Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #51 Skrevet 5. februar 2014 Synes forøvrig det er en uting å gi gaver til personalet. De hever lønn, og gjør bare jobben sin. Man har allerede betalt gjennom skatteseddelen, og trenger ikke føle noen overdreven "takknemlighet" for at du har fått det du har betalt for. Anonymous poster hash: b2bfc...e93 Ja, det er mye å irritere seg over her i verden. Som for eksempel at lavtlønte arbeidere i omsorgssektoren yter en jobb UTOVER det som står i stillingsbeskrivelsen. Anonymous poster hash: 36bcb...55c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #52 Skrevet 5. februar 2014 Her er det snakk om helsepersonell, og saken er krystallklar: gaver i form av gavekort pålydende flere tusen har vi ikke lov til å motta. Synes hele saken virker litt rar, for dette er da noe alle som jobber i helsevesenet er klar over?! Da jeg hadde min første jobb som avdelingshjelp på det lokale sykehjemmet traff jeg der en nydelig dame som hadde vært nabo med meg da jeg var lita. Hun ville absolutt gi meg 20 kroner, men jeg nektet å ta imot. Så redd var jeg for å gjøre noe galt på dette punktet. Vi er for det meste helsearbeidere i slekta, så har vel fått det inn med morsmelka Idag vet jeg bedre, en så liten sum er innafor. Så jo at damen ble lei seg Men gavekort på flere tusen, nei og nei. Syns fortsatt det var merkelig oppførsel av pårørende. I hvert fall ikke vanlig. Det var ikke snakk om flere tusen, men 200 kr? Det regnes som innenfor grensene av hva som er ok. Poenget her er vel at de reagerer på "forskjellsbehandlingen"? Men det får da være måte på surmuling...! Hadde jobben selv bekostet dette til noen få, hadde det vært helt annerledes. De pårørende har nok gitt til dem de vet navnet på, dem de selv hadde god kontakt med eller hadde hørt mye om. Dere som vet at den gamle damen satte stor pris på dere, men er glemt, får ta til takke med å vite det i hjertene deres! Hvis du leser siste setning i hovedinnlegget, så ser du at det IKKE er snakk om 200 kroner. Lenger ut i tråden forteller hun at det er flere tusen. Anonymous poster hash: fda1b...e4b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #53 Skrevet 5. februar 2014 Blir satt ut jeg! Voksent menneske som griner over dette, har hun så dårlig selvfølelse at hun tror dette dreier seg om innsatsen? Du vet vel at noen mennesker rett og slett har bedre personkjemi enn andre? Det er en årsak til at noen fikk, og ikke alle. "At dere jobber som et team, og enten skal alle få eller ingen" er deres holdninger/ønsker, ikke pasientene/pårørendes. Det må da være lov å belønne noen, selv om det kan føles "urettferdig". Tror din kollega bør ta seg sammen litt, blir et tøft liv om man skal bli så deppa over slike ting. Anonymous poster hash: 8db57...a1b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #54 Skrevet 5. februar 2014 Synes forøvrig det er en uting å gi gaver til personalet. De hever lønn, og gjør bare jobben sin. Man har allerede betalt gjennom skatteseddelen, og trenger ikke føle noen overdreven "takknemlighet" for at du har fått det du har betalt for. Anonymous poster hash: b2bfc...e93 Ja, det er mye å irritere seg over her i verden. Som for eksempel at lavtlønte arbeidere i omsorgssektoren yter en jobb UTOVER det som står i stillingsbeskrivelsen. Anonymous poster hash: 36bcb...55c De gjør ikke bare jobben sin. Den finnes tusen måter å gjøre jobben sin på. Tydeligvis ga de ekstra av seg for denne familien /pasienten. HI gjorde ikke det, hun gjør bare jobben sin, de gjør jobben sin + det lille ekstra! Anonymous poster hash: 8c404...e8e
L'attente Skrevet 5. februar 2014 #55 Skrevet 5. februar 2014 Syns det virker som om denne historien baller på seg noe enormt jeg. Det er ingen pårørende som betaler flere tusen i gavekort! Hva reglene er derimot går på etikk, vi hadde nettopp om dette på skolen. Jeg har jobbet i PU i syv år nå og opplever til stadighet at særkontakt feks får en ekstra oppmerksomhet til for eksempel jul og bursdag. Det kan være alt fra gavekort til blomster og vin. Og INGEN andre står og griner på nesen. Vi lærte for øvrig at om en pasient på død og liv vil gi noe til personalet skal man faktisk ta imot for det går på folkeskikk å takke pent og ta imot gaver.men når gaven er mottatt går den gjerne ikke lenger enn til kontoret og tilbake i kassen til vedkommene som eide det i utgangspunktet. Men pårørende som vil takke for godt samarbrid, det er ikke noe å ta på vei etter. Og det er ikke vits i å overdrive historien for å dekke over egoismen bak hele situasjonen, noen fikk ikke og det var så dumt at en må lage et hysteri av det og en står og griner.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2014 #56 Skrevet 6. februar 2014 En tidligere pasient der jeg jobber er gått bort. greit nok det, men jeg synes ikke det var ok at noen av mine kollegaer fikk gavekort fra pårørende og noen er utelatt. En kollega gråt og følte seg mindre verdifull noe jeg skjønner godt. Er dette noe man kan ta opp med avd.leder at noen er tilgodesett med gaver etter et dødsfall, mens andre ikke får noe? Hva med å gi gaver når en pasient er gått bort er det lovlig? Var ikke snakk om bare 200 kroner altså. Anonymous poster hash: 640af...1d5 Herregud! Hvor gamle er dere? En kollega gråt fordi hun ikke fikk noe. Du og hun fortjente antagelig ikke noen gave da, skjønner du. Anonymous poster hash: 222b5...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå