Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Er det så vondt i de tennene (som nå er de bakerste) som er igjen at jeg holder på å forgå. Smerten stråler oppover kinnet mitt og det gjør så vondt. Er det virkelig mulig at jeg har fått eller har hatt hull der hele tiden og uten at det er blitt merket? Men at det skal gjøre så vondt nå, men det var ikke så vondt før jeg fjerna tennene?? I fjor sommer var jeg hos tannlege som skrøt meg opp i skyene for tennene var så fine. Jeg hadde hull i den ene visdomstanna og derfor tok jeg bort to stykker nå. Er det mulig at de hullene jeg kanskje har nå ikke har vært oppdaget? Kan det være noe annet? Anonymous poster hash: 9d411...a13
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Du må ringe tannlegen i morra, du har sannsynlivis fått en betennelse i kjeven etter trekking. Da jeg fikk betennelse etter tanntrekking var det så vondt at jeg holdt på å bli gal, tannlegen la ned noe i hullet som bedøvde, fikk antibiotika. Ta 600mg Ibux x3 event i kombinasjon med Paracet. God bedring. Anonymous poster hash: 300c1...718
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Shit Anonymous poster hash: 9d411...a13
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har skylt med Corsodyl mye siden jeg fikk tennene ut. Jeg følte jeg måtte det fordi under trekkingen fikk jeg så mange andre sår i munnen som gjør så vondt. Håper ikke det har gjort noe. Tenk om jeg har mat nedi hullet der tennene satt før. Anonymous poster hash: 9d411...a13
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Man skal ikke skylle munnen etter å ha trukket visdomstenner, spesielt ikke om det er de to oppe. Kan du ha fått "dry socket"? Anonymous poster hash: 1d620...582
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Vet ikke hva jeg har fått. Har aldri hørt om dry socket før. Jeg trakk en oppe og en nede. På samme side. Anonymous poster hash: 9d411...a13
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Vet ikke hva jeg har fått. Har aldri hørt om dry socket før. Jeg trakk en oppe og en nede. På samme side. Anonymous poster hash: 9d411...a13 Merkelig. Tannlegen skal informere om dette. Om du skyller munnen, bruker sugerør eller røyker kan det koagulerte blodet som dannes i såret skylles ut, slik at man har en direkte inngang til kjevebenet. Det er ikke farlig, men vondt. Om det er dette kan tannlege fikse det igjen. Bare en tanke. Anonymous poster hash: 1d620...582
Tired mama Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Åh huff!!! Tannpine er noe av det verste! Få en tannlege til å se på det. Ring i morgen tidlig. Og om det er helt ekstremt, finnes det en tannlegevakt rundt der du bor?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Ring tannlegen i morgen. Høres ut som betennelse. Har nettopp vært gjennom det samme (pga dry socket), og det går dessverre ikke over av seg selv. Lykke til! Anonymous poster hash: 8041e...c05
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Og skylling kan være grunnen, ja, men det kunne jo ikke du vite om du ikke har fått beskjed. Anonymous poster hash: 8041e...c05
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Jeg fikk ikke vite noe om skylling. Men jeg var jo så sår rundt om i munnen etter behandlingen så corsodyl brukte jeg med god samvittighet. De sårene er bedre nå da. Det er så vondt. Men det kjennes altså og ut som det er i tanna. Tanna er helt øm hvis jeg kakker i den med strikkepinnen. Fader og. Jeg ringer tannlegen imorgen. Han ville at jeg skulle ha stingene til den 10 februar, men jeg tror de fleste av dem har falt av. Anonymous poster hash: 9d411...a13
hysterika Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde dette forrige helg. Det kjennes ut som det er vondt i tennene rundt tanna du har trukket, men det er kjevebeinet som er betent. Jeg fikk dry socket. Fikk antibiotika om morgenen, og allerede om kvelden var det mye bedre. Jeg ringte forresten ikke til tannlegen, sto klar på trappa da de åpna kontoret mandag morgen!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Det er sikkert kjevebenet som er blottet. Det gjør djevelsk vondt!!! Ring tannlegen i morgen, så fikser han biffen Anonymous poster hash: a24a9...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå