Gå til innhold

Hun kjeder ser sånn!

Ina.89

Anbefalte innlegg

Vår jentå på 15 mnd er hjemme med meg enda. Vi har ikke fått barnehageplass, sikkert ikke før høsten 2014. Men jeg merker på henne at hun har begynt å kjede seg sånn hjemme! Vi er ute i åpen barnehage en gang i uken. Og drar eller ut på noe enkelte dager. Men hjemme kjeder hun seg virkelig! Lekene er hun lei av og blir veldig fort grinete og henger over meg hele dagen. Noen tips til hva man kan finne på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv går jeg hjemme med tvillinger som blir to år nå i slutten av februar. De har mye glede i hverandre, men har godt merket det samme som deg. Jeg tar dem ofte med ut på ulike lekeplasser, i skogen (har rett utenfor døra), drar i åpen barnehage og møter andre som har barn og går hjemme (ikke i samme alder som mine, men det hjelper å møte andre). 
Prøver også å være litt kreativ her hjemme og ta dem med på ting, f.eks. bake brød og kake, hjelpe meg med klesbretting (tar opp ett plagg og forklarer hvilken farge det er og spørr hva plagget heter) osv. Vi har et ganske stort hus, så skal sies at vi løper en del inne og herjer. Kjenner at dem krever mere av meg nå enn tidligere, jeg er hele tiden nødt til å aktivisere dem med ett eller annet. 
Men vi pusler, tegner, holder på med lekedeig, klipper og limer (mye gris, men dem blir bedre og bedre), leser bøker osv. Vi er forresten ute hver formiddag etter storesøster er levert i barnehagen. Så er vi ute frem til de skal spise, også triller jeg tur med dem mens de sover. Også er vi somregel inne etter dem står opp. 
Jeg er ikke noe glad i å være inne, men merker også at jentene krangler mindre når vi er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Lillesøster er fremdeles hjemme, og mange hjemmedager på rad blir slitsomt....

Kjenner du noen andre som er hjemme med barn som dere kan treffe eller få på besøk?

Finnes det babysang et sted i nærheten?

Liker hun å bade? Her er badekaret løsningen når Lillesøster (13 mnd) er utålmodig/trøtt.

Hun liker å etterligne det vi voksne gjør, så leking med lekekjøkken m/utstyr er stas. Ev låne gryte og visp fra kjøkkenet. 

Sette på musikk og synge og danse.

Gå til en annet rom og utforske hvis stua er kjedelig. Utrolig hvor interessant et "nytt" rom kan være.

Åpne ei skuff eller et skap som det er lov å rote ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en ekstra dag i åpen bh :) mange fine tips nevnt! 

Synes også det kan være vanskelig å aktivisere, spesielt nå når vi har hatt så mye dårlig vær, og er mye inne. Men derfor går vi også ut små turer med regntøy. Hun elsker å være ute. 

En tur ut før /etter lunsj og soving, og evt en tur ut på ettermiddag, så går jo tiden ganske bra.. 

Min er også 15mnd og jeg må ennå ta meg litt sammen og tenke at det er hun som er prioritet nå, og ta meg tid, lære meg å være sammen med henne og aktivisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...