Gå til innhold

Når fikk ditt (store) barn sin første dyre jakke? (3000 kr++)

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Orker ikke å krangle... Dette er et spørsmål til de som kjøper dyre klær til barna sine, og ikke dere andre som synes det er tull eller synes det er hinsides dyrt...det er en helt annen debatt...)

11-åringen ønsker seg enten Parajumpers eller Woolrich når han trenger ny jakke straks. Er kanskje 3-4 andre i klassen som har slike. Jeg har egentlig sagt at han skal vente til ungdomsskolen før han før en jakke til 5000, fordi det fortsatt lekes litt heftig i skolegården (fotball etc). Han mener han skal ta godt vare på den, og at vi kan kjøpe den litt stor, så den varer til ungdomsskolen. Argumentet er jo bra... :-)

Anonymous poster hash: 44716...4f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Selv om du ikke ville høre det.

Skrevet

Aldri

Anonymous poster hash: ebc16...12e
Skrevet

(Orker ikke å krangle... Dette er et spørsmål til de som kjøper dyre klær til barna sine, og ikke dere andre som synes det er tull eller synes det er hinsides dyrt...det er en helt annen debatt...) 11-åringen ønsker seg enten Parajumpers eller Woolrich når han trenger ny jakke straks. Er kanskje 3-4 andre i klassen som har slike. Jeg har egentlig sagt at han skal vente til ungdomsskolen før han før en jakke til 5000, fordi det fortsatt lekes litt heftig i skolegården (fotball etc). Han mener han skal ta godt vare på den, og at vi kan kjøpe den litt stor, så den varer til ungdomsskolen. Argumentet er jo bra... :-) Anonymous poster hash: 44716...4f3

Spørs hva som defineres som dyrt til alder.

6 åringen her krevde ikke, jeg kjøpte frivillig uten debatt en hard wear mountain dunjakke til 2000 kroner.

Hvorfor? Fordi den var på tilbud og jeg sparte penger ;-)

Skrevet

Kanskje når han er ferdig utvokst. Kanskje.

Anonymous poster hash: b720a...745

Skrevet

Den dyreste jakka 11 åringen har fått var en dunjakke til 1600,-. Det var egentlig langt mer enn jeg synes er naturlig å betale for en barnejakke, men det var julegave fra besteforeldrene. Da var det greit.

Anonymous poster hash: e6c70...486

Skrevet

11 åring med pjs ? Huff.. blir nesten litt dårlig av tanken. Jeg hadde ventet til gutten hvertfall var 14.

Anonymous poster hash: 89158...9ce

Skrevet

Kidsa argumenter som oftest bra for seg. Det er det de kan  best. Men at din gutt kommer til å ville ha samme jakke i 3 år tror jeg ikke du skal regne med. Ungdommer blir lei av klær fort. Dessuten, om en høst, eller to eller tre er det nye merker som er in. Spiller ingen rolle om jakken passer og ikke er ødelagt. Parajumpers er vel også over popularitetstoppen nå vil jeg tro. Er nok andre merker/passformer som har tatt over innen gutten kommer på ungdomsskolen. 

Men hvis du vil kjøpe en jakke til ham til  5000 så gjør du det. Spiller ingen rolle hva noen andre mener/argumenterer for. Det  er jo ikke noe rett/galt her.

Skrevet

lille broren min fikk sin første 3000 kr jakke når han var 11. mitt barn ligger fortsatt i magen, men ser for meg at det blir ikke noe tidligere en 11 12 år alderen hvertfall.

Anonymous poster hash: bbb0d...4d3
Skrevet

Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..

Anonymous poster hash: bbe35...d76

Skrevet

Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76

Jeg lurer på hvor du kjøper jakker?

Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt!

Skrevet

8-9 måneder gammel. Har aldri spurt om noe, men jeg er interessert selv. Har dere råd ser jeg ikke problemet. Selv ville jeg ikke kjøpt klær med pels til mine barn, men det er jo en annen diskusjon.

Anonymous poster hash: 683fc...613

Skrevet

Det vil barna mine aldri få, og det har de den største forståelse for også. Ønsker de noe så dyrt med tid og stunder, må de pent ha jobb og betale for det selv. Evt måtte det vært en spleisegave fra oss foreldre, besteforeldre pluss. Men nei, de hadde nok ikke fått det da heller. Å bruke så masse penger på klær syns jeg er sløseri når man tenker på hvor mange det er som har lite, og jeg har lært barna at vi må være sparsommelige, handle på salg osv. Kjøper ikke jakker for over 500,- til meg selv heller..Anonymous poster hash: bbe35...d76

Jeg har vansker med å finne jakker under 500 lappen som faktisk tåler vind, har varme og tåler noe fukt!

Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk.

Skrevet

Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76

OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa.

Det syntes jeg er værre faktisk!

Skrevet

Mine jakker kjøper jeg på salg, hatt en jeg var superfornøyd med fra Kappahl blant annet. Ei dunjakke fra Brandsdal of Norway, ikke fullt så fornøyd med den, men den er veldig god og varm på kalde dager. Ellers har de stadig fine og rimelige jakker på OBS, i Ellos katalogen, på Sportmann, Stormberg. Mine jakker tåler både vind og regn uten at jeg blir kald eller våt. Eneste forskjellen er at jakkene mine ikke har et dyrt merke eller er kjøpt i en dyr sportbutikk. Anonymous poster hash: bbe35...d76
OBS har merkevarer til noe rimelig penge, men under 500 kroner skal man lete lenge etter. Du handler antagelig tjuvgods på hjørne eller bak disken på kebabsjappa.

Bor ikke i Oslo eller annen storby, så her har vi ingen kebabsjappe faktisk ;). Men nei. ALDRI handlet klær av private folk eller på sjapper, alltid handlet på Cubus, Kappahl, Lindex, H&M eller lignende, eller bestilt fra Ellos eller Sparkjøp f.eks. Nei man trenger ikke ha merkeklær for å gå med fine klær. Unga i dag lærer ikke at penger har verdi og at man må jobbe for det man vil ha.. Unga mine er glade for de klærne de får og er fornøyde når det ser pent ut (eldste er 12..). Og de skifter både gensere og bukser daglig, så klærne tåler faktisk masse vask uten å bli stygge også.

Skrevet

Mitt store barn på 18 har enda ikke fått en så dyr jakke, og skal han ha det nå, så må han kjøpe den selv.

Mine barn kjøper jakker på hm.

Anonymous poster hash: 52d8c...ef6
Skrevet

Bor ikke i Oslo eller annen storby, så her har vi ingen kebabsjappe faktisk ;). Men nei. ALDRI handlet klær av private folk eller på sjapper, alltid handlet på Cubus, Kappahl, Lindex, H&M eller lignende, eller bestilt fra Ellos eller Sparkjøp f.eks. Nei man trenger ikke ha merkeklær for å gå med fine klær. Unga i dag lærer ikke at penger har verdi og at man må jobbe for det man vil ha.. Unga mine er glade for de klærne de får og er fornøyde når det ser pent ut (eldste er 12..). Og de skifter både gensere og bukser daglig, så klærne tåler faktisk masse vask uten å bli stygge også. Anonymous poster hash: bbe35...d76

Hvem snakker om pene/stygge klær, når man skifter klær eller vask av klær? Virker som du skriver deg bort på å forklare at dine barn ser bra ut selv med billigjakke?

De kjedene du har nevnt over er ikke så billige i klær/yttertøy og en jakke kan brått komme oppunder tusenlappen.

Skrevet

De minst ressurssterke foreldrene er ofte de som gir barna sine de dyreste klesplaggene. 

Anonymous poster hash: 28fac...83a
Skrevet

Reima er faktisk den verste dritten. Aldri om jeg setter det på mine barn igjen. Ikke verd pengene.

Er faktisk mulig å få både merkejakker og merkesko på Ellos, om man passer på å handle med rabattkoder.

Skrevet

Ville aldri finne på å kjøpe så dyr jakke til barna, uansett alder. Men det var ikke det du ville høre... Når det er sagt så bor jeg ikke i Norge og her jeg bor, er ikke parajumpers "inne". Googlet akkurat nå for å se hvordan de ser ut og de er jo ikke fine?? Ser helt ordinære ut og jeg fatter og begriper ikke hvordan de kan koste så mye?!

Anonymous poster hash: 130d7...6b9
Skrevet

Hehe, den jakka der er jo dyrere en en weekend for to i London, jo! Er du virkelig villig til å betale det for ei jakke til ungen?

Regner med det er en kommende politiker det er snakk om her, som er så god og overbevisende i sin argumentasjon;)! Men du kan ikke tro på argumentene til en politiker, tviler på at du kan stole blindt på 11-åringens argumenter heller!

Skrevet

Reima er faktisk den verste dritten. Aldri om jeg setter det på mine barn igjen. Ikke verd pengene.

Er faktisk mulig å få både merkejakker og merkesko på Ellos, om man passer på å handle med rabattkoder.

Hva i all verden er galt med Reima. her har ungene dunjakke fra de nå blant annet og de er gode og varme. Var på tilbud til 450 kr  også.

Jeg har bare vært fornøyd med hvordan Reima holder ungene tørre og varme.

Anonymous poster hash: c8a68...dae

Skrevet

Aldri... Da får de spare og innvistere selv.

Skrevet

Orker du å argumentere på noe slikt mot en 11-åring?
Isåfall høres det ut som du bare skal kjøpe den jakken, for du virker til å synes det er helt greit å la 11-åringen overstyre deg. 

Selv er eldste 17 år, og den første dyre jakken jeg har kjøpt kostet 2.300 kr og det var en Bergans dunjakke. Om hun skal ha noe annet som Canada goose, parajumpers eller noe i den duren har hun versegod med å tjene penger og kjøpe det selv. Skogstad eller stormberg har like kule produkter, men det er jo ikke "kult nok" må en skjønne. 

Hilsen Norges kjipeste mamma ;)

Anonymous poster hash: f9923...da0
Skrevet

Min 13-åring har en Stormbergjakke som egentlig kostet 2000 kroner men som vi kjøpte da de hadde halv pris på alle jakker, jeg synes 1000 kr er mer enn dyrt nok og han kommer aldri til å få noe dyrere jakke enn det av meg.

Anonymous poster hash: 3e672...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...