Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg skal settast i gang på tirsdag og lurte litt på erfaringa frå andre sim har blitt satt i gang på kor lang tid,det tar...eller kan ta? Og korleis det blir gjort?

Vart sjølv satt i gang for 9 år sidan på overtid 17 dagar. Då fekk eg tablettar i skjeden ca kl 9/10 og så trur eg eg fekk tablettar igjen etter nokre timar. Ca kl 21 om kvelden begynte riene, kl 00 hadde eg full opning og ca kl 03 kom den store guten min (ja! Det tok kjempelang tid etter full opning). Hadde ingen drypp og ingen epidural.

No har eg tvillingar i magen og er 38+0 på tirsdag....dei setter epidural uansett og så har dei sagt at dei "får sjå" korleis dei setter meg i gang....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144116766-induksjon-og-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble satt igang med førstemann, en liten uke før termin. 

Da fikk jeg ballongkateter i 19tiden om kvelden mandag, og begynte så smått med murring og litt smårier som fortsatte hele natten. I 11-12 tiden tirsdag tok de vannet, og da mener jeg at jeg hadde 4 cm. Synes legen sa det til jordmor, men ble aldri sagt rett til meg. I 15tiden var riene ganske regelmessige og kl 17 ble jeg lagt inn på føden å fikk epidural og drypp. Hadde ikke valg, pga høyt blodtrykk måtte jeg ha epidural. Rundt 23.30-00.00 hadde jeg full åpning og etter en drøy times arbeid kom min enorme gutt til verden kl 00.56.

Jeg ble satt igang nå med minstemann . Fikk ballongkateter fredag ettermiddag , det fallt ut lørdag morgen. Så var det modningskurer hver 6. Time gjennom hele helgen . Fikk rier natt til søndag men de roet seg på morran . Det skjedde veldig lite hele helgen med tanke på åpning og modning , men mandag formiddag kunne de ta vannet . Fikk ikke rier av dette så kl 12.30 fikk jeg drypp og da skjedde det ting .. Kl .17.42 ble han født den

Mandagen ca 4 døgn etter at induksjonen startet

Med nr to fikk jeg 1 tabl i skjeden kl 20.30 på kvelden. Kl 06.00 gikk vannet og klokken 15.33 ble hun født.

Med nr tre (som er 9 dager gammel nå) begynte de med tabl oralt onsdag kveld, fikk så tabl hele torsdagen, på ettermiddag /kveld begynte det murringer og vondter. KL 02.30 på natten gikk vannet, jeg hadde da rier av og på før de begynte å komme tett fra kl 13.00. Gutten ble født kl 21.09 fredag kveld.

Med andre ord gikk det MYE fortere med nr to en nr tre. men det har nok litt å si om du alt er moden og hvor langt du er på vei???

Med nr t0 var det bare en uke til termin mens det med nr tre var 3 uker og 3 dager til termin...

Endret av Steinarsgirl - nr 3??

Annonse

Er nok bedre å innstille seg på at det tar litt tid, så kan du heller ta alt annet som bonus.

Ettersom nr to gikk så kjapt med meg, føltes nr tre veeeeeeldig lenge. Det var nok fordi jeg så for meg at jeg skulle få rier med engang….

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...