Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Sitter her og skal søke skole, men er veldig usikker da jeg vil forskjellige ting. Aller helst vil jeg jobbe med barn, men kan også tenke meg å gå både ingeniør, økonomi eller idrett...Så hvilken utdanning tok dere, var den krevende og hva jobber dere som nå? Trives dere? Hvordan er arbeidsoppgavene, og hva ligger dere ca. på i årsinntekt?Har allerede ei bachelorutdanning, men jeg trives ikke så har nå endelig bestemt meg for å gjøre noe med det Anonymous poster hash: 2b2f3...5b8
stratosku Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Jeg gikk sykepleien og synes periodevis det var et utrolig krevende studie for å klare å forstå sammenhenger og oppnå brukbare karakterer. Jeg var veldig usikker om dette var det rette for meg, men valgte og holde ut og er veldig glad for det idag Har planer om å ta videreutdanning etterhvert, men sliter virkelig med å bestemme meg siden det er så mye spennende man kan velge i. Ligger på rundt 390.000 kr i året nå.
vimsan Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Administrativ koordinator. Enkelt studie med regnskap, norsk. Forretningsengelsk, enkel jus, exel og Word. I tillegg en uke hjemmeeksamen.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Allmennlærerutdanning. Til tider krevende, men også perioder hvor det var litt mindre press. Synes de 4 årene gikk utrolig fort - det var GØY å ta lærerutdanning Bare synd at arbeidslivet ikke er fullt så gøy - jobbet som lærer i 3 år før jeg fikk nok av krevende foreldre. Elsket alt det andre med jobben, men foreldrene - grøss. Anonymous poster hash: c18d9...b5b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Sivilingeniør fra NTNU. Krevende ja. Noe å gjøre hele tiden. I snitt fire faste innleveringer i uka i tillegg til forelesninger. Blir bare mer krevende for hvert semester, selv om antall forelesninger reduseres noe. Anonymous poster hash: 014a7...c19
Elsker livet Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Sykepleierstudiet var krevende, men ikke vanskelig. Arbeidstidene og lønna er ikke noe å juble over. Men jeg likte jobben min. Er hjemmeværende for en lengre periode, men planen er at jeg skal tilbake en vakker dag.
Optatium Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Har en bachelor i statsvitenskap, og på grunn av mine høye karakterkrav syns jeg studiet var krevende. Har så fylt på med to år med litt diverse fag, ett pr PPU (ikke krevende) og er nå lærer. Syns jobben er krevende og spennende, men spørs hvor lenge jeg orker. Er ukentlig på kikk etter andre ting å gjøre.
Optatium Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Har 450.000kr i årsinntekt inkludert kontaktlærertillegg.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Førskolelærer. Studiet i seg selv var krevende i perioder, og roligere i andre. Det er et studie det er greit å klare ståkarakter i, men om du vil bli god i faget ditt, så krever det innsats, jobbing, tid til å sette seg inn teorier og evne til refleksjon. Anonymous poster hash: 01162...085
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Tusen takk Anonymous poster hash: 2b2f3...5b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Master i Spesialpedagogikk. Jobber i ppt og har 420 000 i året. Trives veldig godt. Bachelor var lett, master var mye mer krevende. Men ikke alt for ille. Anonymous poster hash: 1ba48...8e0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Psykolog. Medium krevende men laaaangt. Anonymous poster hash: e6cb6...d27
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Jeg tok sykepleierstudiet. Jeg synes det var krevende både teoretisk og praktisk. Og da tenker jeg på alle praksisperiodene. Men det var verdt det jobber nå på en kirurgisk barneavdeling. Kan ikke tenke meg å jobbe noen andre steder. Har jobbet med eldre før både på sykehus og sykehjem. Men fikk vondt i ryggen. Nå på barneavdelingen er det ingen tunge løft. Anonymous poster hash: dfe39...44b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Sivilingeniør datateknikk NTNU. Helt middels krevende vil jeg si - mye obligatoriske innleveringer, men ikke mer jobb enn på vgs (langt ifra Men det er jo tunge fag, så om man ikke har teft i realfag, så sliter man jo... Så og si garantert jobb, bra lønn. Etter 8 år i arb.livet er jeg nå på 750.000 Anonymous poster hash: fbf5a...4d5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Diplomøkonom. Tok det etter noen års erfaring i bransjen. Syntes egentlig det gikk forbausende lett. Mye lesing og mye å lære seg men ikke vanskelig. Anonymous poster hash: 4c926...fe2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 Master i jus. Teoretisk lett men mye å gjøre. Anonymous poster hash: 791e0...934
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #17 Skrevet 2. februar 2014 Medisinstudiet. Mye lesing og mye obligatorisk undervisning. Krevende, men absolutt overkommelig. Anonymous poster hash: 173da...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå