Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #51 Skrevet 3. februar 2014 Her i huset er det pappaen som har den dyreste jakka. Han har en Bergans til kr 2 500,-. Jeg har en som egentlig skulle kostet det samme, men som ble solgt for kr 1 000,- på sportsmesse i Haakons Hall på Lillehammer, i forbindelse med et Birkebeinerarrangement. Ungene har hver sin Stormberg-jakke, kjøpt på tilbud til ca 400,- pr stk, samt hver sin todelte dress fra Name-It, jakke og bukse på fullpris, ca 1 400,- pr. sett. Dyrere enn rundt dette får de nok ikke av meg. Det blir ordentlige merker som Bergans og Stormberg som blir aktuelt, hva PJ og CG kommer med, interesserer meg ikke. Anonymous poster hash: 3712e...081
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #52 Skrevet 3. februar 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg lurer på hvor du kjøper jakker? Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt! Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76 OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa. Det syntes jeg er værre faktisk! Klær trenger ikke ha dårlig kvalitet selv om de ikke er merkeklær, og er billigere. Det er ofte bevist at det er null sammenheng mellom merke og kvalitet. Hilsen ei med penger i fleng, men mer opptatt av andre verdier enn penger. Anonymous poster hash: d839f...d18
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #53 Skrevet 3. februar 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg lurer på hvor du kjøper jakker?Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt! Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76 OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa.Det syntes jeg er værre faktisk! Seriøst? Du tror at jakker (gode jakker) til under 500 kroner må være tjuvgods? Da har ikke du lett mye ihvertfall! Bare det at du tror man får kjøpt jakker bak disken på "kebabsjappa" viser jo at du er på bærtur! Det er nok dere som fisker opp vinterjakker til under 500 lappen som er på bærtur. I tillegg er jakkene antagelig laget av barn. Ved barnearbeid så får man senket prisene.Ah, du er bare ute etter å provosere..okNEI, det er jeg ikke!!!Tror du alle dyre klær er rettferdige?i]Anonymous poster hash: 5c1a1...b2d [/i]Bedre med fullpris til barnearbeid enn svartpris under disken på kebabsjappa! Ganske åpenbart hvem som handler klær på kebabsjappa her, det må jo være deg. Du er den eneste av oss som mener man får kjøpt klær der. Jeg kjøper mat der. Anonymous poster hash: d839f...d18
Miss.Stiletthæl Skrevet 3. februar 2014 #55 Skrevet 3. februar 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg lurer på hvor du kjøper jakker?Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt! Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76 OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa.Det syntes jeg er værre faktisk! Seriøst? Du tror at jakker (gode jakker) til under 500 kroner må være tjuvgods? Da har ikke du lett mye ihvertfall! Bare det at du tror man får kjøpt jakker bak disken på "kebabsjappa" viser jo at du er på bærtur! Det er nok dere som fisker opp vinterjakker til under 500 lappen som er på bærtur. I tillegg er jakkene antagelig laget av barn. Ved barnearbeid så får man senket prisene.Ah, du er bare ute etter å provosere..okNEI, det er jeg ikke!!!Tror du alle dyre klær er rettferdige?i]Anonymous poster hash: 5c1a1...b2d [/i]Bedre med fullpris til barnearbeid enn svartpris under disken på kebabsjappa! Herregud, så fordomsfull du er! Eneste som prater om svart pris og lugubre kebabsjapper her er deg. Vi andre snakker om vanlige klesbutikker.Anonymous poster hash: 5c1a1...b2d Liksom...titter du opp på trådstarter så er teksten faktsik pris. Så jeg vil vel påstå at dette er en tråd med pris som tema. ¨ Får ikke jakke til 500 kroner i vanlige klesbutikker.
Miss.Stiletthæl Skrevet 3. februar 2014 #56 Skrevet 3. februar 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg lurer på hvor du kjøper jakker?Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt! Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76 OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa.Det syntes jeg er værre faktisk! Seriøst? Du tror at jakker (gode jakker) til under 500 kroner må være tjuvgods? Da har ikke du lett mye ihvertfall! Bare det at du tror man får kjøpt jakker bak disken på "kebabsjappa" viser jo at du er på bærtur! Det er nok dere som fisker opp vinterjakker til under 500 lappen som er på bærtur. I tillegg er jakkene antagelig laget av barn. Ved barnearbeid så får man senket prisene.Ah, du er bare ute etter å provosere..okNEI, det er jeg ikke!!!Tror du alle dyre klær er rettferdige?i]Anonymous poster hash: 5c1a1...b2d [/i]Bedre med fullpris til barnearbeid enn svartpris under disken på kebabsjappa! Ganske åpenbart hvem som handler klær på kebabsjappa her, det må jo være deg. Du er den eneste av oss som mener man får kjøpt klær der. Jeg kjøper mat der.Anonymous poster hash: d839f...d18 HAHA...akkurat som det er så usynlig.....trenger ikke værekebabeter for å bruke øynene, folk gå inn og kommer ut med knallrød/blå/grønn boblejakke og kebak i hånden.....mohahah... l
Miss.Stiletthæl Skrevet 3. februar 2014 #57 Skrevet 3. februar 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg lurer på hvor du kjøper jakker? Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt! Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76 OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa. Det syntes jeg er værre faktisk! Klær trenger ikke ha dårlig kvalitet selv om de ikke er merkeklær, og er billigere. Det er ofte bevist at det er null sammenheng mellom merke og kvalitet. Hilsen ei med penger i fleng, men mer opptatt av andre verdier enn penger. Anonymous poster hash: d839f...d18 "Engler daler ned i sky" Bruk pengene dine på en utdannelse så kan vi diskutere "ikke bevis" for kvalitet of cash.
Miss.Stiletthæl Skrevet 3. februar 2014 #58 Skrevet 3. februar 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg lurer på hvor du kjøper jakker?Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt! Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76 OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa.Det syntes jeg er værre faktisk! Seriøst? Du tror at jakker (gode jakker) til under 500 kroner må være tjuvgods? Da har ikke du lett mye ihvertfall! Bare det at du tror man får kjøpt jakker bak disken på "kebabsjappa" viser jo at du er på bærtur! Det er nok dere som fisker opp vinterjakker til under 500 lappen som er på bærtur. I tillegg er jakkene antagelig laget av barn. Ved barnearbeid så får man senket prisene. Miss stiletthæl, miss stiletthæl. Jeg sitter her og undrer på hvor gammel du er og hvor blond du er. Var jeg som startet dette innlegget, og skal nå forklare for deg. Eldste på 12 sin jakke kjøpte vi i fjor vår. Jakka var fra Lindex og til halv pris. Husker ikke hva den kostet, men det var max 300,-. Midterste på 9 fikk ei jakke fra H&M hun hadde så lyst på. Husker ikke pris, men tipper 400-450,-? Yngste på 5 har fortsatt ikke fått ei ny jakke, for hun har arvet etter storesøstrene sine. Min dunkåpe kommer fra auksjon på netthandelen. Brandsdal of Norway kåpe til rundt 400,-. Har akkurat fått meg en fin parkas jeg bestilte fra Ellos. Den kostet 350,- på salg. Fikk i tillegg kjøpt en "hurtigsvarspremie", en tynnere jakke til 19,-. Usikker på om jeg kommer til å bruke den men. Ellers har jeg vindjakke fra Brandsdal, en softshelljakke, en dongerijakke og en "jukse" skinnjakke. Alt har vært til en rimelig penge. Jeg har ikke råd til å handle dyrt, og er prisen for høy dropper jeg å handle rett og slett. At jeg rettferdiggjør å handle billig til barna med at det er god kvalitet? Selvfølgelig teller det at kvaliteten er god, og jeg ser ingen hensikt i å kjøpe dyrt når kvaliteten er like god på billige klær. Kjøpte forøvrig Swix dunjakker på salg til de eldste i fjor, og jakkene var hullete og ødelagte etter et par ganger med aking.. Anonymous poster hash: bbe35...d76 Det å drive med selvskading på dyre jakker er bare dumt og bortkastet penger. Klar over hvor mange fugler de har trykket inn i jakken eller?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #59 Skrevet 3. februar 2014 At dyrt ikke betyr barnearbeid er bare tull. Ingen garanti! Jeg fikk nylig min første dyre jakke, til 4000 kroner, i en alder av 32:) Anonymous poster hash: 1bd00...6a6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #60 Skrevet 3. februar 2014 Jeg lurer på hvordan barn som får jakker til 3000 kr som 11-åringer skal klare seg når de skal flytte ut, leve på studelån, spare til sin første bil, betale sin første husleie osv skal klare seg når de er vant til å leve så dyrt jeg... Ekspertene sier det er en eksplosjon av alvorlig deprimerte unge mennesker som ikke takler overgangen mellom å være barn i en familie hvor de får alt de peker på til å være en "fattig" student som skal klare seg selv. Tenker foreldrene på dette tro? Anonymous poster hash: 3e672...ab1
Miss.Stiletthæl Skrevet 3. februar 2014 #61 Skrevet 3. februar 2014 Jeg lurer på hvordan barn som får jakker til 3000 kr som 11-åringer skal klare seg når de skal flytte ut, leve på studelån, spare til sin første bil, betale sin første husleie osv skal klare seg når de er vant til å leve så dyrt jeg... Ekspertene sier det er en eksplosjon av alvorlig deprimerte unge mennesker som ikke takler overgangen mellom å være barn i en familie hvor de får alt de peker på til å være en "fattig" student som skal klare seg selv. Tenker foreldrene på dette tro? Anonymous poster hash: 3e672...ab1 OMG snakk om å gape for høyt. En dyr jakke og ungene klarer ikke flytte ut? Yehh right.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #62 Skrevet 3. februar 2014 Aldri. Eldste er snart 19 år og kunne ikke tenke seg å ha så dyr jakke. Han må nemlig kjøpe den selv Anonymous poster hash: f1f08...559
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #63 Skrevet 3. februar 2014 Mye billig Woolrich å få kjøpt brukt på Finn;) Woolrich er klassisk og fin, PJ litt mer akkurat nå. Min mening. Anonymous poster hash: 31fe9...71b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #64 Skrevet 3. februar 2014 Reima er faktisk den verste dritten. Aldri om jeg setter det på mine barn igjen. Ikke verd pengene. Er faktisk mulig å få både merkejakker og merkesko på Ellos, om man passer på å handle med rabattkoder. Anonymous poster hash: 52d8c...ef6 Reima er genial! Har prøvd masse forskjellige merker når det kommer til uteklær. Men så kom jeg over salg på reima vinterdresser,50% så jeg tenkte jaja hvorfor ikke prøve. Og etter det har jeg sverget til reima. Kjøper reima tec vinterdress og vinterjakker, ellers kjøper vi klær billigkjedene som hm, Cubus osv Anonymous poster hash: 4ef68...790
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #66 Skrevet 3. februar 2014 13-åringen min elsker sin Cubus-parkas. Tenk det! Anonymous poster hash: 64ca0...353
sneh Skrevet 21. november 2014 #67 Skrevet 21. november 2014 I dag! Woolrich på nattåpent til 3200 kr. til gutt på 10 år. Min erfaring med fire barn er at: Klær som tåler slitasje med minst 10 000 i vannsøyle, uten å bruke en formue i impregnering hver 3 vask koster penger, men de varer og varer og kan arves, det er desidert best for lommeboken og for miljøet! Min eldste på 10 år har tidligere hatt en Ver de terre parkas i 3 vintre, den finnes med dun i Danmark men ikke i Norge derfor ble det Woolrich som jeg til ekspeditrisens store forundring ikke hadde hørt om før. På en skala fra en til ti på interesse og kunnskap om klær, er jeg desidert en. Gutten min fryser lett og varme gode tørre klær er en god investering i, helse, frustrasjon og tid! Klær som skal tørkes, limes i flenger, impregneres og marerittet med å lete etter nye kjøp hver gang noe går dukken som Bergans regnbuksen på XXL til 599. som holdt 2 uker. Nei en god dress har i dette huset blitt vasket minst 500 ganger og den holder fremdeles vannet ute og er nå i bruk på andre mann. Jeg prøver å kjøpe etter min erfaring og overveielse fornuftig, noen få ganger koster det, spesielt når det gjelder yttertøy til barn. Det er en prioritering hvor man kjøper billig og hvor man ser pengene er en god investering. Man skal heller ikke se bort ifra hvilke status klær kan ha, og hvilke "trygghet" det kan gi barnet. Noen barn hadde hatt godt av å kunne slappe litt av med at ja ja denne gangen er jeg "med" og blir ikke lagt merke til. Jeg var hun med de rare klærne fikk jeg høre på klasse reunion, men jeg tålte det og er rimelig avslappet i meg selv og i forhold til klær, den følelsen har barna mine også. Det er synd det bare snakkes om tekniske ting med klær og ikke om de psykologiske aspektene. Alle barn burde en gang iblant få føle at de har det de andre i klassen beundrer, det er ikke lett for alle å bli inkludert som kul, men forferdelig for mange å være u-kul. Så er det en dyr jakke, men med en gutt som sjelden blir syk, men fryser lett og som nå har vert blek og syk i 10 dager og fire dager hjemme, og det var ikke feber en gang, er en god varm jakke, som han likte for den gnaget ikke under haken forhåpentligvis noe vi blir fornøyd med. Tiden vil vise. Jakken ble også den store julepresangen i år. Å ta vare på sitt barn kommer fra det behovet å utøve omsorg, noen ganger kan det ytre seg i klær, så kanskje det var like mye for min egen del, at jeg ville han skulle ha noe som kjentes godt ut for mine hender og bygget på min erfaring. Erfaringen vi har er alle ulik, og det er den som kan deles her inne, prøv å ikke dømme hverandre, det er lite hyggelig. Og husk selv om hvor forkastelig pels næringen er, så er det ett natur produkt og Ver de terre selger parkasene sine også uten pels! Det synes jeg er flott. Juksepels er vel litt dobbelmoral, det skal se ut som pels men bruker årevis på å råtne. Tenk om vi kunne brukt ku eller sau pels, det spiser vi jo masse av og den pelsen blir ofte kastet! :-)
Villbringebringebær Skrevet 21. november 2014 #68 Skrevet 21. november 2014 Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76 Jeg lurer på hvor du kjøper jakker?Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt! Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76 OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa.Det syntes jeg er værre faktisk! Seriøst? Du tror at jakker (gode jakker) til under 500 kroner må være tjuvgods? Da har ikke du lett mye ihvertfall! Bare det at du tror man får kjøpt jakker bak disken på "kebabsjappa" viser jo at du er på bærtur! Det er nok dere som fisker opp vinterjakker til under 500 lappen som er på bærtur. I tillegg er jakkene antagelig laget av barn. Ved barnearbeid så får man senket prisene. Da håper be virkelig IKKE i eiere ett eneste plagg fra H&M det er stort sett barn som lager de klærne..
Villbringebringebær Skrevet 21. november 2014 #69 Skrevet 21. november 2014 Jeg ville ikke gjort det, standarden settes jo da tidlig. Ville i såfall kjøpt en bergans eller noe.. Parajumper er veldig på vei ut nå i disse anti pels tider, så han vil neppe bruke den jakken lenge.. Men du gjør hva din økonomi og vike sier. Jeg ville aldri kjøpt en hype jakke til et barn fordi de er ofte opptatt av å følge nettop hypen.. Og denne går nok over snart.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #70 Skrevet 21. november 2014 Her fikk får de det de trenger av klær, vil de ha dyre, merkeklær osv så får de evt pengene jeg hadde brukt på en jakke og de måtte bruke resten selv. Og da får de ikke bruke pengene på noe annet. Dette fungerer her. 17åringen maser ikke lenger her lengere. Hun maste for noen år siden om en dyr bukse. Hun fikk pengene vi bruker på en bukse på ungene, dro til byem for å kjøpe buksa og kom hjem uten. Vi fikk pengene tilbake og beskjed om st hun ikke ville bruke så mye penger på en bukse. Jeg tror nok at når hun så prislappen i butikken og måtte se hvor stort innhogg det ble i lommeboka var det som skulle til. Mamma hadde igrunn samme regel for meg og min søster når vi var små. Når vi begynte på ungdomskolen fikk vi vår første Levis olabukse, utover dette så måtte vi kjøpe de selv, ville vi ha ny Levis bukse fikk vi pengene hun brukte på en bukse og vi brukte resten fra vår lommebok. Søstrs mi gjorde dette noen ganger, jeg brydde meg ikke om merker så det gjorde ikke jeg. Anonymous poster hash: ddd27...eff
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #71 Skrevet 21. november 2014 Jeg har kjøpt Parajumper til min 2 klassing. Han har ikke bedt om det selv, men jakka var fin og han bruker den ikke på skolen men til andre ting, kino, besøk osv. Den kan brukes i tre år tenker jeg, gutten er tynn og jakken er lang. Vi har råd til det og hva andre gjør får være deres sak. Anonymous poster hash: 84aed...fe6
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. november 2014 #72 Skrevet 21. november 2014 Ikke under noen omstendighet. Ikke engang om det var vinger på den. Ikke om himmelen falt ned og det regnet koalabjørner diagonalt! Da måtte han ha spart selv. Og enda da ville jeg forsøkt å snakke han til fornuft. For det handler i bunn og grunn ikke om kvalitet på klærne, men om merket det bærer. Ingen som bor i Norge trenger å ha jakker så dyre at det kunne brødfø en hel flyktningleir i et halvår. Vi vil alle se gleden i barnas øyne og oppfylle deres ønsker, men det er også en foreldreferdighet å si nei når det er påtrengt. Det kortet hadde jeg spilt her, og det handler ikke om å skuffe barna, men om å gjøre de til fornuftige individer som skal klare seg selvstendig i et voksenliv.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #73 Skrevet 21. november 2014 Parajumper til andreklassing. Herregud så kvalmt. Anonymous poster hash: 7e555...082
Plutselig_gravid Skrevet 21. november 2014 #74 Skrevet 21. november 2014 Aldri i livet. Å betale flere tusen kroner for en jakke er galskap, med mindre man skal på ekspedisjon på en av polene. Trenger han en ny vinterjakke så får han det. Men hvis den han vil ha koster flere tusen kroner så må han betale mellomlegget selv.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #75 Skrevet 21. november 2014 Jeg lurer på hvordan barn som får jakker til 3000 kr som 11-åringer skal klare seg når de skal flytte ut, leve på studelån, spare til sin første bil, betale sin første husleie osv skal klare seg når de er vant til å leve så dyrt jeg... Ekspertene sier det er en eksplosjon av alvorlig deprimerte unge mennesker som ikke takler overgangen mellom å være barn i en familie hvor de får alt de peker på til å være en "fattig" student som skal klare seg selv. Tenker foreldrene på dette tro? Anonymous poster hash: 3e672...ab1 :-) Jeg fikk dyre klær hjemme som barn og ungdom. Og jeg har dyre klær nå som voksen når jeg tjener godt selv. Da jeg var fattig student spiste jeg havregryn, handlet på loppis, drakk billig vin og var såre fornøyd. Mennesket er veldig tilpasningsdyktig, og man bruker de ressursene man har. Det er nok mer sannsynlig at mangel på fysisk aktivitet, utstrakt bruk av sosiale medier, spill og nett samt mobbing i disse, altfor lite tid til å surre rundt på egenhånd uten input o.l bidrar til den forverrede psykiske helsesituasjonen til barn og unge. Anonymous poster hash: cf0d6...ae0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå