hysterika Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Vi skal pusse opp rommet til sønnen vår, men sliter med å finne en god løsning til all legoen. Han vil gjerne ha et systen som gjør at han kan oppbevare hvert sett for seg - og han har sikkert mer enn 30 sett (esker). Noen som har noen tips? Rommet er ganske lite, og vi skal bygge en seng til han på en kjøkkenmodul fra IKEA, så litt skapplass får vi.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Disse er praktiske og kule til gutterommet. Fins i fler størrelser, tror jeg. http://www.jollyroom.no/lego-forvaring-l-pojke-gul.html?ticket=L3N0b3JlXzVfc2VhcmNoL3NlYXJjaC1oaXRzOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MTE5MTA7Izsj&ttype=click Anonymous poster hash: 788ae...e23
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Usj. Ser at den var utsolgt! Da foreslår jeg denne: http://www.jollyroom.no/lego-legohuvud-halloween.html?ticket=L3N0b3JlXzVfc2VhcmNoL3NlYXJjaC1oaXRzOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7NDU0ODM7Izs&ttype=click Anonymous poster hash: 788ae...e23
hysterika Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2014 Takk for svar. Har du sånne selv? Er de praktiske? Har vanskelig for å se for meg at han skal ha 30 sånne hoder på rommet sitt
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Vi har vært på clas ohlson og funnet div løsninger. Ene gutten har en koffert som mest sannsynlig er beregnet til skruer el, der har han sortert etter farger osv, men det går jo an å legge klossene til de forskjellige tingene i de forskjellige boksene. Andre har en slags hylle med tilsvarende sortering. Anonymous poster hash: e7f64...d87
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Vi har vært på clas ohlson og funnet div løsninger. Ene gutten har en koffert som mest sannsynlig er beregnet til skruer el, der har han sortert etter farger osv, men det går jo an å legge klossene til de forskjellige tingene i de forskjellige boksene. Andre har en slags hylle med tilsvarende sortering. Anonymous poster hash: e7f64...d87 Ble forstyrret, så postet før jeg hadde tenkt. Ingen av de løsningene er veldig pene, men veldig praktiske og det er jo fullt mulig å sette dem inn i skap, så syns de ikke. Vi har mest problemer med de tingene som er ferdigbygd, men da er egentlig den eneste løsningen å ha masse hyller. Anonymous poster hash: e7f64...d87
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Hva med helt enkle plastbokser med lokk gjennomsiktige som kan stables i skapet forskjelligestørrelser Anonymous poster hash: eaf05...cb3
kvirrevittt Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Lynlåspose med bruksanvisning fremst, og oppi skuffer? Vi har størst problem med utstilling av lego...samler støv, har ikkje plass til alt -berre rot alså :-(
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 De "hodene" kan stables oppå hverandre, så man kan i hvert fall sette de opp på en OK måte. Men 30 stk er kanskje litt vel mye? Ser for meg at det kunne funket om han har en vegg på rommet der dere kan montere et par lange hyller. Anonymous poster hash: 788ae...e23
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Små gjennomsiktige plastbokser som selges overalt hvor de selger dilldall. Sånn kasse med små skuffer som egentlig er til oppbevaring av skruer, muttere etc.Finnes i forskjellige størrelser. Kjøpes på byggevareforretninger,,biltema etc. Genialt ! Det industrielle er jo litt in og kan se tøft ut på et gutterom. Anonymous poster hash: f7e4d...e8d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Hva med å kjøpe en hylle i Trofast-serien til IKEA? For eksempel denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S49850438/ Og så kan han ha bare de smale boksene (finnes i mange farger), og ha et Legosett i hver boks? Stammene finnes i mange størrelser, kan settes sammen på mange måter, både på langs og i høyden, og til og med henges på veggen hvis gulvplass er et problem. Men det er kanskje for stort hvis han har et veldig lite rom? Anonymous poster hash: 25e87...74d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 For flere tips vil jeg anbefale deg å søke på google 'oppbevaring lego'. Så velger du images/bilder på menyen øverst. Da kommer det opp masse tips i bilder til hvordan dere kan gjøre det. Anonymous poster hash: f7e4d...e8d
LeTwinsA Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Lynlåspose med bruksanvisning fremst, og oppi skuffer? Vi har størst problem med utstilling av lego...samler støv, har ikkje plass til alt -berre rot alså :-( Falt for denne ideen jeg, får man kjøpt slike lynlåsposer i vanlig dagligvarebutikker?? Ser for meg at de har på IKEA, men ...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Lynlåspose med bruksanvisning fremst, og oppi skuffer? Vi har størst problem med utstilling av lego...samler støv, har ikkje plass til alt -berre rot alså :-( Falt for denne ideen jeg, får man kjøpt slike lynlåsposer i vanlig dagligvarebutikker?? Ser for meg at de har på IKEA, men ... Ja, det får du. I mange forskjellige størrelser. =) Anonymous poster hash: 25e87...74d
LeTwinsA Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Lynlåspose med bruksanvisning fremst, og oppi skuffer? Vi har størst problem med utstilling av lego...samler støv, har ikkje plass til alt -berre rot alså :-( Falt for denne ideen jeg, får man kjøpt slike lynlåsposer i vanlig dagligvarebutikker?? Ser for meg at de har på IKEA, men ... Ja, det får du. I mange forskjellige størrelser. =) Anonymous poster hash: 25e87...74d Yes, da bare MÅ jeg ha slike imorgen :)
hysterika Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 2. februar 2014 Tusen takk alle sammen! Nå fikk jeg mange ideer!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #17 Skrevet 2. februar 2014 Lynlåspose med bruksanvisning fremst, og oppi skuffer? Vi har størst problem med utstilling av lego...samler støv, har ikkje plass til alt -berre rot alså :-( Falt for denne ideen jeg, får man kjøpt slike lynlåsposer i vanlig dagligvarebutikker?? Ser for meg at de har på IKEA, men ... Ja, det får du. I mange forskjellige størrelser. =) Anonymous poster hash: 25e87...74d Yes, da bare MÅ jeg ha slike imorgen :) Jeg ville dratt på en litt mer "avansert" butikk enn Rema1000 dog. For eksempel Meny, Centra, Ultra eller ICA eller noe sånt. De bruker som regel å ha større utvalg. Anonymous poster hash: 25e87...74d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #18 Skrevet 2. februar 2014 Trenger han mye plass til å ha lego stående (som ikke alltid blir bruk) vil jeg anbefale deg å kjøpe Ikea kjøkkenskap og feste oppunder taket. Da får du plass til mye oppbevaring uten at du ødlegger gulvplassen. Lurt p ha dører så slipper du støvfangere, og har du glassdører kan han se legoen. Noen dører kan også ikke være glass, så kan det være litt stuevekk plass til ting som ikke skal synes. Barnet må nok ha hjelp til å få det ned, men slik som barna er her i huset så leker de med ting i perrioder. Noen ganger den legoen de har bygd, andre ganger noe annet. Så greit å stue det litt bort uten å måtte ødlegge og da vekk plass. Ungene har Trofast hyller fra Ikea. De er vi veldig fornøyd med. Esker i tre forskjellige str. Lette esker som ungene kan ta ut og inn som de vil. Greie å ta med seg om de skal ha med en eske til venner. Vi har legoesker, de som ligner på lego. De er vi ikke fornøyd med de. Upraktiske for ungene og de trenger gulvplass. Vi kan sette de oppå hverandre, men når vi har noen slike esker blir det veldig mye som må stå fremme når ungene skal leke. Og lokka er jo like store, så tar jo opp dobbelt av plass. Barnehagen hadde ett stort laken de hadde laget mange metallringer (husker ikke hva det heter akkurat nå, men slike som en gjerne har på gardiner til å ha gardinstangen mellom) i de hadde de festet ett langt tau. I taket var det en stor krok og der gikk tauet gjennom. Når ungene skulle leke med lego heiste de ned lakenet, og vips var alt klar til lek. Lakenet ble som ett teppe på gulvet de lekte på. Når de var ferdige dro de bare i tauet op vips var det ryddet. (Langt tau siden det skal være langt nok til at teppet kan bres utover uten å ta av tauet. ) så veldig enkelt å rydde opp. Anonymous poster hash: b6ce9...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå