Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har en gammel gjeld som nå er blitt 8000 kr som jeg ikke har mulighet til å betale uten nedbetalingsordning. De har nå sendt meg ett gjeldsbrev som jeg må skrive under på,også må to vitner skrive under. Jeg vil ikke at noen andre skal vite at jeg har gjeld så jeg har ingen å spørre. De truer med tvangsfullbyrdelse,men hva betyr det i praksis for meg? Jeg eier jo ingenting.Leiligheten leier jeg,å har verken bil eller andre verdisaker. Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Dersom du ikke har noen eiendeler de kan ta pant i kan de få trekk i inntekten din. Det fortsetter at du har høy nok inntekt til at du sitter igjen med nok til livsopphold Anonymous poster hash: dfc36...b3c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Hva om jeg bare betaler ett fast beløp inn hver måned selv om de ikke har godtatt nedbetalingsordning da? Da vil jo de se at jeg følger opp å betaler. Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Tvangsfullbyrdelse er at de sender saken til namsmann for trekk i lønn eller pant. Du trenger ikke vitner til å signere er gjeldsbrev. En advokat, kommuneansatt, NAV ansatt eller politiet kan signere og da holder det med en signatur og et stempel. Hvis saken sendes namsmann påløper det i tillegg 1591,- Anonymous poster hash: 3a6f9...887
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Tvangsfullbyrdelse er at de sender saken til namsmann for trekk i lønn eller pant. Du trenger ikke vitner til å signere er gjeldsbrev. En advokat, kommuneansatt, NAV ansatt eller politiet kan signere og da holder det med en signatur og et stempel. Hvis saken sendes namsmann påløper det i tillegg 1591,- Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Her står det at den ikke blir godkjent med mindre 2 vitner skriver under. Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Sorry leste svaret ditt litt for fort. Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor. Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Tvangsfullbyrdelse er at de sender saken til namsmann for trekk i lønn eller pant. Du trenger ikke vitner til å signere er gjeldsbrev. En advokat, kommuneansatt, NAV ansatt eller politiet kan signere og da holder det med en signatur og et stempel. Hvis saken sendes namsmann påløper det i tillegg 1591,- Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Her står det at den ikke blir godkjent med mindre 2 vitner skriver under. Anonymous poster hash: 124da...06a Det er tull. Det holder med et vitne og et stempel fra dette om det er en av de nevnte som signerer. Anonymous poster hash: 3a6f9...887
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor. Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a Ta brevet med til politiet og få 2 stykker der til å signere som vitner Anonymous poster hash: 558f9...2ce
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Tvangsfullbyrdelse er at de sender saken til namsmann for trekk i lønn eller pant. Du trenger ikke vitner til å signere er gjeldsbrev. En advokat, kommuneansatt, NAV ansatt eller politiet kan signere og da holder det med en signatur og et stempel. Hvis saken sendes namsmann påløper det i tillegg 1591,- Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Her står det at den ikke blir godkjent med mindre 2 vitner skriver under. Anonymous poster hash: 124da...06a Det er tull. Det holder med et vitne og et stempel fra dette om det er en av de nevnte som signerer. Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Holder det med en lærer? Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Herregud jeg er en syk person.... jeg trodde det var liksom når man giftet seg i noen religioner at man tvangsfyllburdet samleie! OMG, jeg må skjerpe meg!!! Anonymous poster hash: 7ffea...b4c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a En lærer på skolen kan ikke signere alene. De som kan signere alene er de som "i kraft av sin stilling" kan, som det så fint heter. Men to lærere kan signere. De signerer ikke på at du har gjeld. De signerer på at det er du som har signert. De trenger ikke vite innholdet i gjeldsbrevet eller at det er et gjeldsbrev. Anonymous poster hash: 3a6f9...887
Modesty Blaise. Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a Du, og dette er på ingen måte frekt ment, hvor gammel er du? Sånn med tanke på at du nevner skole og lærere.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a Du, og dette er på ingen måte frekt ment, hvor gammel er du? Sånn med tanke på at du nevner skole og lærere. Jeg er nettopp begynt på skole igjen å er 26 år. En lite voksen 26åring som du ser her Har nå bedt nettbutikkene om å legge inn en sperre mot å kunne betale på avbetaling igjen så er hvertfall på riktig spor nå Vil bare få unna gjelden men trenger å få det i avdrag. Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a En lærer på skolen kan ikke signere alene. De som kan signere alene er de som "i kraft av sin stilling" kan, som det så fint heter. Men to lærere kan signere. De signerer ikke på at du har gjeld. De signerer på at det er du som har signert. De trenger ikke vite innholdet i gjeldsbrevet eller at det er et gjeldsbrev. Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Regner med at læreren vil lese gjennom hva hun skriver under på Overskriften på arket er jo "gjeldsbrev med bekreftet underskrift" Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 Hei. Varsel om tvangsfulbyrdelse av §4-18 og §4-19 vil si at det sendes utleggsbegjæring eller forliksklage. Det foretrukne alternativet i en utleggsforretning er lønnstrekk. Dersom det er mulighet for pant, tas som regel det. Men dette er opp til Namsmannen å ta en beslutning på. Som du selv sier, må gjeldsbrev ved en avdragsordning signeres av to vitner eller du kan dra ned til din lokale politistasjon og få signatur og stempel derfra. Det er KUN dette som godkjennes!! Ved å inngå en avdragsordning vil du unngå at det tas rettslige skritt. Ta kontakt med Kredinor, dere finner sikkert en løsning så fremt det ikke er sendt utleggsbegjæring ennå. Anonymous poster hash: 328eb...97e
Modesty Blaise. Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a Du, og dette er på ingen måte frekt ment, hvor gammel er du?Sånn med tanke på at du nevner skole og lærere. Jeg er nettopp begynt på skole igjen å er 26 år.En lite voksen 26åring som du ser her Har nå bedt nettbutikkene om å legge inn en sperre mot å kunne betale på avbetaling igjen så er hvertfall på riktig spor nå Vil bare få unna gjelden men trenger å få det i avdrag. Anonymous poster hash: 124da...06a Ahh, ok. Jeg tenkte at du var yngre ut i fra at du snakket om skole på denne måten, og siden du snakket om gammel gjeld, så hadde jeg på dine veiene et håp om at du var under 18 når den ble tatt opp. Men hvis de sender det videre til namsmannen, så er det kjipt. Men med tanke på at du har vist vilje til nedbetaling så bør de være ok med mnd. sum.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #19 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a Du, og dette er på ingen måte frekt ment, hvor gammel er du?Sånn med tanke på at du nevner skole og lærere. Jeg er nettopp begynt på skole igjen å er 26 år.En lite voksen 26åring som du ser her Har nå bedt nettbutikkene om å legge inn en sperre mot å kunne betale på avbetaling igjen så er hvertfall på riktig spor nå Vil bare få unna gjelden men trenger å få det i avdrag. Anonymous poster hash: 124da...06a Ring eller send mail til kredinor og si at du ønsker en avtale. At du kan betale maks xxxx i mnd og ønsker forfall xxxx hver mnd. Nevn også at om det noen mnd skulle være rom for å betale mer, vil du gjøre dette. Det er en avtale de bør akseptere. Jeg ville i alle fall gjort det i selskapet jeg jobber for. Anonymous poster hash: 3a6f9...887
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #20 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a En lærer på skolen kan ikke signere alene. De som kan signere alene er de som "i kraft av sin stilling" kan, som det så fint heter. Men to lærere kan signere. De signerer ikke på at du har gjeld. De signerer på at det er du som har signert. De trenger ikke vite innholdet i gjeldsbrevet eller at det er et gjeldsbrev. Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Regner med at læreren vil lese gjennom hva hun skriver under på Overskriften på arket er jo "gjeldsbrev med bekreftet underskrift" Anonymous poster hash: 124da...06a Læreren skal ikke signere på at det foreligger gjeld. Han/hun skal signere på at det er du som signerer. Ikke noe annet enn det. Anonymous poster hash: 3a6f9...887
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #21 Skrevet 4. februar 2014 Hvilket inkassoselskap er dette gjennom og hvem er opprinnelig kreditor? Anonymous poster hash: 3a6f9...887 Ellos er opprinnelig kreditor.Nå er saken hos Kredinor. Vil gjerne ha nedbetalingsordningen men klarer ikke se venner eller familie i øynene etter å ha vist de at jeg har "så mye" gjeld. Kan en lærer på skolen skrive under? Alt er bedre enn familie og venner Anonymous poster hash: 124da...06a Du, og dette er på ingen måte frekt ment, hvor gammel er du?Sånn med tanke på at du nevner skole og lærere. Jeg er nettopp begynt på skole igjen å er 26 år.En lite voksen 26åring som du ser her Har nå bedt nettbutikkene om å legge inn en sperre mot å kunne betale på avbetaling igjen så er hvertfall på riktig spor nå Vil bare få unna gjelden men trenger å få det i avdrag. Anonymous poster hash: 124da...06a Ahh, ok. Jeg tenkte at du var yngre ut i fra at du snakket om skole på denne måten, og siden du snakket om gammel gjeld, så hadde jeg på dine veiene et håp om at du var under 18 når den ble tatt opp. Men hvis de sender det videre til namsmannen, så er det kjipt. Men med tanke på at du har vist vilje til nedbetaling så bør de være ok med mnd. sum. Jeg fikk brevet i dag så saken e nok ikke gått videre enda. Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #22 Skrevet 4. februar 2014 Månedsbeløpet som godtas er avhengig av kravets størrelse. Bare sørg for å ta kontakt med Kredinor innen forfallsdato på brevet, så er du sikker. Anonymous poster hash: 328eb...97e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #23 Skrevet 4. februar 2014 Månedsbeløpet som godtas er avhengig av kravets størrelse. Bare sørg for å ta kontakt med Kredinor innen forfallsdato på brevet, så er du sikker. Anonymous poster hash: 328eb...97e Jeg har blitt enig med selskapet om å betale 500 kr i månenden i begynnelsen hvertfall,også heller øke visst jeg ser det blir mulig. Jeg fikk brevet fra Kredinor i dag men det står at første avdrag forfaller 20/1/14,å det har jo allerede vært :S Håper virkelig det er en skrivefeil! Anonymous poster hash: 124da...06a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #24 Skrevet 4. februar 2014 Månedsbeløpet som godtas er avhengig av kravets størrelse. Bare sørg for å ta kontakt med Kredinor innen forfallsdato på brevet, så er du sikker. Anonymous poster hash: 328eb...97e Jeg har blitt enig med selskapet om å betale 500 kr i månenden i begynnelsen hvertfall,også heller øke visst jeg ser det blir mulig.Jeg fikk brevet fra Kredinor i dag men det står at første avdrag forfaller 20/1/14,å det har jo allerede vært :S Håper virkelig det er en skrivefeil! Anonymous poster hash: 124da...06a Det viktigste i en sånn sag er dialog. Ville tatt kontakt med de og forklart at det står 20.01, men du er sikker på at dere avtalte 20.02 feks. All dialog du har med de gjør st de er lettere å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: 3a6f9...887
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #25 Skrevet 4. februar 2014 Dersom du hadde avtalt betaling den 20.01, ring og hør om du kan betale deg ajour. Det har ingenting for seg å si at du trodde dere hadde en annen avtale, bare vær ærlig. Lykke til Anonymous poster hash: 328eb...97e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå