Gå til innhold

Hvor lenge varer en spontanabort og hva må jeg regne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å blø litt i går og hadde endel murringer i mage og rygg. Nå i dag har jeg mer murringer og det kommer mer blod når jeg er på toalettet, men jeg føler det må komme mer enn det har gjort til nå.. Det kommer egentlig ikke noe blod i bindet om det har noe å si.

Jeg er redd for at det skal bli veldig vondt og mye blod..Og hva om det ikke blir slik, må jeg da ha en utskraping?

Jeg klarer ikke å tro at dette skal gå bra..:(

Fortsetter under...

Skrevet

Å nei mamma bergen, mister du? Huff så trist kjære deg.. :( Jeg vet dessverre ikke noe om dette, men ville bare gi deg en god klem. Men husk at det ikke er uvanlig med litt blødninger uten at det er sa. Håper det går bra for deg. Klem!

Skrevet

Hvor mange uker er du?

Skrevet

Å nei mamma bergen, mister du? Huff så trist kjære deg.. :( Jeg vet dessverre ikke noe om dette, men ville bare gi deg en god klem. Men husk at det ikke er uvanlig med litt blødninger uten at det er sa. Håper det går bra for deg. Klem!

Takk for klemmen! :) 

Dette er nok en sa, det er mye murringer, mensensmerter og ubehag i magen, og alle gravidtegn er borte :(

Hvor mange uker er du?

Jeg er 6+4 i dag egentlig..Men dette begynte i går..

Skrevet

Ja, ok. Det er jo ikke sikkert det er en sa, men jeg har hatt 2 det siste året. Den ene var det nesten ikke blod, og den var som en kort mens, den andre blødde jeg mye, også klumper. den varte som en litt lang og sterk mens. Jeg var ca 6 uker på vei med begge. Har en mistanke om at den første egentlig stoppet opp før, slik at det ikke var så mye liksom. Men lykke til ihvertfall, det er jo masse historier hvor det har gått bra til tross for blødninger,

Skrevet

Jeg har en dårlig følelse, så tviler på at dette ender med en lykkelig slutt..:(

Men hva er vanlig å gjøre nå? Ringe lege for å få det bekreftet? Kanskje få en ul?..

Annonse

Skrevet

jeg gjorde ingenting. Tok en test etter 14 dager for å se at den var blitt negativ.

Skrevet

Jeg har en dårlig følelse, så tviler på at dette ender med en lykkelig slutt.. :(

Men hva er vanlig å gjøre nå? Ringe lege for å få det bekreftet? Kanskje få en ul?..

Ja, du ringer lege og får en UL for å se om det er en normal bløding eller om det er SA på vei.

Det er vanlig å blø litt så ikke ta sorgene på forskudd :)

Hvis det er en SA får du noe tabletter slik at du kan blø det ut - hjemme om du ønsker.

Min varte i fem-seks timer (med smerter der "det" kom ut), også blødde jeg i seks dager før det hele var over. :)

Skrevet

Jeg har en dårlig følelse, så tviler på at dette ender med en lykkelig slutt.. :(

Ja, du ringer lege og får en UL for å se om det er en normal bløding eller om det er SA på vei.

Hvis det er en SA får du noe tabletter slik at du kan blø det ut - hjemme om du ønsker.

Min varte i fem-seks timer (med smerter der "det" kom ut), også blødde jeg i seks dager før det hele var over. :)

Men hvorfor det hvis det ordner seg naturlig av seg selv?? 

Skrevet

Men hvorfor det hvis det ordner seg naturlig av seg selv?? 

Magica, jeg blødde i to-tre uker før det gikk galt. For meg var det tortur å ikke vite om jeg mistet eller om det var håp.

Så derfor var hcg måling /ultralyd veldig viktig.

Da kunne jeg vite om det fremdeles var håp underveis eller ikke.

For meg så var faktisk det å tilslutt få vite det da det gikk galt utrulig viktig. Ikke minst å få en sykemelding. Å dra på jobb hver dag og stresse og tenke at dette kan være det som tipper blødningene over i en abort, det var for meg utrulig stress. Ikke minst frykten for at "alt" plutselig kom til å komme fossende ut, på jobb.

Kanskje du ikke stresser så med jobb, men for meg var sykemeldingen da veldig viktig. Mye mer mens jeg blødde enn etterpå da aborten var et faktum. For da var løpet kjørt. Da kunne jeg likegodt dra på jobb.

For mens det enda var håp levde jeg i unntakstilstand, var livredd for å gjøre noe som kunne skade embryoet. Leste om alle de som blødde og det gikk bra uansett. Drømte om at det var en vanishing twin som blødde ut, at en tvilling var igjen og at det skulle være håp. Eller at blødningen skulle komme fra noe annet, noe ufarlig, noe de kunne se på ultralyd.

Men selvsagt. En må ikke dra til lege. Leger kan jo uansett ikke redde embryoet så tidlig. Så er jo ikke det det er snakk om. Det er å få vite at alt har kommet ut hvis en har mistet, eller få vite at det fremdeles er håp.

Anonymous poster hash: 667cc...1e2

Skrevet

Men er det mer enn blod som kommer? For til nå er det vel bare det som er kommet, rent og friskt..Kjenner jeg lever litt i håpet, selv om jeg egentlig vet med meg selv at det ikke er noe der mer..

Skrevet

I 6 uke er ikke embryoet så stort at du vil være i stand til å identifisere det i blødningen. Antageligvis vil du se noen koagler evt. 

Smertepåvirkning, blodmengde osv, er individuelt. 

Hvis du er av typen som ikke får fred, før du får det bekreftet enten eller anbefaler jeg deg å utføre en privat ul.

Skrevet

Har selv hatt 2 aborter i 6 uke, den ene begynte med spotting og etter et par dager kom det en kraftig mensblødning som varte i en liten uke. Abort nr 2 begynte med en ganske kraftig blødning, som avtok etter en dag og begynte på igjen noen dager etter, da blødde jeg vel i en 5-6 dager. Jeg har også blødd flere ganger frem til uke 15/16 i begge mine fullgåtte svangerskap, og det har gått bra. Alt tømmes ikke på en så liten blødning som du beskriver. Jeg ville nok ringt legesenteret og bedt om å få en hcg måling med et par dagers mellomrom og evt en UL. Ikke noe godt å gå å være usikker og ikke vite hva som skjer. Lykke til, krysser fingrene for at spiren klorer seg fast og det er ufarlige småblødninger.

Anonymous poster hash: d9d50...948

Annonse

Skrevet

Mamma_bergen: min sa begynte som din. Jeg blødde friskt blod i et par dager uten å trenge bind, hadde murringer i rygg og mage. Jeg fikk time til ul, og mistet på veien til sykehuset. Hadde rier og ganske voldsom blødning. Var 9+0.

Når det er sagt, så blødde jeg også mye i mine to andre svangerskap, uten at det gikk galt, så jeg ønsker deg masse lykke til! :)

Anonymous poster hash: 58e7f...f30

Skrevet

Men dere som har blødd i svangerskapet og det har gått bra:hadde dere murringer og slikt i magen også? For det kjennes ut som mensen eller noe i magen..

Skrevet

Jeg blødde friskt blod i tre dager. Ingen smerter. Fikk beskjed av lege og en venninne om å ta det med ro at dette kunne gå bra. Innerst inne visste jeg at dette ikke var bra. En mammas hjerte vet. Jeg fikk en rar følelse i uke 7 at lille spire ikke levde mer. Kan ikke si hva det var men jeg følte det var over. To uker senere begynte jeg å blø. Etter tre dager med friskt blod var det stille noen dager og så kom alt ut.

Blødde i 15 dager. Det første døgnet var vondt og så var det som en laaaang mens.

Anonymous poster hash: da8d3...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...