Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gradert sykemeldt 20% pga av trøtt og helt uten energi omtrent.. På torsdag ble jeg skikkelig dårlig- vond hals, hode, tett i hele hode, verking i kroppen.. Sånn influensa greier!

Det jeg lurer på er: kan jeg ringe jobben i morgen å bruke egenmelding? Eller må jeg ringe legen å få 100% sykemelding den ene dagen jeg evt blir vekke?

Usikker på om jeg skal på jobb i morgen, har ligget strekk ut siden torsdag...

Håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gradert sykemeldt 20% pga av trøtt og helt uten energi omtrent.. På torsdag ble jeg skikkelig dårlig- vond hals, hode, tett i hele hode, verking i kroppen.. Sånn influensa greier!

Det jeg lurer på er: kan jeg ringe jobben i morgen å bruke egenmelding? Eller må jeg ringe legen å få 100% sykemelding den ene dagen jeg evt blir vekke?

Usikker på om jeg skal på jobb i morgen, har ligget strekk ut siden torsdag...

Håper noen kan svare meg:)

Du kan ikke bruke egenmelding når du er sykemeldt, da må du ringe legekontoret å få sykemelding for den dagen. Det har jeg fått beskjed om i hvert fall i min jobb :)

Skrevet

Var det jeg fryktet! Sykt typisk.. Føles liksom så teit å ringe legen for en sykemelding på 1-2 dager.. Men må man så må man!

Takk for svar :)

Skrevet

Var det jeg fryktet! Sykt typisk.. Føles liksom så teit å ringe legen for en sykemelding på 1-2 dager.. Men må man så må man!

Takk for svar :)

Jeg fikk sykemelding i ettertid, fordi jeg allerede var inne i en gradert sykemeldingsperiode... jeg hadde noen dager der jeg ikke klarte å gå på jobb i det hele tatt, og da gikk jeg til legen siste dagen, og fikk sykemelding da... Men sikkert lurt å sjekke.,.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...