Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #26 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå? Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #27 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå? Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #28 Skrevet 4. februar 2014 Selvsagt må du bruke bsu først, noe annet synes jeg er helt sykt. La 500 kr stå igjen, kanskje du da kan begynne å spare igjen. 4250 kr i mnd ekstra i 10 mnd burde vært superbra. BSU fortsatt intakt (?) og dere berget. Anonymous poster hash: c060e...2a9
beibilykke Skrevet 4. februar 2014 #29 Skrevet 4. februar 2014 ei bekjent får masse hjelp av nav. hun søkte om forlengelse av os da fikk hun avslag fordi hun hadde bsu. så ble det såklart avisoppslag i storavisas førsteside. og vips fikk hun beklagelse og penger på konto og bsu fikk stå i fred!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #30 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588
sug lut Skrevet 4. februar 2014 #31 Skrevet 4. februar 2014 Tror du det er kulere for oss andre å bruke sparepengene våre på oppdukkende kaniner, mens du skal få ha dine i fred og få penger av oss? Voks opp.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #32 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40. Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #33 Skrevet 4. februar 2014 Tror du det er kulere for oss andre å bruke sparepengene våre på oppdukkende kaniner, mens du skal få ha dine i fred og få penger av oss? Voks opp. Da kan jeg kanskje få et tips da? Hva gjør jeg når bsu pengene er brukt opp og ikke har mulighet til jobbing frem til Nov? bo på gata kanskje? Voks opp 😂 Anonymous poster hash: 3dfda...8bd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #34 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40. Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Et tips er å kjøpe brukt/ salg/ IKEA. Jeg kjøpte nytt seng, vogn og stellebord til 6-7000. Anonymous poster hash: da25c...d63
ærlig talt Skrevet 4. februar 2014 #35 Skrevet 4. februar 2014 Tror du det er kulere for oss andre å bruke sparepengene våre på oppdukkende kaniner, mens du skal få ha dine i fred og få penger av oss? Voks opp. Da kan jeg kanskje få et tips da? Hva gjør jeg når bsu pengene er brukt opp og ikke har mulighet til jobbing frem til Nov? bo på gata kanskje? Voks opp Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Hvor mye har mannen din utbetalt i måneden da? Med dårlig råd må man bruke de oppsparte midlene man har. Man søker kveldsjobber og helgejobbing og man sparer på det som kan spares på. Det sjokkerer meg egentlig at du kjøpte ei så dyr barnevogn med såpass skral økonomi. Det går an å kjøpe brukt!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #36 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40. Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 35263,-I forhold til jobbingen forstår jeg ikke, nei. Enten jobbet du og skulle ha innberettet det du fikk i betaling, eller så jobbet du ikke og da tjener du jo ikke mindre nå enn du gjorde da. Du har ikke tenkt over muligheten av å arve eller kjøpe ting brukt. Det er helt unødvendig å bruke så mye penger som du sier du har gjort på utstyr til ungen. Nå var det ikke hvordan du kunne gjort ting billigere som var spørsmålet, men så vidt jeg vet ser NAV på hvordan du har brukt det du har hatt også før de gir deg noe. Anonymous poster hash: 10020...588
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #37 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40. Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Et tips er å kjøpe brukt/ salg/ IKEA. Jeg kjøpte nytt seng, vogn og stellebord til 6-7000. Anonymous poster hash: da25c...d63 Så bra! Vi kjøpte på salg, kjøpte vogn og stellebord brukt. Men akkurat seng ville jeg kjøpe ny, litt koslig det også Og babyklær er jo svindyrt ;( (nei, hun får ikke merkeklær) ^^ ble en del salg der ja, jeg trodde 30000 skulle bli meeer en nok men holdt akkurat 😂 Anonymous poster hash: 3dfda...8bd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #38 Skrevet 4. februar 2014 Tror du det er kulere for oss andre å bruke sparepengene våre på oppdukkende kaniner, mens du skal få ha dine i fred og få penger av oss? Voks opp. Da kan jeg kanskje få et tips da? Hva gjør jeg når bsu pengene er brukt opp og ikke har mulighet til jobbing frem til Nov? bo på gata kanskje? Voks opp Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Først og fremst skaffer du deg en jobb slik at du får en inntekt. Faren kan passe barnet. Han har sansynlig vis rett på foreldrepenger. Alternativt kann kanskje faren eller moren din passe ungen som gjenytelser for at du passet søsteren din eller hvem det nå var. Anonymous poster hash: 10020...588
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #39 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40. Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd En baby må ikke ha utstyr til 30.000! Anonymous poster hash: aced0...864
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #40 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40. Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Et tips er å kjøpe brukt/ salg/ IKEA. Jeg kjøpte nytt seng, vogn og stellebord til 6-7000. Anonymous poster hash: da25c...d63 Så bra! Vi kjøpte på salg, kjøpte vogn og stellebord brukt. Men akkurat seng ville jeg kjøpe ny, litt koslig det også Og babyklær er jo svindyrt ;( (nei, hun får ikke merkeklær) ^^ ble en del salg der ja, jeg trodde 30000 skulle bli meeer en nok men holdt akkurat Anonymous poster hash: 3dfda...8bd babyklær er ikke dyrt, ikke trenger du mye av det heller. Anonymous poster hash: 10020...588
sug lut Skrevet 4. februar 2014 #41 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd.Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40.Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Et tips er å kjøpe brukt/ salg/ IKEA. Jeg kjøpte nytt seng, vogn og stellebord til 6-7000. Anonymous poster hash: da25c...d63 Så bra! Vi kjøpte på salg, kjøpte vogn og stellebord brukt. Men akkurat seng ville jeg kjøpe ny, litt koslig det også Og babyklær er jo svindyrt ;( (nei, hun får ikke merkeklær) ^^ ble en del salg der ja, jeg trodde 30000 skulle bli meeer en nok men holdt akkurat Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Inkompetent.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #42 Skrevet 4. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40. Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Et tips er å kjøpe brukt/ salg/ IKEA. Jeg kjøpte nytt seng, vogn og stellebord til 6-7000. Anonymous poster hash: da25c...d63 Så bra! Vi kjøpte på salg, kjøpte vogn og stellebord brukt. Men akkurat seng ville jeg kjøpe ny, litt koslig det også Og babyklær er jo svindyrt ;( (nei, hun får ikke merkeklær) ^^ ble en del salg der ja, jeg trodde 30000 skulle bli meeer en nok men holdt akkurat Anonymous poster hash: 3dfda...8bd babyklær er ikke dyrt, ikke trenger du mye av det heller. Anonymous poster hash: 10020...588 Vi har så vi får plass til alt i stellebord-skuffene så vi har ikke overdrevent mye klær men med tanke på hvor små klærene er og hvor lite stoff som blir brukt, så er det dyrt synes jeg Anonymous poster hash: 3dfda...8bd
ærlig talt Skrevet 4. februar 2014 #43 Skrevet 4. februar 2014 Du burde absolutt ta deg en tur på NAV, men da for å søke økonomisk veiledning! Du har fått råd her om at du kan søke bostøtte, men som det også er skrevet, så vil du antakelig ikke få det grunnet din manns inntekt. En test-ingeniør kan umulig ha lav inntekt?! For å få økonomisk hjelp fra NAV må du endevende alle muligheter for inntekt, ja til og med må du høre med familie og venner om du kan låne penger. Om du sitter så dårlig i det, at du vet at minussiden blir større og større, må dere vurdere billigere hus/leilighet.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #44 Skrevet 4. februar 2014 Du burde absolutt ta deg en tur på NAV, men da for å søke økonomisk veiledning! Du har fått råd her om at du kan søke bostøtte, men som det også er skrevet, så vil du antakelig ikke få det grunnet din manns inntekt. En test-ingeniør kan umulig ha lav inntekt?! For å få økonomisk hjelp fra NAV må du endevende alle muligheter for inntekt, ja til og med må du høre med familie og venner om du kan låne penger. Om du sitter så dårlig i det, at du vet at minussiden blir større og større, må dere vurdere billigere hus/leilighet. Nei, han har høy inntekt, som sagt er det all kjøringen til og fra jobb som gjør at vi går i minus. 2 timer til jobb hver vei som han skal få betaling for, men som aldri kommer som lovet. Som altså fører til at vi går i minus... Da skal jeg søke om økonomisk veiledning. Takk Anonymous poster hash: 3dfda...8bd
indianærn Skrevet 5. februar 2014 #45 Skrevet 5. februar 2014 med mindre det har skjedd noe drastisk så tar ikke engang sosialen og krever at du bruker opp bsu. av den grunn at det er låste midler.jeg har selv hatt sosialstønad og bsu konto.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #46 Skrevet 5. februar 2014 Har tenkt og søke bostøtte, da vi lever på samboerens inntekt som gjør at vi går litt i minus. Jeg får kun 1000kr i mnd, jobber ikke da jeg er hjemme med babyen min. Jobbet ikke før heller, kun vært student. Avslutter jeg BSUen min på 43 000kr får jeg aldri laget ny så det har jeg ikke lyst til..Det er absolutt siste nødløsning. for jeg får vell ingen hjelp så lenge de ser jeg har penger på bsu? Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Du kan ta ut noe av disse 43 000 og fortsatt ha konto. Og det er da helt naturlig at folk som har masse sparepenger ikke får sosialhjelp! Sosialhjelp er forbeholdt dem som ikke har penger til nødvendige ting som mat, klær til seg selv og barna, strøm og husleie. Har du førtitre (!!) tusen på sparekonto så er du langt rikere enn målgruppen for sosialstønad. Anonymous poster hash: 3fed6...797
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #47 Skrevet 5. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd.Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå?Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd 40.000,- til utstyr til barnet når dere har dårlig økonomi og jobbet svart før det. Anonymous poster hash: 10020...588 For det første fikk vi 30 000 ikke 40.Bare barnevogn koster 6-7 000 pluss seng, stellebord, osv osv. Babyeb må jo ha alt den trenger samme hva økonomi vi har. Jeg jobbet hjemme med min egen lillesøster, tok meg ikke betalt for det. Det var bare for og hjelpe min mamma. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Et tips er å kjøpe brukt/ salg/ IKEA. Jeg kjøpte nytt seng, vogn og stellebord til 6-7000. Anonymous poster hash: da25c...d63 Så bra! Vi kjøpte på salg, kjøpte vogn og stellebord brukt. Men akkurat seng ville jeg kjøpe ny, litt koslig det også Og babyklær er jo svindyrt ;( (nei, hun får ikke merkeklær) ^^ ble en del salg der ja, jeg trodde 30000 skulle bli meeer en nok men holdt akkurat Anonymous poster hash: 3dfda...8bd babyklær er ikke dyrt, ikke trenger du mye av det heller. Anonymous poster hash: 10020...588 Vi har så vi får plass til alt i stellebord-skuffene så vi har ikke overdrevent mye klær men med tanke på hvor små klærene er og hvor lite stoff som blir brukt, så er det dyrt synes jeg Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Du trenger da overhode ikke kjøpe alt nytt til babyen? Jeg har råd til å kjøpe alt nytt, men jeg arver og kjøper brukt. Ser ikke poenget å bruke masse penger på klær som blir brukt i 2-3 måneder. Det er som regel masse annonser på finn, salgssider på facebook, venner og familie bruker å ha noen klær for billig penge som ungene har vokst ut av. Det heter økonomisk prioritering. Anonymous poster hash: 3fed6...797
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 5. februar 2014 #48 Skrevet 5. februar 2014 Hvorfor jobber du ikke på kveld/helg eller natt - altså når mannen er hjemme? Det er lett å få vakter i hjemmesykepleie/sykehjem og det vil jo gi ekstra kroner inn... Hva er planen fremover, når skal du jobbe fullt/studere fullt igjen??? Anonymous poster hash: d0780...4ed Samboer har veeeldig uregelmessige arbeidstider (jobber som test ingeniør) Jenta mi starter i BHG i november, så da skal jeg tilbake på skolebenken, kun 1 år igjen. Så blir det høgskole deretter om alt går som planlagt. Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Da tar man dagmamma og begynner å jobbe litt. Du kan ikke forvente å bli forsørget av samboer, staten, sosialen og alle andre når du ikke ser løsninger, kun problemer. Jeg jobbet med 1 time reiseveg hver veg til og fra jobb i flere år, som alenemor, og jeg forstår ikke hvordan kjøringa kan gjøre at man ikke har råd til mat, når man har inntekt. Fikk heller ikke dekt noe for bensin, men man får trukket reiseutgifter etter faste satser på skatten, slik at man faktisk får større inntekt å rutte med. Deres situasjon høres ut som veldig dårlig økonomisk planlegging.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #49 Skrevet 5. februar 2014 Tror du det er kulere for oss andre å bruke sparepengene våre på oppdukkende kaniner, mens du skal få ha dine i fred og få penger av oss? Voks opp. Da kan jeg kanskje få et tips da? Hva gjør jeg når bsu pengene er brukt opp og ikke har mulighet til jobbing frem til Nov? bo på gata kanskje? Voks opp Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Enig med sug lut. Man kutter utgiftene sine når man ikke har råd til den levestandarden man har. Har vokst opp i ekstrem fattigdom, men vi klarte oss likevel takket være jernkontroll på økonomi som min mor hadde. Nei, det ble ingen dyr sminke, turer på byen, kino, nye dyre klær eller fancy mat, men det gikk. Jeg var mett, hadde noe å ha på kroppen, et sted å bo og alt jeg trengte. Anonymous poster hash: 3fed6...797
☆☆☆ Skrevet 5. februar 2014 #50 Skrevet 5. februar 2014 Hvor gammel er babyen? Hvorfor jobbet du ikke før permisjonen? Du kan kanskje melde deg opp i noen fag og ta studielån?Anonymous poster hash: f5a15...a1f Baby er 3 mnd. Jeg hadde et friår/pause fra skole og var dagmamma for min egen lillesøster det året mens de andre var på jobb. Jeg vet alt ordner seg, jeg lurte bare på om jeg måtte bruke opp bsuen min før evt. Støtte Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Men da var du jo i jobb da. Hvorfor får du ikke foreldrepenger da? Hva men engangsstønaden? Har du brukt opp den eller er det de pengene som står på bsu nå? Anonymous poster hash: 10020...588 Fikk penger fordi jeg jobber "privat" hvis du skjønner.. Engangstønad ble brukt på barnevogn/seng klær og ting vi trengte til baby Anonymous poster hash: 3dfda...8bd Du jobba svart, og no vil du ha støtte fordi du ikkje har tjent opp grunnlag for foreldrepengar? Sympatisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå