Gå til innhold

Måltider/mme baby 8-9 mnd.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min er 7mnd da men spiser Grøt kl 07 - mme kl 09/10. Fruktmos/smoothie kl 11/12 .. Mme kl 13/14 middag 15.30 . Grøt kl 18 og mme kl 19 (om vil ha) drikker endel vann. Regner med vi bør å fortsette slik, men morgen grøt blir nok byttet med skive etterhvert og kanskje til lunsj;) sånn blir det til det blir vanlig melk;)!!

Min er 7mnd da men spiser Grøt kl 07 - mme kl 09/10. Fruktmos/smoothie kl 11/12 .. Mme kl 13/14 middag 15.30 . Grøt kl 18 og mme kl 19 (om vil ha) drikker endel vann. Regner med vi bør å fortsette slik, men morgen grøt blir nok byttet med skive etterhvert og kanskje til lunsj;) sånn blir det til det blir vanlig melk;)!!

Takk for svar :) Hvor mye mme drikker barnet ditt i løpet av dagen?

Anonymous poster hash: b5b65...477

Junior er 9 mnd.. Har ikke faste klokkeslett på når han spiser, men han spisrr med ca 2, 5-3 timer mellomrom.

Frokost - 2 brødskiver, grøt eller yoghurt

Før soving - 180 ml mme

Lunsj - 2 brødskiver, grøt eller yoghurt

Før soving - 180 ml mme

Middag - stort middagglass eller hjemmelaget middagsmat og 50 ml mme før han sovner (10 min lang dupp)

Kveldsmat - grøt

Rett før legging - 100-180 ml mme

Han får vann eller kokevann av aprikos utblsndet til alle måltider og imellom. Han får og fruktmos el. Lignende til hvert måltid uten mme ;)

Min er 9 mnd.

Frokost: Grøt og vann

lunsj: skiver og vann, får av og til 150 ml mme før han legges for den andre hvilen.

Middag: et halvt middagsglass og en fruktmos+ vann

Kvelds: Grøt i ca 17.30-18 tiden, og så litt mme før han legges. Drikker som oftest da max 120ml.

Våkner enda en gang på nattestid og får da 210ml mme.

Anonymous poster hash: 2f544...579

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...