Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 pakket i orginalesken med bruksanvisning og papirer og alt som skal følge med i esken ? Skulle hente varen i dag , men fikk slengt denne på disken med en lader ..Full av riper var den også !! Hva kan jeg kreve ? Anonymous poster hash: 6a987...7ac
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Hadde levert den tilbake, og kjøpt ny - fra en annen butikk Anonymous poster hash: ac4af...06a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Jeg tok den ikke med meg og ville trekke meg fra kjøpet .. Men han mente at det stod på lappen at det ikke var returrett på utstillingsvarer .. at det stod på kvitteringa .... Men noen som vet ? Gjelder ikke angreretten på utstillingsvarer også ? Har jo fortsatt ikke henta varen . lot den stå der , og skal tilbake og snakke med sjefen i morra .. Men har dessverre betalt da Anonymous poster hash: 6a987...7ac
super* Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Kjøpdloven er vell 10 dager. Har ingenting og si om det er utstilling eller ikke.. Utstillingsvarer skal som regel vere prisredusert og! Pga nettopp riper og slikt!
Siamese Hellhound Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Du må se hva som står på kvitteringa. Man har ikke angrerett eller returrett ved kjøp i butikk (iflg Forbrukerkjøpsloven). Angrefrist gjelder ved kjøp på nettet eller på stands/messer osv. Når man kjøper noe i et fast utsalgssted, gjør man iflg loven et 'bevisst kjøp' (det kan jo ofte diskuteres hvor bevisst man er, da, men, det bryr ikke loven seg om). Mange butikker gir likevel utvidete rettigheter til kunden, som f.eks åpent kjøp, bytterett eller returrett i så så mange dager. Dette er opp til butikken og ikke en lovfestet rett som du har som kunde, Jeg vet ikke hva slags rettigheter man har hvis man kjøper en utstillingsmodell, men se hva som står på kvitteringa først. Jeg synes likevel det er dårlig av dem å ikke sende med tilbehør og manual o.l. Eske kan du kanskje leve uten...? Og jeg håper du fikk et prisavslag?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Nei, det kan du ikke forvente. Det regnes som en b vare etter å ha vært i utstilling. Derfor er det også prisredusert. Varer kjøpt i butikk har man ingen bytte/retur rett på. Dette er kun en utvidet service fra butikken sin del. B varer har også ofte en kortere garanti. Anonymous poster hash: 04925...5f3
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Nei, det kan du absolutt ikke forvente. De tar jo ikke vare på esker og bruksanvisninger til alle utstillingsvarene... Utstillinger selger som de er, og du kan ikke klage på ting som var slik da du fikk den. Du har reklamasjonsrett på lik linje med andre på ting som var ukjent. Regner med du fikk den billigere enn ny-pris, og da kan du jo ikke forvente at den er ny.... Anonymous poster hash: cc584...123
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Høres nøyaktig ut som du har kjøpt en utstillingsvare, - uten muligheter til bytte/retur. Kan hende sjefen er grei med deg, det håper jeg for din skyld, for 18000 er mye penger. Men såvidt jeg har forstått det, er ikke butikken forpliktet til å gi verken bytte eller retur... Anonymous poster hash: d1651...5e0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Hvor mye fikk du i avslag? Kjøpte nettopp utstillingsvare selv. Pc med 700,- avslag. Stått i butikken en halv time. Pent pakket i originalembalasje med innhold. Jeg hadde flaks. Anonymous poster hash: 38da2...aa1
Gjest babyplusme Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Du kan jo prøve å spørre om å bytte den i noe annet, ettersom du faktisk ikke har tatt den med deg hjem enda og forsatt er i butikk, vil tro butikken mest sannsynelig vil gå med på dette ut av god kunde service. Utgåtte varer og utstilling har man desverre ikke noe retur rett på, kun om det gjelder reklamasjon, men dette skulle de jo egentlig ha opplyst deg om på forhånd. Så du ikke på dataen før du kjøpte den?
Anne-B. Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Så du over varen da du kjøpte den? Er det lenge siden du inngikk avtalen? Som noen nevner her, har du ingen angrerett ved kjøp over disk.
Anyne Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Hvis den ikke er som du forventet og som de beskrev så kan du heve kjøpet ja.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Kjøpdloven er vell 10 dager. Har ingenting og si om det er utstilling eller ikke.. Utstillingsvarer skal som regel vere prisredusert og! Pga nettopp riper og slikt! Man har aldri krav på å lever tilbake varer som er kjøpt i butikk, mange tror det siden de fleste butikker opererer med såkalt "åpent kjøp", men det er ingenting som heter angrerett når man handler over disk. Prisredusert er utstillingsvarer alltid da, nettopp fordi man kjøper en brukt vare. Anonymous poster hash: 09aab...cd5
Helene Harepus Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 Hva var ordinær pris og hva betalte du?
Steget Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Har kjøpt utstillingsvarer flere ganger. alltid uten emballasje, men alltid med full garanti - som om varen var ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå