Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg er 26+5 i dag og jeg kjenner forsåvidt liv hver dag, men syns jeg kjenner så lite... Merker ikke at det er noe turning inni der for å si det sånn, kun et spark her og der. Enkelte ganger smeller hun virkelig til, men det er max 1 gang i uka. Er det vanlig og fordi det fortsatt er god plass eller burde jeg ta det opp med JM og få det sjekket? Anonymous poster hash: 24e00...e06
Gorine :) Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Jeg er bare 20+5, men jeg kjenner liv sånn ca 3-4 ganger om dagen. Dvs. det er kun etter lunsj i 2-tida og om kvelden det er mest. Jeg husker ikke helt hvordan det var sist graviditet da jeg var kommet lenger, men kan ikke huske at jeg kjente liv hele tida. De sover jo en del inni magen også og da er det jo mindre liv. Og så lenge de har god plass, så kjenner en ikke når de snur seg. Kan ikke huske at jeg kjente det før jeg var høygravid, men det er 3 år siden så husker det ikke så godt altså. Tror ikke du trenger å være redd, så lenge du kjenner liv hver dag og så lenge ikke det avtar, men hvis du er bekymret så er det jo ikke noe i veien for å ta det opp med jordmor uansett Lykke til!!
Prøvekanin86 Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Jeg kjente mest på kveldene i forrige svangerskap. Merket lite liv på dagtid, men det tror jeg var fordi han lå i ro mens jeg var i aktivitet, og da var jeg også såpass opptatt med ting at jeg var ikke oppmerksom på liv heller. Kjente ikke at han snudde på seg og sånt før i 3 trimester. Før det var det varierende grad av spark og smådytt bare. Men som nevnt over her, er du bekymret så ta en tlf til jordmor eller evnt føden for å få en ultralyd evnt:) Vet du hvordan plasseringa av morkaka er forresten? For ligger den foran merker du nok endel mindre. Ellers er det nok ikke noe å bekymre seg for sålenge det ikke er store avvik fra hva du pleier å kjenne til vanlig.
Nettisen:) Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Kjenner det når jeg ligger i sengen og når jeg er på yoga. Resten av dagen er jeg nok ikke så flink å kjenne etter siden jeg er i aktivitet. Men det er vel greit så lenge du kjenner liv flere ganger om dagen, mange av bevegelsene kjenner man vel ikke før babyen er større:)
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 er 20+5 og kjenner liv hver dag, har det siden uke 17, og kjent liv siden uke 15. kjenner den lille størsteparten av dagen, men har en meget aktiv liten tass inni der som sparker veldig mye veldig godt egentlig men det er bare å snakke med jordmor om det, det er bedre å spørre enn å gå og gruble og være bekymret
Antoine Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Kjenner mest når jeg selv er i ro. Er 23+4 og det er som regel konstant en eller annen form for bevegelse inni der. Tredje barnet.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Hmmm... Tror jeg må høre med JM, men er vel bare at min er litt rolig inni her mest sannsynlig! Det kommer i puljer liksom. Har jo ganske stor mage også så hun har nok god boltreplass enda Det kommer definitivt mest om natta, da kan det spenne noe grådig nede der og så kan det være stille i mange timer. Anonymous poster hash: 24e00...e06
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Vet forresten ikke hvor morkaka ligger akkurat nå, den lå foran på tidlig UL og for nærme åpningen på OUL så jeg skal inn å sjekke igjen snart! Anonymous poster hash: 24e00...e06
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Er på akkurat i uke 26. Kjenner veldig mye, syns det er noe romstering hele tiden... Er selvfølgelig kun når jeg sitter eller ligger, ikke lett å kjenne noe når jeg går. Men det blir mye aktivitet ila arbeidsdagen (kontorjobb) og på kveldstid hjemme (ref. sofaligging). Håper han er roligere når han kommer ut. Blir litt bekymret over denne aktiviteten. Forrige var roligere i magen, men ikke når han kom ut gitt.... Så mon tro hva denne karen byr på. Anonymous poster hash: 881aa...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå