Gå til innhold

Søt snacks når man går på lavkarbo? kan du gi meg noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag begynner det nye livet uten sukker og tomme karbohydrater!

Anonymous poster hash: f0763...592

Fortsetter under...

Skrevet

Steviasjokolade. Smaker helvete. Lykke til.

Anonymous poster hash: 6de94...703
Skrevet

Steviasjokolade. Smaker helvete. Lykke til.

Anonymous poster hash: 6de94...703

Det var et dårlig tips, jeg burde kanskje ha skrevet at jeg ønsket gode tips.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Atkinsbar! Eller kaffe med fløte og sukkerfri sjokolade :-) eller lavkarbovafler..,finnes mye!

Skrevet

70 % kokesjokolade, jordbær el bringebær...

Annonse

Skrevet

Hvorfor dette behovet for snacks? Trenger du snacks fordi du ikke blir mett av maten du spiser?

Jeg har mer tro på å spise seg ordentlig mett på "vanlig", normalt sunn mat (inkl. karbohydrater, kroppen trenger faktisk det også). Spiser man seg mett, har man ikke behov for snacks. Og det er vel nettopp all snacksen folk faktisk legger på seg av, ikke det vi spiser til måltidene.  

På lørdager er det selvsagt lov å kose seg med snacks :)

Anonymous poster hash: 0f048...ac0
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det tar gjerne litt tid før søtsuget gir seg og da kan det være greit med noen alternativ :-)

Skrevet

Gelè lagd på Fun Light (gelatinplater, 2 dl. saft og 8 dl. vann)

Sukkerfri sjokolade fra Cloetta (den kan ha litt laksenende effekt)

Mørk sjokolade med 70 / 80 % kakao

Atkins bar (jeg liker den med kokos best)

Anonymous poster hash: bf762...057
Skrevet

Poenget er at for å få bort søtsuget må du holde deg unna den søte smaken da. Selv om det er vanskelig.

Jeg har kuttet snacksing helt til vanlig, de gangene jeg blir sulten (f.eks. fordi middagen blir senere enn vanlig) tar jeg 15-20 gr med nøtter.

Jeg kjører forøvrig ikke lavkarbo, kan derfor ikke anbefale "godkjente" snacks.

Anonymous poster hash: 8e998...596

Skrevet

Vet at helsekostbutikker har flere typer sjokolade, Cavalier bl. a, som er uten sukker og "godkjent" av lavkarboere. Du får også flere andre typer desserter; gele ol i sukkerfrie varianter, eller lag det selv med fun light og gelatin. Det tror jeg du kan se etter på større matbutikker også. Husker ikke merket akkurat nå.

Anbefaler deg å søke på sidene til lavkarbo.no, der er det mange gode tips til både matretter og godis, gjerne med karboregning ved siden av. 

Ellers er vaniljekesam godt og kan brukes til det meste, nøtter og mørk sjokolade (minst 70%), baconcrisp (de ordentlige, bacongull eller fleskesvær), ostestenger, grønnsaker og dip (lag dippen selv med løk, hvitløk, urter ol, ikke bruk pose). 

Til slutt skal du ikke underestimere en glass vann påfulgt av en god tannpuss. Det første gir metthetsfølelse og det andre gir frisk smak i munnen (samt gjør at ingenting annet smaker godt). 

Skrevet

I Sverige har de hvit stevia sjokolade. Den er sykt god.:-)

Atkins barer. Bestillt på iherb.com

De har også mørk og lys sukkerfri sjokolade i sverige.

Maarud baconcrisp har også veldig lite karbo.

Du kan også lage is av frossne jordbær, stevia og fløte, som du tar i mikseren.

Kjøp light soya melk(evt fløte) og lag varm kakao med kakaopulver og sukrin.

Bær med fløte og sukrin.

Naturell yoghurt med sukrin og bær/mørk sjokolade, musli du lager selv (se fotballfrue sin oppskrift)

Lavkarbo sjokoladekake på helsekosten.

Lavkarbo vafler( se fotballfrue) Bruker litt ekstra sukrin, for å få det søtt.

Lavkarbo pannekaker med sukrin på.

Hjemmelaget rømmegrøt med sukrin og kanel

Anonymous poster hash: 11460...db9
Skrevet

Hvorfor dette behovet for snacks? Trenger du snacks fordi du ikke blir mett av maten du spiser?

Jeg har mer tro på å spise seg ordentlig mett på "vanlig", normalt sunn mat (inkl. karbohydrater, kroppen trenger faktisk det også). Spiser man seg mett, har man ikke behov for snacks. Og det er vel nettopp all snacksen folk faktisk legger på seg av, ikke det vi spiser til måltidene.  

På lørdager er det selvsagt lov å kose seg med snacks :)

Anonymous poster hash: 0f048...ac0

Jeg er ikke HI, men følger også lavkarbo. Jeg er selv avhengig av snacks. Jeg bruker snacksen gjerne hvis det er litt lenge til jeg får spist eller som mellommåltid. Noen er mer søtmennesker enn andre. Det er ikke farlig å spise litt snacks hver dag, så lenge en velger det "rette" og begrenser seg. Så kan en heller spise litt mer eller det med vanlig sukker de dagene en velger å skeie ut. En må jo tenke at en skal leve på dette i lengden og ikke bare som en hurtigkur.

Anonymous poster hash: 11460...db9

Annonse

Skrevet

Jeg har prøvd lavkarbo siden midten av november og hatt utskeielser i kanskje en uke til sammen fordelt på 3-4 perioder. Blir like sugen på sukker etter steviasjokolade eller tagatosesjokolade. Blir skikkelig søtsugen av grovt brød også, sikkert fordi det er tilsatt sukker i.  Hva med å ta en skyr, litt nøtter, lage en smoothie med bringebær, litt ost eller noe lignende? Prøv å ikke spise så mye søtt fordi om det er lavkarbo...

Anonymous poster hash: a97b6...f0f
Skrevet

Hi her:-)

Tusen takk for gode tips. Her var det mye jeg skal sjekke ut!

Selv om jeg lurer på om noen kan gi meg noen tips om søte lavkarbofristelser så betyr ikke det at jeg skal spise det hele tiden. Men jeg syntes søtt er godt, derfor ønsker jeg å har noen alternativer tilgjengelige om jeg får lyst på. Ikke verre enn det altså.

Skrevet

Baconsnacks. Ikke søtt, men knasende godt godteri. Se bak på pakka hva det inneholder. Mener den svarte posen fra kims (?) er innmari god og innholdet så og si ingen karbo.

Det er selvsagt ikke sunt, og inneholder mye salt, men godt som snacks i helga!

Skrevet

Jeg er veldig glad i proteinfluff hvis jeg er fysen en gang i blant, frosne bringebær, gresk yoghurt og sukrin stavmiksa blir deilig is, proteinpannekaker/vafler, hjemmelaget bounty, en liten skive creme cherie. Mye som kan være god snacks!

Skrevet

Jeg har en foodprocessor som jeg tar blåbær, valnøtter, avocado, linfrø og av og til litt fløte i og kjører til det blir iskremkonsistens eller smoothiekonsistens. Veldig godt, og barna elsker det.

Ellers hender det jeg kjører smør, mandelmel og kokosmel i foodprocessoren til det blir en deig. Denne trykker jeg ut i en smurt form. Heller oppi en balnding av bær som jeg har kokt sammen med litt stevia og litt vaniljepulver. Stekes til den ser ferdig ut. 

Dette er vel det eneste jeg spiser av søtsaker.

Anonymous poster hash: 1aac0...5d6
Skrevet

På helsekost får du kjøpt en sjokoladekake blanding som er lavkarbo (tror merket var "Sunn kost" e.l). Denne er veldig god :) Jeg brukte den til muffins i stedet for kake. Disse frøs jeg ned, og tok opp en og en etter behov (hadde f.eks. med meg en hvis jeg skulle bort til andre på kaffe osv.) Hvis jeg skulle gjøre litt ekstra ut av det, så vispet jeg litt krem med splenda (lavkarbo sukker), og hadde på noen bringbær sammen med muffinsen. KJEMPEGODT, så godt at det er noe jeg fint kunne velge selv om jeg ikke går på lavkarbo.

Anonymous poster hash: 6890d...05f
Skrevet

PS. Mener å huske at en muffins var 5 gr. karbohydrat :)

Skrevet

Finnes også noen veldig gode lavkarbo kokosboller på lavkarbo.no. Disse kan man også fryse ned, og ta opp en og en etter behov. De var også gode halvfrosne, da de nesten ble som iskrem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...