lovelyme Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Hadde gaviscon liggende fra forrige sv.skap, ser ut til at de gikk ut for ca 3mnd siden.. Går det fremdeles Ann å bruke tro? Skal kjøpe nye bare lurte på om jeg kunne ta ikveld..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg hadde også igjen fra sist (var til og med uåpna), men den var gått ut på dato så jeg kasta den og kjøpte ny dagen etter. Turte bare ikke rett og slett Anonymous poster hash: 4f667...188
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Jeg hadde også igjen fra sist (var til og med uåpna), men den var gått ut på dato så jeg kasta den og kjøpte ny dagen etter. Det var flytende Gaviscon, ikke tablettene. Turte bare ikke rett og slett Anonymous poster hash: 4f667...188
lovelyme Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2014 Ok, dette er tabletter da men da bør jeg vel vente
Bilingüe Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Legemidler holder seg ofte godt over datoen, sier leger. Men det kommer jo sikkert an på typen legemidler, så jeg ville hørt med apoteket (eller legen, som ikke er den som tjener penger på å selge deg nytt, hehe). Men det hjelper deg jo ikke i kveld..
TanteTroll Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Du skal ikke bruke legemidler som har gått ut på dato. Har aldri hørt at leger har sagt de kan brukes etter holdbarhetsdato.
Bilingüe Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Leger sier at de gir (visse) legemidler etter utgått dato, men at de aldri selger pakker med utgått dato. Ser for meg det er litt det samme som med mat: melk og yoghurt f.eks. holder seg fint langt over dato, mens f.eks. skinke ikke noe særlig. Men man bør ikke bruke legemidler over dato uten å ha fått klarsignal fra noen som vet hva de snakker om og sier det er greit. Går jo på hva innholdet er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå