Gå til innhold

Blødning etter sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte i termingruppa for Oktober 2014, men oppretter et eget emne for spørsmålet mitt også :)

Er gravid for tredje gang (mistet i SA for 14 år siden og BO i august), og er i dag 6+0 uker på vei. Vi hadde sex på lørdagskvelden, og på søndagsmorgen oppdaget jeg at jeg blødde friskt blod i ca 1 min da jeg var på toalettet. Det stoppet helt etter toalettbesøket, og har ikke blødd en dråpe etterpå (men har hatt litt blodrester i utfloden både i dag og i går). 

Skal til legen i dag og på onsdag for å måle hcg-stigning. Fikk ikke fremskyndet timen til tidlig UL med noen dager på sykehuset... Møtte på verdens triveligste dame med tonnevis av sympati på telefonen (les: ironi)! 

Er selvfølgelig skrekkslagen og tenker at nå gikk det søren meg galt IGJEN! Vet jo at man kan få blødning pga sensitive slimhinner osv, men alikavel.... Huff ble så hyperstresset at jeg fikk munnsår noen timer etter jeg oppdaget blodet.. Pent syn ;) 

Flere som har opplevd blødninger etter sex? Gikk det bra eller ikke? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var 6 uker, blødde jeg og etter sex :) var hos lege og på UL og alt var fint..

Er visst helt normalt å blø under samleie når man er gravid, men det er veldig skummelt når det skjer :)

Skrevet

Phuuu... "Glad" for å høre at det er flere som opplever det.. Utrolig skummelt! Og jeg som er så stressa fra før av blir jo helt krakilsk når sånt skjer! Tok forresten en CB digitaltest med ukeindikator, og den viste bare 2-3 uker... Og når man plusser på 2 uker på det er det jo bare 4-5 uker på vei, men jeg er 6 uker i dag. Og det gjør meg selvfølgelig også stressa ;) 

Var til legen nå og tok blodprøve, så får vi se hva den viser etter onsdagens prøver. Krysser fingrene for at det er bra stigning :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Det gikk dessverre ikke bra for min del :( Det var svangerskap utenfor livmoren, et levende 8 uker gammelt foster lå i egglederen. Opererte i går kveld, er rimelig ødelagt i dag.. Au! Etter denne opplevelsen kommer jeg til å stole på intuisjonen min fullt og helt! Får heldigvis direkte oppfølging fra sykehuset ved neste svangerskap, så får vi se hvor lang tid det tar å bli gravid igjen da.. ;)

Skrevet

Uff så forferdelig!! Stakkar deg. Sender deg en klem og håper alt ordner seg til slutt.

Skrevet

Det gikk dessverre ikke bra for min del :( Det var svangerskap utenfor livmoren, et levende 8 uker gammelt foster lå i egglederen. Opererte i går kveld, er rimelig ødelagt i dag.. Au! Etter denne opplevelsen kommer jeg til å stole på intuisjonen min fullt og helt! Får heldigvis direkte oppfølging fra sykehuset ved neste svangerskap, så får vi se hvor lang tid det tar å bli gravid igjen da.. ;)

Uff, lykke til! og god bedring!

Skrevet

Tusen takk begge to :)

Alle gode ting er tre, så vi satser på at neste spire sitter! :)

Skrevet

Dette var veldig trist å høre :( Ta vare på deg selv og lykke til videre med neste prøving.. Krysser fingrene for deg! Mistet selv i MA i september og vet hvor sinnsykt kjipt dette er! God klem til deg

Skrevet

Takk :) Det var helt forferdelig å ligge der IGJEN å få den beskjeden, og skjønte jo fort at jeg måtte operere da vi så beibisen ligge i egglederen :( Men får bare holde motet oppe og håpe på det beste! Klem tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...