Gå til innhold

Hva er det som er så bra med fleece klær? Inntrykk av at barn MÅ bruke det i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

????? 

Anonymous poster hash: 49d68...713
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det varmer godt. Bruker stort sett det som mellomlag både på meg selv og barna. Men barna mine har også ullklær de kan bruke som mellomlag, særlig til de kaldeste dagene.

Ingen må noe som helst, og jeg kjenner mange som bare sverger til ull. Som ei venninne av meg sa en gang: Vi har hver våre "metoder" for å holde oss selv og barna varme. Ulike typer klær, ulike merker på klærne osv. Det ene trenger ikke være bedre enn det andre. Viktigste må være at barna er gode og varme ute.

Anonymous poster hash: 46dc7...b96
Skrevet

Ullfleece er lett, varmt og tørker lett.

Polyesterfleece er ikke så bra. Puster dårlig og er brannfarlig, men billig.

Gjest Julia1984
Skrevet

Enten fleeze eller ull som mellomlag er gull!! Varmer godt!

Skrevet

Vi sverger til ull. Hverken jeg eller ungene har vel et eneste fleece-plagg, bortsett fra at størstejenta har en jakke som sjelden blir brukt.

Så at man MÅ bruke fleece i bhg er bare tull..

Anonymous poster hash: a58fe...2cf

Skrevet

Jeg synes heller at presset er om ull jeg?

Men for en unge som synes ull klør /har atopisk eksem, så er fleece mye bedre.

Ja takk for varme, tørre unger uansett hva en bruker.

Anonymous poster hash: 29d91...53c
Skrevet

Ja si det... jeg er enig i at ull innerst fungerer bra, men har brukt ull eller bomull som mellomlag til barnehagen påpekte at det burde være fleece eller til nøds ull.

Har litt fleece så har innført det til barnehagebruk, men kan jo ikke bytte ut alt vi har heller.

Anonymous poster hash: d9a00...8ba

Skrevet

Fleece funker ikke her, gutter blir helt svett og ender opp med utslett.

Anonymous poster hash: 84205...663

Skrevet

Bruker kun ull, barna eier knapt et fleeceplagg. Som mellomlag er ull gull:)

Anonymous poster hash: 5ec19...baa
Skrevet

Fleece er greit så lenge det er tørt ute, men er det regn osv er fleece noe herk - ungene blir våte og kalde, mens man holder varmen selv om ulla blir våt. Jeg kjøper aldri fleece selv, men har fått noen sett i gave. Nå som vi har kaldt, tørt vær kan jeg kle ungene i fleece enkelte dager, med ull innerst da selvfølgelig.

Anonymous poster hash: f4008...23e
Skrevet

Fleece fungerer bra som mellomlag fordi ull innerst varmer, mens fleece holder på varmen. Det sammen med en god, vann/vindtett dress burde holde barnet varmt. Når det er sagt så er jo ikke det det eneste som holder på varmen, folk må bruke det som de synes fungerer best på seg og sine. 

Anonymous poster hash: 183e9...f2e
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noe "fleecepress". Jenta mi har kun ett fleeceplagg og det er arvet. Ull fungerer strålende for oss.

Skrevet

Jeg sender med både ull og fleeceklær og har inntrykk av at de stort sett bruker ull. Så lenge det er ull innerst og vindtett ytterst er det ikke noe nøye hva mine barn har i mellom. Så lenge de er varme og tørre:)

Anonymous poster hash: 252b3...5d3

Skrevet

Merker kun ullpresset. Barna mine hadde/har begge deler. Jeg syns ofte ulltøyet er litt for tykt og de trenger ikke så veldig tykke klær som mellomlag fordi de er varme og aktive. Selv foretrekker jeg å bruke fleece fordi det føle behagelig mot huden og stikker ikke gjennom det innerste laget, men jeg er nok unormalt følsom og reagerer lett på ull. Kan bruke det mot huden, men syns ikke det er spesielt behagelig.

Skrevet

Jeg vet bare at det funker knall som mellomplagg til meg selv. Det tåler kraftigere vask enn ull (kommer selvsagt litt an på).   Og ikke minst fleece tørker mye fortere (mellomlagsplagg).  Men det er ingenting i veien for å bruke ull. Ull er også gjerne dyrere enn fleeceklær. 

Anonymous poster hash: fc30c...b67
Skrevet

Dette har jeg lurt litt på også. Har flere ganger hørt de ansatte i barnehagen fortelle foreldre at de må ha med ull innerst og fleece over. De nevner ikke ull som mellomlag. Samtidig sier de på samtaler med meg at mitt barn, som bare bruker ull som mellomlag, er et av de barna som alltid er varm og god når de er ute. Jeg får inntrykk av at hun er en av dem som er best kledd. Dette til tross for at hun brukte en uforet dress helt frem til jul siden det var mye regn og sludd og denne dressen er vindtett og svært  vanntett. 

Lurer litt på om det er fordi tykke ullklær er relativt dyrt. En tykk ullbukse og ullgenser feks fra Nøstebarn  er jo ganske mye dyrere enn et fleecesett.

Anonymous poster hash: 2e997...4cc
Skrevet

Mykt og behagelig og varmer. fleece bruker jeg mye på barna:)

Anonymous poster hash: bbc37...1a0
Skrevet

Her har de kun fleece som kosetøy. Hun eldste kan ikke bruke det, men har ett kosesett liggende, for det er gull verdt når hun er syk vist. Tørket ut huden hennes som en svamp, fungerer ikke som mellom plagg heller. Atopisk eksem så bare bomull som går her i huset. Eneste er dressen som er i noe syntetisk. Minsta elsker fleece, hun har også atopisk eksem men ikke så ille. Hun vil helst bo i det, men merker hun ikke kan det.

Anonymous poster hash: 8f4a7...44e

Skrevet

Har aldri opplevd noen form for klespress i barnehage eller skole... Vi har ull innerst, så fleece, så vindtett :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...