Gå til innhold

Bleiekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bleiekake i dåp til gutt.

Hva ville du hatt på den hvis det var til din gutt?

Anonymous poster hash: 4e602...0a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dåp? Er ikke det en sånn babyshower-ting da?

En helt idiotisk greie synes jeg, ikke ser det pent ut, bleiene er gjerne "klasset på" og limt sammen så man ikke kan bruke dem etterpå, de er store og brautende på gavebordet.

Men mulig jeg er sær da, jeg ville mye heller hatt en gaveeske med litt forskjellig småtteri oppi. 

Anonymous poster hash: 7c727...258
Skrevet

Til dåp? Er ikke det en sånn babyshower-ting da?En helt idiotisk greie synes jeg, ikke ser det pent ut, bleiene er gjerne "klasset på" og limt sammen så man ikke kan bruke dem etterpå, de er store og brautende på gavebordet. Men mulig jeg er sær da, jeg ville mye heller hatt en gaveeske med litt forskjellig småtteri oppi.  Anonymous poster hash: 7c727...258

mammaen ønsker seg sånn kake. Jeg slenger ikke ihop. Jeg gjør det ordentlig :) bruker selvfølgelig strikk når jeg ruller bleiene. Alle jeg har laget til har blitt superglad for det. Noen faktisk rørt til tårer.

Skrevet

Bruk bleier og sur dem sammen med strikker så kan de brukes senere. Legg en fin metallboks/kakeboks i midten og fyll med fine ting. Fest bånd over strikkene så den ser fin ut. Bruk gjerne et papprør fra tørkerull som støtte. Sett den midt i kakeboksen og fyll med de fine tingene rundt. Forslag til pynt: bamse, smokker, tåteflasker, sokker, lue etc. Fest dem med bånd eller strikk :-)

Anonymous poster hash: 3ff9c...568

Skrevet

Kjøpte også en del rosa pynt på Nille. Tilsvarende kan du kjøpe lyseblå pynt på Nille. De hadde sommerfugler, perlebånd, blomster, stjerner

Anonymous poster hash: 3ff9c...568

Skrevet

Jeg har bestillt rangle og smekke med navnet. Jeg bruker å feste på smokker med navn, noen vaskekluter laget som en blomst.

Vil gjerne ha tips til litt småe ting da kaken ikke skal se så brutal ut. Jeg setter en kosebamse på toppen, celofan rundt kaken til slutt. Selvfølgelig fine silkebånd rundt strikkene :)

Skrevet

Kjøpte også en del rosa pynt på Nille. Tilsvarende kan du kjøpe lyseblå pynt på Nille. De hadde sommerfugler, perlebånd, blomster, stjernerAnonymous poster hash: 3ff9c...568

takk for tips :)

Skrevet

Minst mulig for min del. Bleier pent i uåpnede esker og det samme med eventuelle kremer eller andre ting hadde jeg satt mye mer pris på, men det kan jo ikke sies å være en gave til barnet da. Det er jo bare noe foreldrene får for å redusere deres utgifter.

Anonymous poster hash: 840e5...5b3
Skrevet

Bleiekake er jo morsomt, noe av det styggeste som finnes, men jeg lager til venninnene mine når de får baby:)

Har hatt smokker og rangler og småting på, men kanskje man drar på litt mer i en dåp, jeg vet ikke.

Anonymous poster hash: 89b78...7cb

Skrevet

Synes ikke det har noe i en dåp å gjøre, dåpsgavene skal jo være til barnet, ikke for å redusere foreldrenes utgifter på barnet de første årene.. Og da på bleier?? Nei, hadde gitt bleiekake til "nyfødt gave", slik jeg selv har gjort, men til dåp ville jeg gitt noe helt annet ja.

Eneste måten dette ville vært fint, er om det pyntes med et sølvarmbånd, eller noe annet til dåpsbarnet også.

Anonymous poster hash: 417e4...961
Skrevet

Jeg sier igjen, mammaen til dåpsbarnet ønsker en sånn.

Til sammen blir det minst 1000,- for ei sånn kake. Så det er ikke bleier limt sammen for så å slenge på litt bånd. Ferdig!

De jeg har laget tidligere har det vært både leker (til barnet) smokker (til barnet) klær (til barnet) smykke (til barnet) osv..

Hi

Skrevet

Alle jeg har laget til har blitt superglad for det. Noen faktisk rørt til tårer.

Men HI, det høres jo ut som om du har mer erfaring i bleiekakebaking enn alle oss andre til sammen, så da skjønner jeg ikke hvorfor du spør om tips.

Anonymous poster hash: 02be6...217

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...