Gå til innhold

lei nattevåk.... Erfaringer.. blir sprøøø ;*( 7 mnd..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja han sovner av seg selv, legges mellom 18-19. har hatt faste rutiner siden baby, bare regulert litt på leggetiden.. har ikke lur etter kl 16 heller...

Men fra en 5 mnds alder til nå 7mnd, er nettene så utrolig urolig.

la oss si han sovner kl 19- sover da til ca 23 så starter det, vrir seg, sutrer, får vann og sutt. men det kan pågå i flere timer i strekk, så roer han seg og påan igjen noen timer senere :/

kan virke som om han plages med magen o.l. hadde kiss som baby kan det ha kommet tilbake?! tåler ikke melk?! etc etc..

Har gått gjennom hele listen, skal til legen til uken for å utelukke noen punkter. men er så trøtt..

Han skal også stå opp kl 05-06, men er stuptrøtt en halvtime senere?! :/

Trenger han kanskje man på natten ennå, men spiser 4 måltider +/- på dagen...

begynner snart å jobbe igjen også..

Anonymous poster hash: 07b4d...8a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er sikkert sulten ja. Hvorfor gir du ham ikke mat? Og slik har du plaget ham i 2 mnd?? Hvorfor har du bare stoppet å gi mat når han våkner og er sulten?

Anonymous poster hash: d9072...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du kaffe?

Min sov mye bedre etter jeg kuttet litt på inntaket :)

Anonymous poster hash: 97547...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert sulten ja. Hvorfor gir du ham ikke mat? Og slik har du plaget ham i 2 mnd?? Hvorfor har du bare stoppet å gi mat når han våkner og er sulten?Anonymous poster hash: d9072...77a

Får han 4 måltider tviler jeg sterkt på at han trenger mat fire timer etter leggetid......

Anonymous poster hash: c2f94...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi mat da?

Synse det høres lite ut med 4 måltider om dagen jeg da...

Anonymous poster hash: 670a7...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har også sovet dårligere fra ca 5 mnd, tror det er mye utvikling, og han kaller mer på oss enn tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet også urolige netter rundt 5 mnd. Før dette kunne han sove 19-2, men nå trenger han en flaske melk rundt kl 23 (umulig å roe ham uten), selv om vi er kommet opp i to hele faste måltider (lunsj og kvelds) og to måltider hvor han spiser mindre enn full porsjon (frokost og middag). Får enda en flaske midt på natten en gang. Er vel 6 mnd. nå.

Vi har også hatt mange oppvåkninger utover kvelden og natten, men den siste uken er det kommet seg etter at vi begynte å gi litt fenikkelte i hver flaske om kvelden/natten - det ser ut til å hjelpe mot luft i magen.

Men slitsomt - JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså takk for svar de som svarer oppriktig, skjønner ikke vitsen med sånne spydigheter!!! selvfølgelig har ungen fått mat!!! jeg sluttet å amme ved 6 mnd, da det var lite melk igjen, ergo under en mnd siden, for 1 uke siden kuttet vi nattflasken da han drakk bare ca 50ml av 210ml som han da fikk fra jeg sluttet å fullamme ... så igjen ikke sulten tyder på andre plager...

spiser 4 fulle måltider ja + fruktmos og  3-4 flasker mme og vann! er ikke helt fjern..

så til dere andre ja nei jeg ammer ikke så kaffe skal jo ikke ha noe å si lengre, gjør ingenting om han våkner det regner jeg med, men han roer seg ikke, ligger på en måte å vrir seg som om han har vondt noen plass.. sutten hjelper ikke, har prøvd å ta opp å se om det kan være luft, har byttet mme sånn uten melk...  han sover 2 lurer om dagen 1-2t og ikke etter kl 16 :D

tenkte at kanskje kiss hang litt igjen ettersom han legger seg i C-bue mye i sengen?!?!

Å når far og mor er veldig sliten, så spør man jo, kanskje noen har erfaringen eller tips :)

Kankje det bare er en fase som varer i 3-4 år :P... slitsomt er det uansett hva noen sier, så om det fantes noen triks JA TAKK.

jeg har flere barn, men alle er veldig forskjellige og dette er nytt for oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt han mat da han våkner igjen kl. 23, da sover han sikkert gjennom natten.

Slik gjør vi det, og har gjort det siden hun var 4 uker gammel, og hun sover hele natten. DEILIG!

Anonymous poster hash: 96de0...900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering: byttet ut hipp med nutramigen sist uke og det har hjulpet masse, i natt våknet han en gang fikk sutten og sov til morgenen :)

så kan se ut til at kanskje reagerer litt på melk ja... får se fremover, men den melka er svindyr så skal få på blåresept av legen :) *lykkelig* deilig med søøøvn, for stort og smått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor lenge etter du begynte med nutrimigen du merka forskjell? Hadde han mye luft og fikk mindre av det også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9mnd...våkner 22-23 for mat, drikker hele 210ml flaska. Så våkner hun igjen alt fra 02-05...får da ikke mat. Sliten og trøtt sa du?...går i koma jeg. 😝

Hun spiser lite i løpet av dagen, så syns ikke noe om å fjerne nattflaska..men har fått beskjed fra hs om å trappe ned skjeene.. Hvordan smaker den n melka i forhold til annen? Hun er kresen på smak 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutramigen smaker ikke noe godt, og det kan være vanskelig å få såpass store barn til å akseptere den. Den er dessuten veldig dyr - med mindre barnet får den på blå resept etter diagnostisert melkeallergi eller melkeintoleranse.

Har barnet ditt symptomer på melkeallergi eller melkeintoleranse (Google, så finner du mye informasjon)? Generelt er det ikke anbefalt å begynne på melkefri kost uten etter anbefaling fra lege. Hvis ikke datteren din har melkeallergi/melkeintoleranse, vil det heller ikke ha noen hensikt å begynne med Nutramigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt normal blodprøve på melk som er normal. Kastet opp så mye.

Testet ut en annen type før vi fikk prøvesvar, men den skulle ikke hun ha nei. Bare lurer sånn på hvorfor hun er så mye våken om natta. Får jo flaske da 22-23, burde vel da sove til morran...😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i teorien burde hun kanskje det, men... Det er mange barn som våkner flere ganger om natten til de er mye eldre. Nattmåltidene handler nok også om vane, ikke bare sult.

Vår gutt er 6,5 mnd nå, og med fire faste måltider burde han også i teorien snart sove hele natten, men i praksis våkner han for to nattmåltider pluss x antall ganger av andre grunner. Vurderer å kjøre nattavvenning eller trappe ned skjeene om det ikke bedrer seg om en måneds tid eller så. Samtidig vet jeg av erfaring fra eldstemann at nattflaskene har sine fordeler - det er en enkel måte å få barnet til å sove igjen på, for det er jo ikke gitt at barnet slutter helt å våkne om natten selv om nattmåltider forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. vi kuttet all melk ja, var hos legen også å du kan få på blåresept om nødvendig, men vi fant ut at det ikke var melken. ble enig med legen om å prøve først uten , så prøvde jeg vanlig hipp igjen nå og det har gått helt fint- så var vel bare en periode kanskje=!?, sover fra 18-19- 06/07 får smokk 1 gang ca... ingen mat eller vann :)

Har du prøvd å bytte mme merke?!  raper godt før senga? ved 9 mnd trenger de vel streng talt ikke mat på natten og skjønner om du er i koma-stakkar.. jeg måtte noen ganger etter han hadde lagt seg og rape han, for luften kom ikke ut med det samme . prøvd vann eller at far tar henne en helg(altså på nettene, om det er aktuelt)?!

vi hadde en nattavveninng, der far gikk og ga han sutten da han våknet ikke noe sånn skrikekur.. funket fint denne gangen som sist, regner med hun har eget rom? vist ikke kan det også være en ide?! Som nevnt våkner de mye av vane da kan det være lurt at den som hun ikke forbinder mest med mat går inn :)

Lykke til å håper søvnen kommer snart. 

Åsså er manuellterapi gratis for f.eks å utelukke andre årsaker (de er veldig flinke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte ikke med erstatning før hun var 7mnd, ville ikke ta flaske. Vi har delt opp permisjon, så siste uke i nov og første i des jobbet jeg og far tok seg av alt på natten. Igjen nå to første ukene i feb. Hjelper ikke, hun virker sulten og roer seg ikke før flaska er der. Det skal også sies at far klarer ikke å ha tålmodighet om natten hvis hun er "slitsom", så hender jeg må trå til. Kan jo prøve hipp, brukte den litt i starten. Men mente du at det vil bedre nattesøvnen? Vi har begynt å trappe sakte ned på skjeene med nan om natten.

Kan beskrive hennes matinntak så du ser hvor lite hun spiser...prøver å gi oss med melk på dagtid, for at hun skal spise mer fast føde. Får vann til hvert måltid og mellom. Hun er blid og fornøyd hele dagen.

Frokost: kvart brødskive om ikke kun et par biter, 100-200ml mme(aldri likt). Lunsj: et par biter brødskive kanskje en kvart, halvt eller helt fruktglass. Middag: er det godt kan hun faktisk spise et helt glass, men oftest blir det noen få skjeer eller halvt glass(har hjemmelaget spaghetti/kjøttdeig i avent beger, da spiser hun halve) blir der lite får hun smoothie. Når vi spiser middag og hun er våken får hun mais pinne eller evnt litt smaksprøve på det vi har. Kvelds: grøt, blitt flink og spiser stort sett opp en porsjon(før var det knapt kvarte porsjonen) så mme før hun legger seg, lager da 180 porsjon og da går det alt fra 100-200.

Våkner igjen alt fra 22 og utover. Får flaske og sovner. Våkner igjen etter få timer, da er det ikke annet å gjøre enn å ta henne i senga vår. Hun har eget rom nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Hipp, og det har i hvert fall ingen innvirkning på nattesøvnen her... Kjenner meg igjen i mye av det du beskriver.

Vår gutt på snart syv mnd. spiser tre fulle grøtmåltider for dagen pluss middag (ofte ikke så mye til middag) pluss frukt, og jeg føler også at han virker så sulten noen timer etter at han har lagt seg at noen nattavvenning nærmer vi oss ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over til hipp..med et lite håp at det kan endre noe..

Men den er vanskeligere å riste ut..hva er grunnen og gjør jeg noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...