Gå til innhold

Lammeskinn

Mina&Nuuk

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det nokon som kan fortelle meg kor ein plasserer skinnet? Ligger ungen rett på, plasseres det under laken, evt. under tisselaken? Heilt ny i gamet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I senga/vogna.. Må det ikkje vaskes veldig ofte om ungen ligger rett på? Eller er det som ull, at det e bare å tørke og lufte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ALDRI bruke lammeskinn i senga til babyen!

Les helsedirektoratets sider om astma og allergi og sovemiljø for babyer.

I land som f.eks England og New Zealand fraråder man bruk av lammeskinn i både vogn og seng, og mener det kan føre til krybbedød! Dette gjelder både langhårede og korthårede skinn.

Anonymous poster hash: cd456...840
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikkje nevnt i brosjyren eller artikkel fra helsedirektoratet.. Heller ikkje her: http://www.forskning.no/artikler/2009/oktober/232518. Viss det du seier stemmer, så er det jo skremmende at det blir anbefalt "over alt" siden det gir så stabil temperatur..

I land som f.eks England og New Zealand fraråder man bruk av lammeskinn i både vogn og seng, og mener det kan føre til krybbedød! Dette gjelder både langhårede og korthårede skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikkje nevnt i brosjyren eller artikkel fra helsedirektoratet.. Heller ikkje her: http://www.forskning.no/artikler/2009/oktober/232518. Viss det du seier stemmer, så er det jo skremmende at det blir anbefalt "over alt" siden det gir så stabil temperatur..

PS: det som blir nevnt i helsedirektoratet sin veiledning når det gjeld barnerommet, er at ein bør ikkje bruke det om ungen har eksem.. Står ingenting om krybbedød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under vognposen i vogna, barnet skal ikke ligge direkte på lammeskinnet. Men det isolerer godt ute. 

Anonymous poster hash: a857e...2d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt skinn i vogna på begge mini. Isenga har jeg hatt strikket lanolinull, nesten som et teppe jeg legger oppå lakenet. Ved bleieuhell går det sjelden i madrassen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Trulte med to små

Jeg har et korthåret lammeskinn i senga som babyen sover på enda og hun er over 7 mnd nå.

Jeg brukte bare en flanellklut som "hodepute" når hun var liten for hun gulpet mye og den var lett å bytte. Når hun ble større og mer urolig la jeg et putetrekk som var stort nok til å feste godt i hver ende ved hodet slik at hun ikke skulle dra det over hodet.

Har tenkt å ta det bort snart da det ikke er så kaldt lengre nå.

Jeg hadde aldri latt henne ligge på det uten et putetrekk eller noe under hodet, men har vært veldig fornøyd med det ( og jeg var veldig skeptisk i begynnelsen )

Man ser jo til barnet sitt titt og ofte og passer på at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...