Gå til innhold

Jentenavn, to alternativer. Det ene for likt stesøskenbarn?

Anbefalte innlegg

Står mellom Samira og Arelia hos oss nå.

Hva synes dere vi skal gå for?

Eneste ulempe vi har er at stesøskenbarnet til datteren vår som vi møter på barnebursdager og jula heter Arielle (uttales Ariel), altså likt Arelia. Synes dere at det er for likt?

Anonymous poster hash: b3df8...c9c

Fortsetter under...

Annonse

Takk for innspill :) Jeg tenker på det fordi de blir bare fire barn i slekten, og de får jo samme besteforeldre på den siden. Sikkert litt rart for dem at to av fire har så like navn som er såppas spesielle. De sier a-ri-EL ja, riktig.

Liker ikke Aurelia like godt, er mer tungvindt. Likte i utgangspunktet Ariel før de tok det, og Amelia før ei venninne tok det, så Arelia blir litt mellomting som vi liker veldig godt. Vil bare ikke lage noe drama i familien ettersom det er såppas spesielle navn.

Takk for innspill :) Jeg tenker på det fordi de blir bare fire barn i slekten, og de får jo samme besteforeldre på den siden. Sikkert litt rart for dem at to av fire har så like navn som er såppas spesielle. De sier a-ri-EL ja, riktig.

Liker ikke Aurelia like godt, er mer tungvindt. Likte i utgangspunktet Ariel før de tok det, og Amelia før ei venninne tok det, så Arelia blir litt mellomting som vi liker veldig godt. Vil bare ikke lage noe drama i familien ettersom det er såppas spesielle navn.

Mine besteforeldre har 8 barnebarn. Jeg heter Amanda og min kusine heter Amalie (den siste jenta på den siden heter Malene, som også er ganske likt aMALie). Dette er mer likt enn Arelia og Arielle, og det går helt fint, selv om vi ses ganske så ofte. De hadde bare 6 barnebarn da Amalie ble født, så det er ganske likt din situasjon, selv om våre navn ikke er like spesielle. Men jeg tror det kommer veldig an på hvilken innstilling foreldrene har. Noen er veldig opptatt på at ingen andre skal ta deres navn(eller noe som ligner), andre bryr seg ikke. Så jeg ville spurt, så finner du fort ut om det er for likt :) Endret av Ammie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...