetter den jobben mor tross alt har gjort i 9 mnd..

Syns det blir for dumt at mor har gjordt all jobben og skal ha all ære for det. Du hadde ikke blitt gravid uten mannen, og av egen erfaring, så hjelper mannen mye til her med barnet fra før og ting hjemme...

Så nei, helt uaktuelt for meg og ta i mot noe gave...

Anonymous poster hash: c746d...894

Men seriøst?? Er det ikke lov å mene at kvinnen gjør jobben i en graviditet? Mener dere seriøst at mannen gjør en like stor del bare for at han står ut med litt hormoner? At man ikke blir gravid uten mannen.. Seriøst?? Den delen å bli gravid ser jeg da ikke som en jobb, antar at mannen min ikke såg på den delen som så slitsomt altså.

Jeg mener ikke at man må få gave, barnet er jo verdens beste gave å ja mannen e helt underbar.. Men jeg mener fortsatt at vi kvinner gjør den størsta jobben under de 9 mnd. Jeg ser såklart at mannen må trå til litt mer en vanlig kanske, men alt i alt så tror jeg ikke at han hade det så slitsomt under mine graviditeter.

Såklart, om man kaster opp hele graviditeten eller har bekkenløsning så må mannen ta et stort ansvar.. Å hade det varit fallet hos oss så hade jeg helt klart kjøpt en gave til han!!

Gave eller ikke gave, det å bære frem et barn er noe å va stolt over. Det er en stor å fantastisk jobb som kan gi bekkenløsning, strekkmerker, hemoroider, ekstrem kvalme, skader i underlivet mm mm mm.. Jeg syns vi kvinner er helt fantastiske. Det å bli satt pris på er en god følelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...