Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Hvorfor er det så annerledes å klaske i isen, som det å ramle i asfalten når man står på sykkel eller sparkesykkel ? Jeg er bare litt uvitende, og har lest en del innlegg om temaet her inne i det siste. Det er vist bare idioter som er så uvitende at de utsetter barnet sitt for den faren å ta på en sykkelhjelm når det skal stå på skøyter. Selv er jg nok en slik idiot, for vi har sykkelhjelm her hjemme og den brukes også i skøytehallen. Alpinhjelm ligger på hytta. Ishallen leier ut skløyter og hjelmer også, siden det er påudt med hjelm for de under 12 år. Og tenk : De leier ut sykkelhjelmer ! Anonymous poster hash: 5ac21...c0c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Jeg tenker det er bedre med sykkelhjelm, enn med ingen hjelm. Anonymous poster hash: 15eea...646
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Jeg har ikke hørt at dette er farlig? Nå er ikke jeg den mest aktive her på forumet da, men sånn ute i verden har jeg ihvertfall ikke hørt dette. Det må jo være bedre med sykkelhjelm en ingen hjelm. Anonymous poster hash: 4948f...ae3
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Er er vel kanskje fordi man på isen faller bakover, mens på sykkel faller man forover? Kanskje?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Nå var det vel sykkelhjelm i slalåmbakken som ble diskutert her tidligere da, men.... Anonymous poster hash: 8d267...be8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Det har med utformingen å gjøre. Detter en på bakhodet på isen med sykkelhjem kan en knekke nakken. Anonymous poster hash: 61a69...332
Serepta Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Jeg falt bakover på sykkel da jeg var liten. Skrenset og knuste bakhodet i asfalten. Kjente ikke noe i nakken etterpå, men var glad jeg brukte sykkelhjelm.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Hva med å kjøpe en egnet hjelm for skøyter ? Anonymous poster hash: 075eb...1f1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Ok, enn om man detter bakover på sykkel da?? Dauvver man pga hjelmen er laget for å dette forover? Anonymous poster hash: 6ad6c...69e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Hvor stor er egentlig sjansen for å dette bakover på en sykkel da? Som regel detter man fremover eller sidelengs av en sykkel og sykkelhjelmen er laget for å ta imot foran og på siden av hodet. På skøyter er sjansen for å dette bakover ganske stor, derfor er hjelper som er laget for is og alpint laget for å ta imot for fall rett bakover også. De er rett og slett laget for hvert sitt bruk, og om du har en sykkelhjelm som står litt ut bak sånn som mange av dem gjør risikerer du at hjelmen skader deg mer enn den beskytter deg når du detter bakover. En barnehjelm som er beregnet til skibakken og skøytebanen koster da ikke stort, du får til og med kjøpt de brukt på Finn, veldig pent brukt. Det er det verdt altså, ungene her elsker å både stå slalåm og skøyte, så da investerer vi i hjelm også til det bruket. Anonymous poster hash: 90275...769
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Utrolig rart at skøytehallen bruker sykkelhjelmer som utleiehjelm da.... Anonymous poster hash: 5ac21...c0c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 H-Y-S-T-E-R-I Djiz. Anonymous poster hash: f296e...cb8
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Da vi bodde i skøyteland, var det lov å bruke sykkelhjelmer på skøytebanen, men ingen ville slippe deg på en alpinheis med sykkelhjelm for det kunne være livsfarlig ved et fall. Men hvorfor spurte vi aldri om, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Lærte å gå på skøyter uten hjelm jeg.....Og jeg satt usikra i bil mens både mamma og pappa nirøyka.Heldigvis går verden fremover. Anonymous poster hash: db712...eb1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Du seie du har alpin hjemp til di da kan du jo bare bruke den, men sånn til spørsmålet ditt, av erfaring etter 4 år med barn som går på ishocky så har jeg kunn sett alvorlige ulykker det det ikke har vert hjelm i det hele å vil påstå at det er bedre med sykkelhjelm enn ingen hjelm, problemet mange ganger i forhold til sykkelhjelm er at den ikke er skikkeligt festet å at det da ved fall bakover kanskje ikke beskytter nok. Her i hallen må alle som skal på isen ha hjelm selv di voksne dette pga av alvorlige ulykker der det har vert di voksne som har fått alvorlige hjenerystelse... Mine barn har skatehjelm når di sykler da den dekker mer både bak å fremme ved fall pluss den sitter bedre på hode å ikke på siden Anonymous poster hash: 31b90...a12
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Vi bruker skatehjelm ved aking og skøyter vi. Rett og slett kliiiin gærne. Anonymous poster hash: f3239...bcd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Du seie du har alpin hjemp til di da kan du jo bare bruke den, men sånn til spørsmålet ditt, av erfaring etter 4 år med barn som går på ishocky så har jeg kunn sett alvorlige ulykker det det ikke har vert hjelm i det hele å vil påstå at det er bedre med sykkelhjelm enn ingen hjelm, problemet mange ganger i forhold til sykkelhjelm er at den ikke er skikkeligt festet å at det da ved fall bakover kanskje ikke beskytter nok. Her i hallen må alle som skal på isen ha hjelm selv di voksne dette pga av alvorlige ulykker der det har vert di voksne som har fått alvorlige hjenerystelse... Mine barn har skatehjelm når di sykler da den dekker mer både bak å fremme ved fall pluss den sitter bedre på hode å ikke på siden Anonymous poster hash: 31b90...a12 Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt hjelm brukt, og brukt resten av pengene på norskkurs.. Anonymous poster hash: fa357...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå