Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #76 Skrevet 21. november 2014 Aldri! Og kunne ikke drømt om å kjøpe så dyre klær til meg selv heller... Anonymous poster hash: 24c6a...b24
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #77 Skrevet 21. november 2014 Reima er faktisk den verste dritten. Aldri om jeg setter det på mine barn igjen. Ikke verd pengene.Er faktisk mulig å få både merkejakker og merkesko på Ellos, om man passer på å handle med rabattkoder.Anonymous poster hash: 52d8c...ef6 Hva i all verden er galt med Reima. her har ungene dunjakke fra de nå blant annet og de er gode og varme. Var på tilbud til 450 kr også.Jeg har bare vært fornøyd med hvordan Reima holder ungene tørre og varme. Anonymous poster hash: c8a68...dae Jeg og har bare godt å si om Reima. Mine er 5, 3 og 0, så foreløpig ikke spørsmål om slike klær som HI spør om enda. De har dunjakker fra P&P til 800/stk. Vel verdt pengene-tykke og gode! Kan ikke skjønne hvordan jeg skulle funnet tilsvarende jakker til under 500/stk uteb at det var på salg. Til HI: ville tilbudt han halve summen, så får han ønske seg penger til jul for å dekke inn resten, evt jobbe inn pengene vha å rundvaske en etasje til jul (tak, vegger, støv, ja alt). Da lærer han seg at dyre jakker har sin pris. Og ja, han måtte brukt jakken minst 3 vintre, så kjøp den stor... Anonymous poster hash: 53207...82a
Chl85 Skrevet 21. november 2014 #78 Skrevet 21. november 2014 En 11 åring med så dyr jakke tenker jeg er bare tull. Ved mindre du ikke bryr deg om at han sliter den ut etter 1 sesong. Vil tro at de leker ganske greit enda? En ting er hvis han var 14 år og du kjøpte alpinjakke/snowboard jakke som kunne holde et par år og som er tilknyttet hobby... Eller at dere er veldige aktive frilufts/ski mennesker, da hadde det vært aktuelt for min del... Når de nærmer seg 14 år. Den jakka vil han nok ikke gå med neste år hvis han allerede er opptatt av merker uansett I tillegg ville det vært noe de hadde fått til bursdag eller jul. Men for all del, det er dine penger og du gjør akkurat som du vil. Men som flere her nevner, så bør det ikke gå for hardt utover økonomien deres og eventuelle søsken bør jo også da få dyre jakker når den tid kommer Ellers... "Do as you like!"
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #79 Skrevet 21. november 2014 Aldri. Til og med jeg som er 29år har enda ikke fått eller kjøpt en så dyr jakke til meg selv. Anonymous poster hash: 598dd...8ff
januarsurprise Skrevet 21. november 2014 #80 Skrevet 21. november 2014 Jeg lurer på hvordan barn som får jakker til 3000 kr som 11-åringer skal klare seg når de skal flytte ut, leve på studelån, spare til sin første bil, betale sin første husleie osv skal klare seg når de er vant til å leve så dyrt jeg... Ekspertene sier det er en eksplosjon av alvorlig deprimerte unge mennesker som ikke takler overgangen mellom å være barn i en familie hvor de får alt de peker på til å være en "fattig" student som skal klare seg selv. Tenker foreldrene på dette tro? Anonymous poster hash: 3e672...ab1 OMG snakk om å gape for høyt. En dyr jakke og ungene klarer ikke flytte ut? Yehh right. Du følger ikke særlig med i nyhetsbildet, gjør du vel...? Tror du at en unge som får en jakke til 3000 i 11-års alder er vant til å snu på krona, eller reflektere over hva ting koster? Er enig med hun som skriver over her at mange barn og ungdommer blir så godt vant fra de er små med luksusartikler (for det er det det er hvis vi skal være ærlige) at overgangen til å skulle klare seg selv blir veldig vanskelig - de er jo vokst opp med å tro at det er en selvfølge at det skal være sånn! La barn og ungdommer jobbe for det de skal ha. Enig med hun som skrev at de gir barnet en sum penger de synes det er rimelig å betale for ei jakke (eller hva det nå skal være), så får barnet spare dersom det ønsker seg noe dyrere. Det er sånn man hjelper ungene sine å få et sunt forhold til økonomi og lære seg verdien av penger. Å argumentere med at man må betale så mye for å få ei jakke med god kvalitet er tull. Sønnen min på samme alder har ei god og varm jakke til 1500 kr som han nå bruker på andre året, og det var heeelt i øvre sjiktet av hva jeg kunne tenke meg å betale. Avslutningsvis må jeg bare påpeke at her vi bor blir pj sett på som ganske harry... men hver sin smak.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #81 Skrevet 21. november 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller.. Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg synes ikke det er riktig at man ikke skal kjøpe seg feks en merkejakke fordi barna skal lære seg at andre har lite. Barna kan fint lære å sette pris på ting og vite at de er heldig, og samtidig få et litt dyrere klesplagg som de ønsker seg veldig. Jeg har værtfall vokst opp sånn, fått en del dyre ting, men likevel jobber jeg frivillig nå og bryr meg om andre mennesker. Men om man har muligheten, ser jeg ikke problemet med å gi barnet jakken de ønsker seg. Jeg hadde gått sammen med feks besteforeldre for så å kjøpe jakken til jul til gutten. Er det en gave på den måten blir det litt bedre med summen, samtidig som jeg er sikker på at gutten din kommer til å ta vare på jakken om han sier det, du har garantert lært han hva ting koster og forklart han begrepet penger :-) syns barn i tidlig alder har godt av å lære seg å ta vare på tingene sine, og om gutten din virkelig ønsker seg denne jakken syns jeg han skal få den MEN jeg hadde sagt at det ikke blir ny jakke neste år eller året etter, og holdt meg til det. Anonymous poster hash: 4c594...8be
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #82 Skrevet 21. november 2014 Jeg ville ikke gjort det, standarden settes jo da tidlig. Ville i såfall kjøpt en bergans eller noe.. Parajumper er veldig på vei ut nå i disse anti pels tider, så han vil neppe bruke den jakken lenge.. Men du gjør hva din økonomi og vike sier. Jeg ville aldri kjøpt en hype jakke til et barn fordi de er ofte opptatt av å følge nettop hypen.. Og denne går nok over snart. Jeg lover deg, den jakken er ikke på vei ut. Anonymous poster hash: 4c594...8be
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #83 Skrevet 21. november 2014 Aldri i hele verden om mitt barn får så dyre klær. Ikke jeg selv heller. Jeg er over snittet opptatt av mote, og jobber med det, men ærlig talt! Mennesker sulter ihjel og har ikke rent vann! Her gir vi alt vi kan til de som trenger det, og jeg hadde ikke hatt det godt med meg selv hvis jeg prioriterte annerledes. Anonymous poster hash: d583d...0b6
Dama på bygda Skrevet 21. november 2014 #84 Skrevet 21. november 2014 Vi er ikke så veldig fan av dyremishandling så ingen Canada goose eller parajumpers kommer inn i dette huset. Sosser bryr seg ikke om slikt, framstår for meg som direkte uvitende og et snev av dumhet...
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. november 2014 #85 Skrevet 21. november 2014 (Orker ikke å krangle... Dette er et spørsmål til de som kjøper dyre klær til barna sine, og ikke dere andre som synes det er tull eller synes det er hinsides dyrt...det er en helt annen debatt...) 11-åringen ønsker seg enten Parajumpers eller Woolrich når han trenger ny jakke straks. Er kanskje 3-4 andre i klassen som har slike. Jeg har egentlig sagt at han skal vente til ungdomsskolen før han før en jakke til 5000, fordi det fortsatt lekes litt heftig i skolegården (fotball etc). Han mener han skal ta godt vare på den, og at vi kan kjøpe den litt stor, så den varer til ungdomsskolen. Argumentet er jo bra... :-) Anonymous poster hash: 44716...4f3 Jeg har aldri og kommer heller aldri til å kjøpe en så dyr jakke til mine barn. Det får de kjøpe selv når de har opptjente penger til det, og når de blir så store at de selv kan bedømme om det virkelig er verdt å bruke 5000-7000 kroner på ei jakke. Og så en 11-åring.....Galskap rett og slett! Men det er min mening
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #86 Skrevet 21. november 2014 Jeg kan strekke meg til en varm dunjakke toppen en tusenlapp eller to hvis vi flytter til svalbard, bare så ungen ikke fryser i hjel. Ellers, aldri.. Anonymous poster hash: da844...5bf
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #87 Skrevet 21. november 2014 Jeg gikk rundt på Eger i Oslo og kjøpte meg et par plagg. Jeg er 35 år og har jobbet 100% siden jeg var 23 år. Dette var første gang jeg kjøpte så dyre klær. Koste meg skikkelig og valgte ut et par godbiter. Mange av de andre kundene var rundt 20 år og brukte pappas penger. Syns det er usmakelig. Så dyre klær kan man få når man har råd til å kjøpe de selv. En parajumper til 5000 kr er direkte usmakelig å kjøpe til en 11-åring. Anonymous poster hash: fbc3c...dfc
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #88 Skrevet 21. november 2014 Vimsan i VN har en jente på 14 som aldri har fått en så dyr jakke. Og aldri kommer til å få det med mindre hun tjener penger til å kjøpe det sjæl. Hva skal a med det A? Anonymous poster hash: 669af...5c9
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #89 Skrevet 21. november 2014 (Orker ikke å krangle... Dette er et spørsmål til de som kjøper dyre klær til barna sine, og ikke dere andre som synes det er tull eller synes det er hinsides dyrt...det er en helt annen debatt...) 11-åringen ønsker seg enten Parajumpers eller Woolrich når han trenger ny jakke straks. Er kanskje 3-4 andre i klassen som har slike. Jeg har egentlig sagt at han skal vente til ungdomsskolen før han før en jakke til 5000, fordi det fortsatt lekes litt heftig i skolegården (fotball etc). Han mener han skal ta godt vare på den, og at vi kan kjøpe den litt stor, så den varer til ungdomsskolen. Argumentet er jo bra... :-) Anonymous poster hash: 44716...4f3 Spørs hva som defineres som dyrt til alder. 6 åringen her krevde ikke, jeg kjøpte frivillig uten debatt en hard wear mountain dunjakke til 2000 kroner. Hvorfor? Fordi den var på tilbud og jeg sparte penger ;-) Du sparte ikke penger når du kjøpte en jakke til 2000,- Anonymous poster hash: d6d88...d08
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #90 Skrevet 21. november 2014 Jeg har kjøpt to parajumper jakker, en minker jakke og et par tre billigere jakker samt to kårer til min 10 åring. De er kjøpt de siste årene og alle er i fin stand. Hun liker fine klær og passer godt på de. Får bruke de akkurat som hun vil på skole, fritidsakt og ellers. Hun har skjønt hvordan hun tar være på tingene sine og da redet ikke noe problem;) Anonymous poster hash: d6d88...d08
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #91 Skrevet 21. november 2014 Jeg har kjøpt to parajumper jakker, en minker jakke og et par tre billigere jakker samt to kårer til min 10 åring. De er kjøpt de siste årene og alle er i fin stand. Hun liker fine klær og passer godt på de. Får bruke de akkurat som hun vil på skole, fritidsakt og ellers. Hun har skjønt hvordan hun tar være på tingene sine og da redet ikke noe problem;) Anonymous poster hash: d6d88...d08 * skriver på mobil, det skulle stå moncler jakker og kåper;) Anonymous poster hash: d6d88...d08
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #92 Skrevet 21. november 2014 Jeg har kjøpt to parajumper jakker, en minker jakke og et par tre billigere jakker samt to kårer til min 10 åring. De er kjøpt de siste årene og alle er i fin stand. Hun liker fine klær og passer godt på de. Får bruke de akkurat som hun vil på skole, fritidsakt og ellers. Hun har skjønt hvordan hun tar være på tingene sine og da redet ikke noe problem;) Anonymous poster hash: d6d88...d08 * skriver på mobil, det skulle stå moncler jakker og kåper;) Anonymous poster hash: d6d88...d08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå