Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Har nå i 4 uker ikke hatt noe stigning på sf-målet i det heletatt å fått time til ul i morgen får å undersøke hvorfor. Er det noen som har noe erfaringer å dele? Helst noen erfaringer som tilsier att jeg ikke skal bekymre meg... Anonymous poster hash: a74de...534
magica fra tryll Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Tja, på meg skjedde dette på slutten, fordi magen "datt ned".
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Skjedde meg, ble tilslutt hastesnitt. Var en følge av morkakesvikt, da den ble dannet, ikke festet seg godt nok, og ikke vokste. Anonymous poster hash: 3ec74...ef5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde avflatet SF-mål siste del av graviditeten og ble tatt til tette kontroller. De fant ikke noe galt og barnet var friskt og hadde normal vekt ved fødsel 2 uker før termin. SF-målet sier ikke nødvendigvis noe om størrelsen/veksten på barnet, det forandrer seg også mye etter hvordan barnet ligger. Godt at de sjekker en ekstra gang med ultralyd uansett, så blir du heeelt sikker, men ikke bekymre deg mye på forhånd. Anonymous poster hash: fc8c9...521
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde også det. gikk til mange ekstra kontroller. tror legen og jordmor målte ulikt i utgangspunktet. ungen var normalvektig, men ble målt til å være liten Gdansk ultralyd. De ville ikke la meg gå over termin og satte i gang fødselen.endte med hastekeisersnitt. Anonymous poster hash: cb932...877
furutopp Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde avflatet Sf- mål. Ble sendt på ul, viste seg at det var lite fostervann.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er uke 28 å magen har ikke detti ned, ungen ligger relativt høyt oppe... Har flere ømme punkter på livmora å har hele tiden hatt litt dårlig magefølse på en måte. Mistet også en tvilling i uke 7 så greier liksom ikke slappe helt av, hvertfall når jeg får slike beskjeder. Hi Anonymous poster hash: a74de...534
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Du blir fulgt opp, og da går sannsynligvis alt fint:) Forhåpentligvis finner de ut hva avflatningen skyldes. Mitt mål flatet ut fra uke 35 og gikk ned fra uke 38, uten at fastlegen ville henvise videre. Det var helt normalt sa hun... Fødte 1 dag over termin. Barnet veide 2800g og det var et stort infarkt i morkaken. Flaks at det gikk bra. Anonymous poster hash: 4b0e6...814
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde ikke stigning på sf målet mellom uke 25 og uke 28. Det i uke 28 var faktisk litt lavere. Ble ikke sendt videre og fikk bare beskjed av legen om at det ikke var noe å bekymre seg for. Var til jordmor i uke 31 og hun ble ganske sint på legen som ikke hadde sendt meg videre. Hun målte heldigvis sf målet til å være veldig bra. Så her var det nok bare det at det var forskjellige personer som målte/ legen som målte feil. Jeg har ikke gått til legen mer i svangerskapet for å si det sånn. Han glemte også å sjekke andre ting. 1 uke til termin nå! Anonymous poster hash: 4e0f5...7fc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Jeg ble sendt på ul pga det samme i uke 36. De fant ut at jeg hadde lite fostervann og liten baby på rundt 2500 g. Alt gikk veldig bra! Anonymous poster hash: c72b8...1c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå