Gå til innhold

Dere 2 gangs, når kjente dere liv denne gangen?

Anbefalte innlegg

Når kjente dere liv med nr 2? Men første kjente jeg ikke noe før mellom uke 18 og 20, så er spent på når jeg vil merke noe nå. Når merket dere det første gang og når merket dere det daglig?

Gleder meg hvertfall noe enormt til å kunne få bekreftet at det bor en liten inni der <3

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap kjente jeg liv første gang i uke 18. Denne gang kjente jeg spark allerede i uke 14. Tror nok det også har noe med at man vet hvordan det kjennes ut, man kjenner umiddelbart igjen følelsen.

De fleste kjenner vel liv tidligere andre gangen, men jeg kjente ganske sent dennegangen pga morkake foran. Kjente egentlig ikke så mye (bortsett fra få, sporadiske bobler) før rundt uke 21 eller deromkring. Men nå er det full fart, og det er jo gøy:)

Kjente liv tidlig, i hvert fall fra uke 13/14. Kjente litt lette dytt før det også, men var ikke sikker på om det var baby eller bare luft etc. Første gang kjente jeg fra uke 15. 

Jeg er gravid med tvillinger, og ettersom jeg nå vet hvordan de ligger i magen vet jeg at det er jenta jeg har kjent så tidlig. Gutten lå høyere opp i livmoren, og han har jeg kjent både senere og litt mindre til. Egentlig ikke så mye før uke 18. Ultralyden viste at jentas morkake ligger på baksiden og guttens på fremsiden. Samtidig kjenner jeg mer spark innover fra ham.

Veldig tydelig at morkakens plassering og hva barnet sparker mot har mye å si for om man kjenner det eller ei. Er visse mange ting i magen som ikke har så mange nerveender og da kjenner man ikke små lette spark. Feks. kjenner man visstnok ikke spark mot livmorveggen, men først når sparket når muskler og vev på utsiden av den.

Jeg er bombesikker på at jeg kjente det i uke 9! Kjent bobler nå og da frem til uke 13-14 hvor det gikk over til skikkelige dunk. Nå er jeg i uke 19 og kjenner daglig, ganske rolig frøken dette :) har morkaken bak denne gang og det er stor forskjell. Sist hadde jeg bak og da kjente deg det i uke 16.

Vet mange påstår at det umulig kan kjennes i uke 9, men jeg er sikker. Det er jo faktisk i den uka de begynner å bevege seg også... Kjente en eller to ganger i uke 9, deretter oftere og oftere ut over de beste ukene. Daglig liv de siste tre ukene tenker jeg. Herlig :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...