Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Jeg er selv en prøver, men min beste venninne skal ha en liten gutt snart. Så jeg og noen veninner skal ha en baby shower for henne. :) Men jeg har egentlig ikke peilig på hva hu/de trenger. :forvirra:   Kan dere hjelpe meg?? Jeg har kjøpt et sammenleggbart badekar med propp som jeg veit hun ønsker seg siden hu bare har dusj, også har jeg skjønt at salver å sånt er praktisk - men hvordan salver er det som trengs??

Håper noen kan hjepe meg med??   :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144117374-baby-shower-gaver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har veldig fine salver ol på apoteket eller babybutikker i pastellfarger, husker ikke hva de heter, mary & et eller annet kanskje.. I begynnelsen trenger de bare babyolje, men noen bruker jo shampoo hvis babyen har mye hår. Ellers har vi sitronsåpe som tar flekker på klær og da spesielt ull. Den er helt fantastisk og slår alt av flekkfjernere! Du får den på babybutikker. Ellers er jo gode badehåndklær med hette på fine og så trenger man gulpekluter (de der tynne greiene). Name it bruker å ha noen fine. Ellers finnes det mange fine vognuroer eller smokkesnorer. Tinkafu har også en veldig praktisk koppholder/småtingholder som festes på vogna. Eller et korthåret lammeskinn. Mye rart man trenger. Husk byttelapp, så går det nok bra! :)

Tusen takk for fine tips minimii. :-) Sånt håndkle har jeg tenkt på, også salver. Er det noen andre som kan navna på de forskjellige salvene. Babyolje hørtes fint ut, det kan hu få. ;-) Men hvordan merke bruner dere? Er jo så mye forskjellig... :-s

Bleiekake fikk jeg på min babyshower. Veldig fin og veldig kjekt. De googlet hvordan man lager det. Anbefaler å bruke pampers og libero str 2. For da får de prøvd seg fram hva de liker best. Libero får man hver 4 pakke gratis. Pampers er veldig billig på Rema. Vi kjøpte ikke bleier første mnd pga vi fikk 2 bleiekaker :)

Takk for tipset vær86. :-) Men jeg trur noen andre har planer om å lage det. ;-) Jeg har som sakt kjøpt en badebalje, å tenker å fylle den med litt forskjellig. :-) Kan du anbefale noen spesifike kremer/oljer til mor og barn?? Merker??? :-)

Takk for tipset vær86. :-) Men jeg trur noen andre har planer om å lage det. ;-) Jeg har som sakt kjøpt en badebalje, å tenker å fylle den med litt forskjellig. :-) Kan du anbefale noen spesifike kremer/oljer til mor og barn?? Merker??? :-)

Alle merkene du får kjøpt på apoteket er bra :)

Anonymous poster hash: d434e...288

Annonse

Lykkelig som liten er en god serie. Se på grønn hverdag sine nettsider, der finner du de som er svanemerket og uten parabener etc. Babyen trenger svært lite av produkter, men en god babyolje og kanskje ei salve til sår stump kan være kjekt å ha. Mesoft (engangskluter) og bleier går det mye av, og samme med flanellsbleier, de kan brukes til MYE! Sophie La Girafe er en kjekk sak, badekaret du har kjøpt er jo veldig kjekt! Purelan salve og ammete til mor, ammeinnlegg, bind, rangler, ullklær, kanskje en god dusjolje og bodylotion til mor (uten så mye parfyme, husk babyen skal ligge tett inntil huden!), vaskekluter i gas, håndklær (bambus veldig mykt), smikker,smukk, flaske.... tja... det spørs igrunn på hva hun har fra før og trenger! Men ikke alle merker fra apoteket er bra, bare så det er sagt ;)  

Enig med RetroMamma: man trenger veldig få produkter til baby. Styr unna alt som er parfymert. 

Mesoft og lunkent vann var stort sett det eneste vi brukte det første halvåret. Til rumpa kan sinksalve være kjekt innimellom. 

Hvis hun planlegger å amme: ammeinnlegg i ULL - gull verd. Samt utringede singleter i ull/silke, som kan varme overkroppen nå om vinteren, og som kan trekkes ned under brystet når genseren eller trøya går opp, så kan hun amme uten å vise frem hele magen. 

Evt. noen gode hudpleieprodukter til mammaen??

Anonymous poster hash: 037d1...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...