Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo, jenter! Har vært på første jordmorkontroll i dag og fikk da beskjed om at jeg må ta en glukosebelastning siden jeg har bmi over 27. På jordmor hørtes det ut som jeg skulle ta den på legekontoret mitt, stemmer det? Tanken på å sitte der i to timer på de ukomfortable stolen er ikke så forlokkende.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144116092-glukosebelastning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur det er rutine med glukosebelastning med bmi over 25, fleirlingesvangerskap og dei som er over 35. Sjølv har eg tatt det fleire gangar og det er ikkje det å sitte å vente som er verst. Det er rett og slett det å drikke det kvalmande sukkergreiene og la vere å spy og el besvime som er verst :)alt man må gjennom :(

Jeg gjorde det på sykehuset, på laben der. Det er kun 2 dl veeeldig søt drikke, så det er bare å si Bånnski og helle innpå så fort som mulig ;) Funka i alle fall for meg :) Jeg hadde med kona, og vi satt og spilte kort i gangen mens vi venta :) Uansett så får du vel innkalling til dette, evt via jordmor? Jeg fikk med meg ark med tid og sted da jeg var hos jordmor, i alle fall, slapp å lure på hvor jeg skulle. 

Annonse

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...