Mina&Nuuk Skrevet 1. februar 2014 #1 Del Skrevet 1. februar 2014 Hei! Er det nokon som kan fortelle meg kor ein plasserer skinnet? Ligger ungen rett på, plasseres det under laken, evt. under tisselaken? Heilt ny i gamet her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ladybird2014 Skrevet 2. februar 2014 #2 Del Skrevet 2. februar 2014 Ungen ligger rett på. Vi har en flanellsklut under hodet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsprinsessa Skrevet 2. februar 2014 #3 Del Skrevet 2. februar 2014 ...til vogna, mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina&Nuuk Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 2. februar 2014 I senga/vogna.. Må det ikkje vaskes veldig ofte om ungen ligger rett på? Eller er det som ull, at det e bare å tørke og lufte det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Del Skrevet 4. februar 2014 Man skal ALDRI bruke lammeskinn i senga til babyen! Les helsedirektoratets sider om astma og allergi og sovemiljø for babyer. I land som f.eks England og New Zealand fraråder man bruk av lammeskinn i både vogn og seng, og mener det kan føre til krybbedød! Dette gjelder både langhårede og korthårede skinn. Anonymous poster hash: cd456...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina&Nuuk Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 5. februar 2014 Blir ikkje nevnt i brosjyren eller artikkel fra helsedirektoratet.. Heller ikkje her: http://www.forskning.no/artikler/2009/oktober/232518. Viss det du seier stemmer, så er det jo skremmende at det blir anbefalt "over alt" siden det gir så stabil temperatur.. Man skal ALDRI bruke lammeskinn i senga til babyen! Les helsedirektoratets sider om astma og allergi og sovemiljø for babyer. I land som f.eks England og New Zealand fraråder man bruk av lammeskinn i både vogn og seng, og mener det kan føre til krybbedød! Dette gjelder både langhårede og korthårede skinn. Anonymous poster hash: cd456...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina&Nuuk Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 5. februar 2014 Blir ikkje nevnt i brosjyren eller artikkel fra helsedirektoratet.. Heller ikkje her: http://www.forskning.no/artikler/2009/oktober/232518. Viss det du seier stemmer, så er det jo skremmende at det blir anbefalt "over alt" siden det gir så stabil temperatur.. Man skal ALDRI bruke lammeskinn i senga til babyen! Les helsedirektoratets sider om astma og allergi og sovemiljø for babyer. I land som f.eks England og New Zealand fraråder man bruk av lammeskinn i både vogn og seng, og mener det kan føre til krybbedød! Dette gjelder både langhårede og korthårede skinn. Anonymous poster hash: cd456...840 PS: det som blir nevnt i helsedirektoratet sin veiledning når det gjeld barnerommet, er at ein bør ikkje bruke det om ungen har eksem.. Står ingenting om krybbedød.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsprinsessa Skrevet 5. februar 2014 #8 Del Skrevet 5. februar 2014 Fant denne, jeg, men synes hele artikkelen virker en smule overdreven http://www.side2.no/m/?articleId=2598115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 9. februar 2014 #9 Del Skrevet 9. februar 2014 Litt overdrivd var en understatement. Basert på denne virker det jo umulig at arten vår har overlevd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina&Nuuk Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 9. februar 2014 Synes også det virker noko hysterisk.. Veit fremdeles ikkje kor eg skal plassere det skinnet da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2014 #11 Del Skrevet 10. februar 2014 Under vognposen i vogna, barnet skal ikke ligge direkte på lammeskinnet. Men det isolerer godt ute. Anonymous poster hash: a857e...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 10. februar 2014 #12 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg har hatt skinn i vogna på begge mini. Isenga har jeg hatt strikket lanolinull, nesten som et teppe jeg legger oppå lakenet. Ved bleieuhell går det sjelden i madrassen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 23. februar 2014 #13 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg har et korthåret lammeskinn i senga som babyen sover på enda og hun er over 7 mnd nå. Jeg brukte bare en flanellklut som "hodepute" når hun var liten for hun gulpet mye og den var lett å bytte. Når hun ble større og mer urolig la jeg et putetrekk som var stort nok til å feste godt i hver ende ved hodet slik at hun ikke skulle dra det over hodet. Har tenkt å ta det bort snart da det ikke er så kaldt lengre nå. Jeg hadde aldri latt henne ligge på det uten et putetrekk eller noe under hodet, men har vært veldig fornøyd med det ( og jeg var veldig skeptisk i begynnelsen ) Man ser jo til barnet sitt titt og ofte og passer på at alt er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå