Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Hva synes du om det? Låne penger av sine egne barn? Jeg gjør det ikke og har aldri gjort det... Hva med deg? Anonymous poster hash: 76da0...a15
Gjest Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 (endret) Så dypt synker jeg ikke nei! Endret 4. februar 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Har aldri tatt fra sparekontoene til ungene, men har lånt av kontanter de har her hjemme. Om det plutselig har stått et nabobarn på døra og solgt lodd og jeg ikke har kontakter har jeg lånt av barna og betalt tilbake når jeg har vært på butikken. Eller om et av barna har blitt invitert med på kino og jeg ikke har kontanter så har de betalt det selv med egne penger og fått tilbake av meg når jeg har tatt ut penger. Ser ikke noe galt i det.... Antar at de som evt har tømt sparekontoene til ungene har vært i en skikkelig knipe og trent det, da er det til familiens beste at de låner de pengene for å stable ting på bena. Heldigvis har jeg aldri vært i en slik knipe. Anonymous poster hash: 4b1eb...7b9
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Det er det styggeste man gjør Hadde aldri falt meg inn og låne/ta penger derfra. Voksene folk skal ikke trenge og låne av barna sine. Anonymous poster hash: 171ee...715
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Selvfølgelig gjør ikke perfekte DIB-mødre det Skjønner egentlig ikke helt problemet jeg da. Så lenge man betaler tilbake. Vi lånte penger fra hans konto en gang da vi hadde vannskader på huset. Det kostet temmelig mye med utbedringen, og vi hadde (som sikkert dårlige foreldre vi er) kun 200.000 på konto. Lånte derfor fra ungen sin konto, med god samvittighet. Anonymous poster hash: c801e...5f4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Oi her var det mange pripne mødre som vanlig! Jeg låner rett som det er av sparekontoen til sønnen min når det dukker opp ting jeg må ha penger til. Når jeg får lønn så overføres pengene selvsagt rett tilbake. Ser virkelig ikke problemet! Anonymous poster hash: d7111...2db
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Ja, det har jeg gjort, og betaler tilbake med gode renter til sommeren. Er ingen dårlig mor av den grunn. Anonymous poster hash: ee9c8...be8
Gjest Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Man er vel ikke prippen av den grunn? Å låne en hundrings eller to fordi en eller annen skal i bursdag som man har glemt å ta ut til er greit. Men å låne større beløper? Nei!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Jeg gjorde det en gang.. Hadde ikke noe valg Men hun har selvsagt fått alt tilbake :-) Er IKKE noe kjekt å måtte gjøre det. Anonymous poster hash: 7ce86...d87
☆☆☆ Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Spørs vel kva alternativet er. Her er ungane relativt blakke enda, så det har ingenting for seg. Håpar og trur det blir unødvendig i framtida også, men i nøden spiser fanden fluer..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Det har jeg gjort flere ganger. Ofte når vi kommer til butikken har jeg bare kort med meg. Da er det kjekt å låne en tier av niåringen til handlevognen for eksempel, men jeg har aldri lånt større beløp og aldri uten å spørre først. Anonymous poster hash: d11cb...1db
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Har også lånt småbeløp av barnas lommebøker som jeg tar ut senere. Men det har vært lånt til barna, ikke fordi jeg har lyst på pizza på døra uten å ha penger eller for at jeg var blakk. De som låner eller tar penger av barna uten å betale tilbake gjør det nok fordi de ikke har noe valg. Ellers hadde vel barna ikke hatt noen penger på konto. Gaver hadde da gått til klær eller andre ting, hvem sparer til barna med intensjon om å bruke de selv senere?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har lånt av sparekontoen til datteren min. Da har jeg tilbakebetalt med renter, så hun har faktisk tjent godt på det
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har lånt penger fra barna sine kontoer, ser virkelig ikke problemet så lenge det betales tilbake. Anonymous poster hash: adb10...eb2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har en venninne som nå skylder 18 åringen sin over 150.000,-. Litt kjedlig at hun ikke kan betale tilbake nå som han planlegger å flytte hjemmefra. Både farsarven, dåpspenger og konfirmasjonspenger har forduftet opp gjennom årene, altid pga "krise". Anonymous poster hash: d11cb...1db
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har lånt 20.000 av jentungen til depositum. Hun er 2 år,og skal ikke få vite om sparekontoen sin før hun skal starte utdanning eller kjøpe leilighet,så jeg har god tid til å betale tilbake. Om de står på en sparekonto eller depositumskonto ser jeg ikke helt store forskjellen på. Renter får hun uansett, og vi har nå et trygt sted å bo siden jeg slapp å ha kommunal garanti. Vi blir ikke boende her i så mange år, og innen vi skal flytte har jeg spart opp egne penger til depositum. Anonymous poster hash: 5d7d0...eaa
mamma_til_verdens_beste Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 Hadde ikke akkurat lånt penger av barnet vårt for å dra på en sydentur, pusse opp huset, dra på byen og sånt.Men om vi hadde stått i en skikkelig knipe og det var eneste løsning der og da, så hadde jeg nok gjort det. Hadde kjent det skikkelig på samvittigheten tenker jeg, og betalt tilbake mer enn jeg lånte.Dessuten er det litt forskjell på å låne fra en 2 åring, og en 17 åring som kanskje skal ta lappen, og bruke penger fra den kontoen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Jeg kaller ikke det å låne når personen man tar pengene fra ikke blir spurt og heller ikke kan si hva den mener. Og nei jeg tar ikke penger fra ungene mine. Anonymous poster hash: 46be4...3bc
*Miss Marple* Skrevet 4. februar 2014 #19 Skrevet 4. februar 2014 Det har jeg heldigvis aldri hatt behov for. Bortsett fra en gang vi var i en virkelig knipe og måtte ha busspenger hvor jeg fisket ut noen tiere fra sønnens sparegris med en kniv han sto med store øyne og såg på og hadde en fin historie å fortelle i barnehagen dagen etter
midgard Skrevet 4. februar 2014 #20 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har en konto til min datter hvor det blir satt inn penger hver mnd, men det er en konto jeg sparer penger til ting hun etterhvert trenger - så da vi skaffet trampoline så gikk det av den kontoen. Det er en sparekonto ja, og den blir ikke ofte brukt men jeg har opprettet den for at hun skal ha mulighet til å være med på aktiviteter og skaffe utstyr hun trenger etterhvert...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #21 Skrevet 4. februar 2014 Det er det styggeste man gjør Hadde aldri falt meg inn og låne/ta penger derfra. Voksene folk skal ikke trenge og låne av barna sine. Anonymous poster hash: 171ee...715 Da har du ikke opplevd mye stygt. Det kan skje den beste at en kommer i en knipe og må låne et beløp - stort eller lite. Så lenge en betaler det tilbake innen rimelig tid er det vel ok. Anonymous poster hash: dbe52...336
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #22 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. MEN om man skal gjøre det. Vær nøye på å lage "kontrakt" med dem. Skrive opp hva du skylder, og når det skal bli betalt tilbake med renter. Det vil i så fall barnet lære av. Anonymous poster hash: 1e0b8...627
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #23 Skrevet 4. februar 2014 Det er det styggeste man gjør Hadde aldri falt meg inn og låne/ta penger derfra. Voksene folk skal ikke trenge og låne av barna sine. Anonymous poster hash: 171ee...715 Usj, ja. Voldtekt og drap er ingenting i forhold! Anonymous poster hash: c801e...5f4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #24 Skrevet 4. februar 2014 Jeg kjenner ei som stadig må låne sin mor på 50 år penger fordi hun ikke har råd til husleie, tannlege, mat og så videre. Denne mora låner i tillegg penger av alle vennene til dattera. Og betaler aldri tilbake. DET er spesielt! Har lånt småbeløp av ungen, for eksempel når banken var nede her en dag og jeg skulle ukeshandle. Men betaler selvsagt alltid tilbake. Anonymous poster hash: 66362...301
Berta_78 Skrevet 4. februar 2014 #25 Skrevet 4. februar 2014 Hmm. Har aldri lånt penger av barna, og tviler på at jeg trenger det noen gang. Men enn så lenge har ikke mine barn tjent penger selv, det er jeg og faren som velger at de skal ha fete kontoer. Så om vi hadde trengt det, hadde jeg hatt null motforestillinger mot å låne penger som vi sparer til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå